Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

DV TV pomáhá nepolitický obsah, nejsledovanější byl Pohlreich

Striktně politická debata má své limity z pohledu sledovanosti, říká produktový šéf Economie Pavel Vopařil. Tým DV TV, internetové televize Drtinové a Veselovského, proto kombinuje „velmi seriózní publicistiku“ s oddychovějšími tématy.

Martin Veselovský a Daniela Drtinová s logem Economie. Foto: Martina Votrubová

Martin Veselovský a Daniela Drtinová s logem Economie. Foto: Martina Votrubová

Internetová televize DV TV zformovaná lidmi z Událostí, komentářů České televize funguje na webech vydavatelství Economie čtvrt roku. Startovala 27. května, v červnu – v prvním celém měsíci svého fungování – zaznamenala 215.000 návštěvníků, v srpnu jich bylo už 420.000, měřeno oficiálním Netmonitorem. Počet návštěv v srpnu činil 1.300.000, což plus minus ukazuje také celkový počet přehrání jednotlivých videí.

Médiáři to řekl produktový šéf Economie Pavel Vopařil, který má v kompetenci právě i videoprojekt DV TV. Ten pro Economii na základě tříletého kontraktu zajišťuje firma bývalých moderátorů a redaktorů z České televize – původně nesla název Diskurz TV, nyní je to firma Online Partners. Rovnými, pětinovými podíly ji vlastní moderátoři Daniela Drtinová a Martin Veselovský a editoři Jan Rozkošný, Jan Ouředník a Lenka Vinšová, všichni jsou zároveň její jednatelé.

Projekt funguje tak, že Online Partners natáčejí rozhovory, jež se pak publikují na webech Economie – buď samostatně v sekci Video.Aktuálně.cz, nebo vložená do článků na Aktuálně.cz, iHNed.cz, případně propagovaná na homepage portálu Centrum.cz.

Zaplatit by se měl z reklamy. Při rozjezdu projekt podpořili PRK Partners, Abra a Komerční banka. „Tyto klienty jsme propagovali i v rámci kampaně před spuštěním v různých médiích, ale gros toho, za co platili, byla odtočená reklama za normální podmínky,“ říká manažer Economie. Cena, za kterou se spoty prodávají, je podle něj „mírně nad trhem“ – jde o 650 Kč za CPT (cost per thousand, cena za oslovení jednoho tisíce uživatelů).

Červenec a srpen bylo tradičně inzertně slabý, projekt přitáhl jen pár menších kampaní (třeba značky Philips). Od konce léta je kolem videí vidět spoty Fio Banky, pět až šest dalších kampaní je podle Vopařila rezervovaných na podzim. Zatímco v televizi zákon reklamu u zpravodajských pořadů zakazuje, v případě internetové DV TV to Economia tak striktně nebere. Je připravena reklamou videa i prokládat. „Odteď bude záležet na tom, kolik bude reálný počet přehrání. Pokud by objem objednané reklamy byl větší, máme flexibilitu rozdělovat jednotlivá videa a dávat reklamu i dovnitř klipů,“ říká Pavel Vopařil.

Bakalova firma s tvářemi z ČT se pouští na nové hřiště, říká právě obchodní ředitel Vopařil (zcela vpravo)

Bakalova firma s tvářemi z České televize se pouští na nové hřiště, prohlásil Pavel Vopařil (zcela vpravo) při startu internetové televize DV TV letos 26. května

Posouvá se čas, zvuk i zaměření

DV TV zprvu kopírovalo strukturu Událostí, komentářů, jen přicházelo o hodinu dřív – Události, komentáře startují ve 22.00, DV TV zveřejňovalo sérii videí daného dne v 21.00. Teď je to jinak – zůstává, že v devět večer jsou všechna videa k dispozici, mimo jiné k přehrání plynule za sebou, některá se ale publikují během dne, pokud jsou hotova a když se hodí jimi doprovodit aktuální zprávy. „Začínali jsme tak, že jsme zveřejnili krátkou upoutávku a pak všechna videa toho dne v 21 hodin. Jak se lidi nabalovali, druhá vlna uživatelů už o lineární vysílání neměla zájem, chtěla se dívat na konkrétní kusy. Původní funkcionalitu jsme tedy zachovali, ale většina přehrání jde už na konkrétní video, poutané v kontextu na homepage Centra, v článku na iHNed.cz nebo na Aktuálně.cz,“ přibližuje Vopařil.

První týdny DV TV mnozí nový projekt kritizovali, že kvalita zvuku ani obrazu není studiová televizní. Obraz se třásl, zvuk nabourávaly ruchy z pozadí newsroomu Economie, kde se videa natáčejí. Kritika postupně ustala, mimo jiné prý proto, že Economia investovala do lepší techniky: „Základní přístup, jak se rozhovory natáčejí, tedy na velmi blízký záběr, zůstal, zlepšila se technika – vyměnili jsme mikrofony, částečně i způsob zpracování. Musela se samozřejmě nastavit i pravidla v redakci, aby nikdo netelefonoval kolem, zrovna když se natáčí. Uvažovali jsme nejdřív také, že bychom dobudovali profesionální studio, ale poté, co zmizely stížnosti, že zvuk je špatný, jsme od toho prozatím upustili.“

Vedle vývoje techniky a struktury pořadu se v čase změnilo i zaměření obsahu. „Úvodní koncepce byla à la Události, komentáře – tři rozhovory, dva z nich víc politické na aktuální téma, jeden víc společenský, o víkendech pak výhradně společenská témata. Postupně se začalo experimentovat s různými tematickými kategoriemi. Na návštěvnosti je vidět, že striktně politická debata má limit v tom, jak je sledovaná a co lidi chtějí vidět. Pro DV TV jsou debaty o politice samozřejmě klíčové, vždy tam budou, z toho tým vyšel a umí to dělat, ale zároveň se obsah posunul k lifestylovým, nepolitickým tématům,“ hodnotí zájem diváků produktový ředitel Economie. „Když přineseme rozhovor o stavebnici Merkur nebo s fotografem Třeštíkem, není to vyloženě zábavní, ale nepolitické, oddychovější téma, je to naředění velmi seriózní publicistiky. Přitom je stále vhodné pro cílovou skupinu našeho vydavatelství.“