Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Digitální TV Barrandov skončila za první rok vysílání ve ztrátě 422 milionů Kč

Rozjezdový rok plnoformátové televizní stanice skončil lépe, než vedení plánovalo.

Digitální televize Barrandov za první rok svého fungování, v roce 2009, hospodařila se ztrátou 422 milionů korun. Vykázala tržby 81 milionů korun, z toho 39 milionů z prodeje reklamního času, 39 milionů za prodej pořadů, 3 miliony za ostatní služby.

Stojí to v účetní závěrce společnosti Barrandov Televizní Studio, která drží vysílací licenci. Navzdory tržbám nižším oproti plánu se jí dařilo lépe, než si první rok načrtla. Plán byl tratit 439 milionů korun, utržit 100 milionů. Plánované výnosy z reklamy splnila zhruba z poloviny.

„Rok 2009 byl pro akciovou společnost Barrandov Televizní Studio rokem kvalitního a profesionálního začátku vysílání, který vytvořil dobrou perspektivu budoucích let,“ uvedla generální ředitelka podniku Janka Vozárová.

Ekonomické výsledky TV Barrandov za rok 2009

Televize ke konci předloňského roku zaměstnávala 69 lidí, nejvíc (32) v úseku televizní a vysílací techniky. K tomu měla 28 externistů.

Předchozí „přípravný“ rok 2008 firma skončila ve ztrátě 104 milionů, při tržbách 30 milionů.

Televizní společnost patří do skupiny Moravia Steel, kterou vlastní skupina podnikatelů v čele s Tomášem Chrenkem.

Od začátku vysílání v lednu 2009 vlastníci navýšili základní kapitál společnosti, který drží vysílací licenci na plnoformátový kanál Barrandov, postupně celkem o 700 milionů korun.

Televize Barrandov těží hlavně z diváckého zájmu o filmy a seriály z časů socialistického Československa. V prvním roce vysílání 2009 získala na celkové sledovanosti podíl 1,5 %, další vyrostla na 4,2 %, letos osciluje kolem 5 %.