Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Simar a Syndikát novinářů ČR dnes v presscentru na Senovážném náměstí 23 pořádá od 10 do 13 hodin odborný seminář, jak číst a správně interpretovat předvolební výzkumy. Vystupují Daniel Prokop (Median), Václav Hřích (AKO), Jan Tuček (STEM/Mark), Bronislav Kvasnička (TNS Aisa), moderuje a glosuje Jindřich Šídlo.

Digitální manažeři podražili, sazba plannerů klesá

Podle průzkumu hodinových sazeb českých agentur roste cena práce kvalifikovanějších.

Za poslední rok vzrostla v českých komunikačních agenturách nejvíc cena práce digitálního manažera, a to o čtvrtinu (z téměř 1.500 na téměř 2.000 Kč za hodinu). Vzestup sazeb je ale patrný i u dalších profesionálů s vyšší kvalifikací. V řádu procent se zvýšila hodinová sazba senior account manažera, ředitele klientského servisu a kreativního ředitele. Naopak pokles zaznamenaly ceny za práci DTP operátora a IT operátora, mediálního plannera, produkčního a asistenta.

Průměrné výše cen za hodinu práce u jednotlivých pozic v reklamních agenturách zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA). Asociace zveřejňuje zprůměrované údaje, které neberou v úvahu velikost agentury, její reference, historii nebo individuální kvality jednotlivých expertů. 

Přehled hodinových sazeb

pozice 2015 2016
account executive 1.002 Kč 945 Kč
asistent 691 Kč 597 Kč
kreativní ředitel 2.546 Kč 2.696 Kč
art director senior 1.623 Kč 1.775 Kč
art director junior 1.247 Kč 1.383 Kč
copywriter 1.448 Kč 1.507 Kč
grafický designér 1.211 Kč 1.335 Kč
DTP operátor 806 Kč 789 Kč
media planner 1.305 Kč 1.264 Kč
digitální manažer 1.476 Kč 1.950 Kč
IT operátor 1.050 Kč 890 Kč
traffic manažer 982 Kč 1.054 Kč
produkční 1.168 Kč 1.027 Kč

Zdroj: Prezidium AKA, duben 2016

„Výsledky průzkumu dávají zadavatelům zejména veřejných zakázek alespoň rámcovou představu o ceně práce v komunikaci. To zadavatelům pomůže odfiltrovat nesmyslně podceněné zakázky a vyhnout se tak následným potížím při plnění smlouvy,“ věří ředitel AKA Marek Hlavica.

Jak ukázal nedávný mezinárodní průzkum Millward Brown mezi digitálními agenturami, odpovídá vývoj na českém trhu mezinárodním trendům. Nejlíp placeni jsou grafičtí designéři a designéři uživatelského rozhraní, míň berou marketéři. Obecně lze říci, že čím hlubší znalost digitálního prostředí zaměstnanec v komunikačním průmyslu vykazuje, tím většího příjmu má v současnosti šanci dosáhnout.