Dvanáctý ročník soutěže o nejlepší signmakingovou realizaci Duhový paprsek sice nepřinesl Grand Prix, ale řadu cen včetně zvláštního ocenění poroty ano. Letošní ročník navíc provázela myšlenka rozšířit soutěž víc mezinárodně. I když mezinárodní už vlastně je, protože je pořádána pro český a slovenský trh.
Organizátorem soutěže je společnost M. I. P. Group, odbornou garanci poskytuje Sdružení dodavatelů pro signmaking. A výsledky dvanáctého ročníku byly vyhlášeny ve středu v rámci odborného veletrhu Reklama Polygraf, který se konal na pražském výstavišti PVA Expo Letňany. Soutěžilo se v kategoriích světelná reklama, outdoor, indoor, mobilní reklama a POP/POS. V každé kategorii byl vyhlášen jen jeden vítěz.
Duhový paprsek 2015
Světelná reklama
3P, spol. s r. o.: Galerie Teplice
Výrok poroty: „Originální řešení profesionálně zpracované“
Outdoor
Ross s.r.o.: Nadrozměrný príbor
Výrok poroty: „Nápadité řešení označení provozovny“
Indoor
Grep Design s.r.o.: Ugova salaterie
Výrok poroty: „Unifikovaný korporátní design, při němž je přesto každá prodejna originální“
Mobilní reklama
Spyron s.r.o.: Vlaky Railreklam
Výrok poroty: „Poutavé zpracování a profesionální realizace“
POP/POS reklama
Wellen a. s.: Nike - krystaly
Výrok poroty: „Interaktivní řešení komunikující výlučnou pozici brandu“
Kromě cen v hlavních kategoriích, které udělila odborná porota pod vedením prvního českého admana a vysokoškolského pedagoga Jiřího Mikeše, bylo i v této soutěži uděleno několik zvláštních ocenění.
Cenu sdružení dodavatelů pro signmaking získala společnost Hanton za práci pro HB Reavis Management, konkrétně za komplexní řešení exteriéru i interiéru firemního sídla, jehož specialitou se stal nový materiál v podobě prosvětleného umělého kamene.
Cenu České marketingové společnosti obdržela společnost Jabor za „zajímavou komunikaci inspirativní školy“, vytvořenou pod sloganem Škola, která inspiruje, aneb Partyzánka je naše škola. Na vizuálním stylu školy se pod profesionálním grafickým vedením podíleli sami žáci.
Cenu Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace si odnesla společnost Revolta za Nike Women Studio, které vytvořila na loňském Designbloku. Hodnotitelé ocenili konceptuální řešení s využitím interaktivních sociálních sítí.
Cena Reklama Polygraf připadla společnosti Neony Sign za označení sídla Komárkovy společnosti KKCG. Organizátoři veletrhu vyzdvihli profesionální zpracování a náročnost realizace, sama firma pak to, že svůj úkol zvládla i s tím, že Karel Komárek se účastnil osobně veškerých prací.
Cena předsedy poroty putovala ke společnosti Rex za Royal Theatre Cinema Café, konkrétně za „řešení asociující světovost kulturního prostoru“.
Grand Prix tento rok nezískal nikdo, ale porota se rozhodla udělit Zvláštní ocenění poroty, kterým zhodnotila práci společnosti Atlas Advertising Group, nazvanou Křížová cesta od Ivana Komárka pro Angolu, a to za společenskou odpovědnost v sociální oblasti.
„Soutěž Duhový paprsek je výjimečná nejen u nás, ale v rámci celé východní Evropy. Úroveň soutěžních prací byla velmi profesionální a srovnatelná se západní Evropou, což mě vede k úvaze, zda by nestálo za to posílit mezinárodní charakter soutěže,“ nadhodil na závěr předseda poroty Jiří Mikeš.