Televize Prima v pondělí 23. ledna ve 13.10 spustila svůj placený kanál Prima Plus, určený pro území Slovenska. Vysílá u deseti operátorů, včetně terestrických sítí, celkem až pro 1,5 milionu domácností. První rok chce dávat jen produkci Primy (od 29. ledna novinku Temný kraj), uspěje-li, pak i akvizici.

Effie 2015: dvě zlata pro Young & Rubicam

Soutěže o nejefektivnější reklamu se letos zúčastnilo 72 kampaní od 38 agentur.

Kampaň Air Bank od Ogilvy & Mather

Porota rozdala sedm zlatých medailí, jednu získala i kampaň Air Bank od Ogilvy & Mather

Nejoceňovanějšími agenturami letošního ročníku soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2015 se staly Young & Rubicam Praha. Ogilvy & Mather a Momentum Czech Republic. Young & Rubicam získala dvakrát zlato, Ogilvy & Mather zlato, stříbro a bronz a Momentum Czech Republic třikrát bronz. Víc cen si odnesly ještě agentury McCann Prague a Comtech Group, a sice každá po jednom zlatu a stříbru. Soutěž pořádá Asociace komunikačních agentur ČR. Na slavnostním večeru, který proběhl 4. listopadu v Praze, bylo rozdáno celkem sedm zlatých, čtyři stříbrné a šest bronzových ocenění.

Ceny Effie 2015

Potraviny

  • Zlatá: nebyla udělena
  • Stříbrná: nebyla udělena
  • Bronzová: Momentum Czech Republic, kampaň Staň se tváří Kinder čokolády, klient Ferrero Česká

Nápoje

  • Zlatá: Zaraguza, kampaň Fofola, klient Kofola CS
  • Zlatá: Young & Rubicam Praha, kampaň Na jednom poznáš všechny nejlíp, klient Pivovary Staropramen
  • Stříbrná: Nebyla udělena
  • Bronzová: VCCP + Starcom Mediavest Group, kampaň Buď jsi král hokeje, nebo ne, klient Heineken Česká republika

Spotřební zboží

  • Zlatá: Nebyla udělena
  • Stříbrná: OgilvyOne, kampaň Lybar Promiss – jak síla designu zachránila legendu, klient Obra
  • Bronzová: Nebyla udělena

Finanční služby

  • Zlatá: Ogilvy & Mather, kampaň Lovebrandem v rekordním čase, klient Air Bank
  • Stříbrná: McCann Prague, kampaň Jak skeptický Artur a jeho černý příběh rozzářil budoucnost banky, klient Raiffeisenbank
  • Bronzová: Momentum Czech Republic + Mediacom, kampaň To dá rozum, že auto jedině od Škofinu, klient Škofin

Ostatní služby

  • Zlatá: Dynamo design + Moris design, kampaň Jak rebranding a redesign prodejen Teta zvýšil tržní podíl značky, klient P. k. Solvent
  • Zlatá: McCann Prague, kampaň Turbo jízda, klient Vodafone
  • Zlatá: Young & Rubicam Praha + Wunderman, kampaň Nejsilnější značkou s největším akvizičním potenciálem díky věrnosti komunikačnímu konceptu, klient RWE
  • Stříbrná: Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague, kampaň Bezdrát, klient T-Mobile Czech Republic
  • Bronzová: VCCP + Symbio Digital, kampaň Vstupenka do klubu miliardářů, klient Sazka

Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů)

  • Zlatá: Nebyla udělena
  • Stříbrná: Comtech Group, kampaň Run Czech: Jak udělat ze sponzoringu reálnou obchodní příležitost, klient ČSOB Pojišťovna
  • Bronzová: Momentum Czech Republic, kampaň Jde to i lidsky, klient ING Bank

Sociální, ekologický, kulturní marketing

  • Zlatá: Comtech Group, kampaň Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou, klient Women for Women
  • Stříbrná: Nebyla udělena
  • Bronzová: Ogilvy & Mather, kampaň 602 zachráněných životů díky Vzkazům proti rakovině, klient Ministerstvo zdravotnictví České republiky

V letošním ročníku soutěžilo 72 kampaní, za kterými stálo 38 komunikačních agentur a dva interní týmy zadavatelů. Ceny se udělovaly celkem v sedmi kategoriích. Nejobsazenější kategorií se staly Finanční služby a Ostatní služby, které generovaly celkem 34 přihlášených prací, z toho na shortlist postoupilo 13 a z nich čtyři obdržely zlatou a po dvou stříbrnou a bronzovou Effie.

„V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům,“ upozorňuje AKA. Třináctičlennou porotu tvořili marketéři značek, zástupci společností pro výzkum trhu, odborný novinář a představitelé AKA.

Historie soutěže sahá do roku 1968, v Česku se ceny Effie vyhlašují od roku 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. Effie je zkratkou slova effectiveness, označující soutěž o nejefektivnější reklamu. Letošní počet přihlášek zaznamenal vzrůstající trend.

Práce oceněné zlatem

Nápoje

Kampaň Kofoly od Zaraguzy

Kampaň Kofoly od Zaraguzy

 

Kampaň Staropramenu od Young & Rubicam

Kampaň Staropramenu od Young & Rubicam

Finanční služby

Kampaň Air Bank od Ogilvy & Mather

Kampaň Air Bank od Ogilvy & Mather

Ostatní služby

Rebranding Drogerie Teta od společností Dynamo design a Moris design

Rebranding Drogerie Teta od společností Dynamo design a Moris design

 

Kampaň RWE od agentur Young & Rubicam Praha a Wunderman

Kampaň RWE od agentur Young & Rubicam Praha a Wunderman

 

Sociální, ekologický, kulturní marketing

Kampaň pro Women for Women od Comtech Group

Kampaň pro Women for Women od Comtech Group