Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Echo s Motejlkem spouští denní Business Monitor

Ranní monitoring zpravodajství chodí na jedné A4 zatím zdarma, brzy má být za peníze.

Deal

Deal, který od ledna změní poměry. Tak pánové Balšínek a Motejlek promovali novinku na Twitteru

Denní výběr zpráv o politice a ekonomice z novin a agentur začala posílat redakce názorového webu Echo24.cz Dalibora Balšínka. Ranní monitor v rozsahu jedné stránky A4 sestává z jednoodstavcových výňatků ze zpravodajství a vždy začíná krátkým komentativním textem. Jeho autory jsou Miroslav Motejlek, komentátorka Echa Lenka Zlámalová či Leoš Rousek. Ten je také hlavním editorem nové služby. Servis vychází v češtině a angličtině, o anglickou verzi se stará Yon Pulkrábek, někdejší reportér agentur ČTK a Bloomberg.

Balšínek a Motejlek na novinku poutali už v prosinci, se slovy, že půjde o „deal, který od ledna změní poměry“. První ranní výstupy rozeslalo Echo už poslední týden v lednu, oficiálně služba startuje v pondělí 1. února. Zatím má jít o „veřejný beta provoz“. Služba funguje ve všedních dnech, tedy od pondělí do pátku mimo svátky, čas rozesílky má být 9.00.

„Jde o spolupráci mezi Echem 24 a Motejlkem, která je nejen v obsahové, ale i obchodní rovině,“ přiblížil Médiáři Miroslav Motejlek. „Bude v krátké době zpoplatněn. Cenu nezveřejňujeme, protože se odvíjí od různých kritérií,“ doplnil. Obchodní spolupráce má spočívat v tom, že produkt se bude prodávat i prostřednictvím webu Motejlek.com, s lukrativní klientelou a úspěšného v získávání svého předplatného.

Jde o v podstatě o týž produkt, jaký na českém trhu nabízí Erik Best, jeho Fleet Sheet vychází od roku 1992, ovšem výhradně v angličtině, neboť byl zprvu zaměřen na expaty.

Legrace kolem názvu 

Balšínek původně uvažoval o názvu Daily Business Monitor, respektive zkráceně DBM24. Příslušnou ochrannou známku si jeho firma Echo Media přihlásilo letos 6. ledna.

O dva dny později se ozvala agentura Donath Business & Media, že „pro veřejnost to bude určitě matoucí“, neboť zkratku DBM používají právě oni, a to už od roku 1998 (pikantní v této souvislosti je, že zkratka BDM v tomto případě značila tuzemské partnerství Donath Burson Marsteller, nicméně majitel agentury Michal Donath ji ponechal, i když mezinárodní síť Burson Marsteller místní partnerství s ním ukončila).

„Oceňuji snahu Echo24 o posílení vnímání naší značky. Pro nezasvěcené uvádím, že se v žádném případě nejedná o společný projekt, ač působíme ve stejném oboru,“ předeslal v tiskové zprávě z 8. ledna Donath. „Ne dosti na tom i barevné řešení přihlašované známky DBM24 nápadně připomíná logo i barevné pojetí zvolené agenturou DBM,“ prohlásil také.

Echo Media si následně 11. ledna zaregistrovala kratší variantu Business Monitor, respektive BM24. Tu následně používá pro finální produkt.