Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

Drogerie DM má nový design i komunikaci

Nový design získala každá sedmá prodejna, kampaň mění slogan, posílí online aktivity.

Sedmina prodejen Dm drogerie získala nový design

Sedmina prodejen Dm drogerie získala nový design

Nový design zhruba sedminy prodejen v Česku, posílení komunikace v sociálních sítích, nový claim a nová komunikační kampaň, která poběží aspoň rok. Dm drogerie přichází na český trh s novým konceptem komunikace, jehož základ vzniká centrálně pro celou Evropu.  

Během uplynulého roku zavedla Dm drogerie podle své marketingové ředitelky Martiny Horké do prodejen několik nových designových prvků a zhruba každá sedmá její filiálka získala nový design. „Mezi nové prvky patří například speciální nasvícení pro naše vlajkové lodě, což jsou oddělení dekorativní kosmetiky a péče o tělo a pleť.“

Výrobky získaly speciální nasvícení

Výrobky získaly speciální nasvícení

„V dalším klíčovém oddělení péče o zuby jsme nově zavedli takzvané hotspoty, tedy osvětlené speciální umístění pro novinky v tomto segmentu, které pomáhá zákazníkům v orientaci. Zvlášť segment zubních past se totiž v posledním roce hodně rozšířil o inovace. Obecně platí, že zákazník by se měl v prodejnách s novým designem snáze orientovat a lépe cítit,“ řekla Médiáři Horká.

Hotspot v segmentu péče o zuby

Hotspot v segmentu péče o zuby

Orientaci mají usnadnit zákazníkům nové designové elementy, takzvané depoty. Například stávající depot zdravé výživy nově doplňuje depot baby. 

V prodejnách se objevily takzvané depoty. V tomto případě jde o depot zdravé výživy

V prodejnách se objevily takzvané depoty. V tomto případě jde o depot zdravé výživy

 

Baby depot vypadá takto

Baby depot vypadá takto


Herní prvky pro děti jako houpací koník a hrací kostka přibyly do prodejen už loni

Herní prvky pro děti jako houpací koník a hrací kostka přibyly do prodejen už loni

Dm drogerie má na českém trhu zhruba 220 poboček, takže kompletně nový design získalo podle jejích slov zhruba třicet prodejen. Design byl vytvořen interně s využitím podkladů od rakouské centrály tohoto drogerijního řetězce.   

Od 21. října se mění také komunikační kampaň drogerie, a to jak z hlediska hlavního sdělení, tak z pohledu použitých médií.

Značka používala poslední dva roky kampaň nazvanou Pro každé mé já, provázenou sloganem Zde jsem člověkem, zde nakupuji. Kampaň vycházela podle marketingové ředitelky Dm drogerie Martiny Horké ze skutečnosti, že každý člověk plní během svého běžného dne různé sociální role a ve všech ho může provázet Dm drogerie. Nový slogan, který drogerie používá od 21. října, zní Pro vše, čím my jsme a má navazovat na ten původní. „Zdůrazňujeme důležitost sociálních vazeb. Chceme vyjádřit to, že lidi do určité míry ovlivňuje a utváří také jejich okolí a že naše postoje vycházejí z interakcí s dalšími lidmi, s nimiž se potkáváme,“ řekla Médiáři Horká. Na nový koncept naváže televizní spot, jehož protagonisté mají představit „inspirativní životní příběh vypovídající o setkáních, která měla na jejich vývoj zásadní vliv“. Spot vytvořila rakouská agentura Retail, která má na starost kreativní ztvárnění kampaní Dm drogerie pro celou Evropu. V Česku zatím není nasazen, ale měl by být spuštěn během kampaně.

Protože hlavní cílová skupina, kterou tvoří ženy od 25 do 49 let, je podle ní nadprůměrně afinitní ke komunikaci na internetu, posiluje Dm drogerie v letošním roce výrazně svou komunikaci v online kanálech, mezi něž patří web, sociální sítě i newsletter. „Spojení s online komunikací využíváme i při in-store komunikaci, kde se lze u značkových výrobků v takzvaném druhotném umístění propojit pomocí QR kódů s jejich microsites, kde o nich najdou další informace,“ uvádí Martina Horká.

Druhotné umístění značkových výrobků

Druhotné umístění značkových výrobků

Drogerie podle ní počítá v komunikaci i  se staršími a mladšími zákaznicemi oproti hlavní cílové skupině: pro starší je určena klasická inzerce zaměřená na Dm privátní značky, pro mladší slouží komunikace Dm drogerie na Facebooku a od října 2015 i na Instragramu. „Míra použití tohoto nástroje odpovídá podílu této cílové skupiny na zákaznickém složení Dm drogerie, je to tedy spíš doplňkové médium. Naše aktivity na Instagramu jsou zatím ve fázi vývoje,“ doplnila Horká.