Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Do finále pražského festivalu PIAF postoupilo 150 reklam

Oproti loňskému prvnímu ročníku organizátoři zaznamenali pokles počtu přihlášek o pět procent.

  • ČTK
  • 02. 05. 2011 13:45

Do finále druhého ročníku Pražského mezinárodního festivalu reklamy PIAF postoupilo 51 českých prací, které budou soupeřit o ceny s více než stovkou zahraničních kampaní. O vítězích rozhodne mezinárodní porota a výsledky budou vyhlášeny 12. května na slavnostním večeru ve Veletržním paláci v Praze.

Seznam finalistů je k dispozici na webu festivalu.

„Porota složená z mezinárodně uznávaných kreativních tvůrců a marketingových manažerů oceňovaných značek vyhodnotila v závěru dubna celkem 361 přihlášek od 92 agentur z 33 zemí světa. Z toho 150 přišlo z Česka,“ uvedl mluvčí PIAF Jan Patera, podle kterého nejvíce „želízek v ohni“ mají nyní z Čechů hlavně agentury Y&R Brands, Ogilvy, Saatchi&Saatchi, Leagas Delaney a Mark BBDO.

Zatímco loni měl první ročník soutěže PIAF spíše regionální charakter, letos akce do Prahy přilákala i reklamní tvůrce například ze Spojených států, Brazílie, Izraele či Austrálie. „Z celkového pohledu jsme oproti loňsku zaznamenali pokles počtu přihlášek o pět procent. Podobně jako jiné světové reklamní soutěže,“ podotkl ředitel festivalu PIAF Marek Hlavica.

Konference PIAF bude v Praze od 11. do 12. května. Mezinárodní soutěž reklam a marketingových konceptů je rozdělena do 14 kategorií. O výsledcích rozhodne mezinárodní porota v čele s Michaelem Conradem, který je považován za jednu z nejuznávanějších osobností světové reklamy.

„Učinili jsme riskantní krok a zavedli revoluční koncepci soutěžních kategorií, které mnohem lépe než u jiných festivalů odráží vývoj současné reklamy i nároky na smysluplnou a efektivní komunikaci se spotřebiteli. Vyžadují ale schopnost specifikovat kreativní koncept každého přihlášeného díla,“ uvedl Hlavica.

Svým zaměřením chce pražský festival reklamy PIAF získat podobné publikum jako reklamní festival Golden Drum ve slovinské Portoroži či vůbec nejslavnější soutěž pro tvůrce reklamy Cannes Lions ve Francii.