Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Economia chystá Aktuálně TV a magazín HN Ego

Středeční magazín In a páteční Víkend končí, místo nich bude v pátek vycházet Ego.

  • ČTK
  • 10. 02. 2015 10:20
Roman Latuske

Roman Latuske, předtím dlouholetý manažer konkurenční Mafry, řídí Economii oficiálně od září 2014. Foto: Mafra

Vydavatelství Economia příští pondělí 16. února spustí webový projekt Aktuálně TV, který vedle dosavadní internetové televize DV TV nabídne další pořady jako Technews, komentáře autorů vydavatelství nebo videa od externích firem. V rozhovoru s ČTK to uvedl generální ředitel Roman Latuske.

„Economia vstoupila do oblasti videa prostřednictvím projektu DV TV sice pozdě, ale docela rázně. Chceme vedle DV TV postavit další formáty, které budou fungovat podobně. Rozhodli jsme se proto zastřešit celou videoprodukci jedním vlastním názvem,“ řekl Latuske. Jedním z impulsů byla zkušenost vydavatelství, že čtenáři se kromě náročnějších politických témat rádi podívají i na uvolněnější videa, jakým byl třeba rozhovor s šéfkuchařem Zdeňkem Pohlreichem.

DV TV, jejíž moderátorské tváře jsou Martin Veselovský a Daniela Drtinová, tak nadále bude existovat jako jeden pořad v rámci ucelenější nabídky. Ta bude dále zahrnovat zmíněné Technews, Komentáře za minutu s příspěvky jednotlivých autorů mediálního domu, Auto Report Jana Markoviče nebo pořady věnované cestování či zahraničí. Už teď jsou přístupné i Sítě Miloše Čermáka, šéfredaktora iHNed.cz. „Diskutujeme řadu kooperačních modelů. Chceme začlenit také externí obsah,“ dodal. Videa se budou objevovat v článcích na Aktuálně.cz a iHNed.cz. Jednou z priorit je přitom posílit příjmy z reklamy, která bude na nová videa navázána.

Koordinátorem videoobsahu je v Economii čerstvě Milan Šíma. Firma také od ledna přijala jako šéfa sdíleného obsahu Jiřího Kubíka, předtím ředitele redakcí konkurenční Mafry.

In a Víkend končí, nastupuje Ego

Změny chystají i další tituly Economie. Viditelná bude proměna páteční přílohy Hospodářských novin, která bude od počátku března vycházet na kvalitnějším lesklém papíru. Pod názvem Ego do ní přejde rovněž agenda středečního magazínu In, který tak přestane vycházet.

Větší důraz bude Economia klást i na konference a další doprovodné eventy, kterým se zatím údajně daří částečně kompenzovat pokles příjmů z tištěné reklamy.

Od března stostránkový Respekt Speciál

Další novinkou bude Respekt Speciál, který poprvé vyjde v březnu. „Na trafikách se bude prodávat měsíc a půjde o ucelený stostránkový rozsah na konkrétní téma,“ popsal. Inovovat se budou také webové stránky Respektu, které se nemají stát dalším zpravodajským serverem, ale podpořit současnou komunitu kolem týdeníku. Speciály dál slibuje i týdeník Ekonom.

Economia se letos chystá u všech titulů více zaměřit na předplatitele a posílit prodejní činnost. Vydavatelství naopak neplánuje změnu loni zavedeného modelu zpoplatnění Hospodářských novin na webu. Po loňském roce, který charakterizovala pokračující transformace včetně začlenění společnosti Centrum Holdings, se má vydavatelství podle Latuskeho dočkat především stabilizace. „Hlavní cíl pro letošní rok je, že chceme být finančně soběstační,“ podotkl s tím, že hlavními kroky je omezení dřívějších desetiprocentních poklesů předplatitelů a naopak lepší růst v digitálních příjmech. „Letos plánujeme viditelně lepší čísla,“ dodal.

Další změny Latuske v nejvyšším managementu, do kterého sám usedl loni v září, neplánuje a tým považuje za kompletní.