Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Digitální prodeje MF Dnes a LN rostou

V prodaném nákladu deníků Mladá fronta Dnes a Lidové noviny vydavatelství Mafra se začala projevovat propagační nabídka digitálních verzí deníků v balíčku s tablety a počítači Lenovo. Prodej elektronických kopií obou titulů Mafry tak po dlouhé době stagnace začal růst – v případě MF Dnes se blíží ke dvou tisícům, Lidovky značně překročily tisícovku. Ukazují to aktuální čísla kanceláře pro ověřování nákladů tisku ABC ČR.

Naopak poprvé v historii meziměsíčně klesl počet prodaných digitálních kopií Blesku. Jeho vydavatel Ringier Axel Springer CZ zvolil tutéž strategii, jakou nyní následuje Mafra, totiž dát noviny společně s tabletem; zvolil spolupráci se značkou Samsung.

V únoru a v březnu se poprvé ve statistice objevují digitální prodeje dalšího titulu Ringieru, deníku Sport. Ten hned hravě předčil regionální Deníky (Vltava-Labe-Press), které dlouhodobě stagnují kolem stovky prodaných a nic s tím nedělají.

Prodej digitálních verzí deníků v ČR k březnu 2014

PRODEJ DIGITÁLNÍCH VERZÍ DENÍKŮ V ČR VE VYBRANÝCH MĚSÍCÍCH
03/2011 03/2012 03/2013 01/2014 02/2014 03/2014
Blesk 14.137 14.865 14.733
HN 158 2.140 5.493 5.203 5.255 5.159
MF Dnes 492 826 992 970 1.750
LN 335 373 468 460 1.214
Deník 113 122 108 105 107
Sport 434 715
Zdroj dat: kancelář ABC ČR

Zlepšit digitální distribuci je jeden z hlavních letošních cílů Mafry, jak řekli její zástupci veřejně v dubnu. Dávat předplatné levněji či zdarma s technologickým přístrojem přitom není ideální cesta, jak budovat loajalitu abonentů a jejich respekt ke značce – dostanou-li mediální produkt touto cestou se slevou nebo zdarma, hůře se smiřují s tím, že v dalších období za ně už musí platit.