Pro české barvy je letos v Cannes dobojováno. Podívejte, která agentura veze Lvy a kolik jich je.

Do POS Media vstupuje fond Genesis, získal 47 %

Evropská marketingová firma Richarda van het Bolschera získala peníze na další rozvoj.

Do marketingové agentury POS Media Group vstupuje fond private equity, získává v ní podíl 47 %. Kontrolní podíl si ponechal zakladatel a generální ředitel firmy Richard van het Bolscher, zbylé podíly ve firmě drží další členové managementu. POS Media Group se zaměřuje na reklamu v místě prodeje (point of sale, zkráceně POS) ve velkých obchodních řetězcích Tesco, Ahold, Spar, Magnit a Lenta v sedmi zemích Evropy – v Česku, Slovensku, Polsku, Maďarsku, v Německu, v Rusku a na Ukrajině. Loni utržila 29 milionů eur (přes 780 milionů Kč) a zaměstnává 170 lidí. V Česku předloni zvýšila tržby na 202 milionů Kč (rok předtím 138 milionů) a zisk na 4 miliony (rok předtím 0,5 milionu).

Pro Genesis (konkrétně Genesis Private Equity Fund III), který pro malé a střední podniky vyhradil přes 80 milionů eur (přes 2 miliardy Kč), je to po loňském vstupu do farmaceutické firmy Quinta-Analytica druhá investice. Výši transakce strany nezveřejnily. Investory ve zmíněném fondu jsou hlavně finanční ústavy a instituce jako Erste (respektive její Česká spořitelna), Amundi (Investiční kapitálová společnost Komerční banky), Vienna Insurance Group (Kooperativa pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna) či finská eQ Private Equity.

V POS Media má fond fungovat jako finanční partner pro další růst, management se po akvizici menšinového podílu měnit nemá. „Naším plánem do budoucna je zejména organický růst, a to jak rozšiřováním stávajícího portfolia produktů a služeb, tak potenciálním vstupem na nové trhy,“ uvedl šéf a zakladatel van het Bolscher.

POS Media Group vznikla v roce 1998 v Praze jako IMIGe (International Media Ideas Group). Nejdřív se věnovala indoorové reklamě, až později se zaměřila na retail. Kromě podpory prodeje v obchodních řetězcích dnes nabízí marketingové prezentace, ochutnávky, merchandising, mystery shopping, digitální řešení podpory prodeje, realizaci průzkumů či komplexní poradenské služby v oboru. Dělá pro nadnárodní rychloobrátkové firmy jako Unilever, Nestlé, Danone nebo Coca-Cola.

„V této oblasti vidíme celkově velký potenciál. Průzkumy ukazují, že většina nákupních rozhodnutí se děje až v prodejně. Reklama v místě prodeje, na kterou se POS Media Group zaměřuje, je tak velmi efektivní nástroj marketingové komunikace – a bude o ni stále větší zájem,“ vysvětlil nákup Jan Tauber, ředitel společnosti Genesis Capital, která je poradcem fondů Genesis.