Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Effie se rozšiřuje a chce víc peněz od opozdilců

Soutěž efektivity Effie vstupuje do svého dvacátého ročníku s několika změnami.

Marek Hlavica na festivalu PIAF v dubnu 2016

Chairman AKA Marek Hlavica bude předsedou poroty bez hlasovacího práva

Soutěž v efektivitě reklamy Effie proběhne v roce 2016 s několika změnami. Mění se složení poroty, přibyla další kategorie a ti, kdo odevzdají přihlášky na poslední chvíli, zaplatí víc. Soutěž pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA) v mezinárodní licencí společnosti Effie Worldwide.

Jubilejní 20. ročník bude hodnotit širší porota, než tomu bylo v předchozích letech. Po čtyřech zástupcích budou mít výzkumníci, mediální agentury, komunikační agentury a zadavatelé. Tento počet doplní odborný novinář a zasedání bude řídit chairman AKA (Marek Hlavica) jako předseda poroty bez hlasovacího práva.

„Ve snaze zachovat objektivitu a vybrat ze šíře case studies opravdu významné počiny byla mírně upravena i pravidla. Kromě rozšíření odborné poroty vzniká i ocenění Grand Effie, které získá ten opravdu nejefektivnější počin roku,“ tvrdí šéf pracovní skupiny soutěže, Martin Klčo z agentury Leo Burnett.

Další novinkou je osmá soutěžní kategorie s názvem Kampaně veřejné správy. „Veřejná správa si stále víc uvědomuje, že kvalitní komunikace dokáže přinést výsledky. Ať už jde o téma předcházení závažným nemocem, placení daní či upřednostňování našich potravin. Ty nejkvalitnější z kampaní budou sloužit jako inspirace klientům i agenturám,“ prohlašuje Jan Binar, prezident AKA a ředitel agentury McCann Praha, která patří mezi ty, jež často pracují právě pro veřejnou a státní správu (mimo jiné získala v letošním roce nejdražší část kampaně propagující označení kvalitních potravin Klasa).

Do Effie 2016 se lze hlásit od pondělí 27. června. Řádná uzávěrka bude 22. srpna. Pořadatelé sice opět nabídnou i dvě prodloužení, ta ale budou na rozdíl od předchozích let zpoplatněna vyšší částkou. Při doručení přihlášky v řádném termínu je poplatek 15.000 Kč, pro členy AKA 12.000 Kč; při doručení přihlášky v mimořádném dodatečném termínu pak 17.000 Kč, pro členy AKA 14.000 Kč.

„Zpracování přihlášek těsně před uzavírkou soutěže je administrativně nejnáročnější a již tradičně se jich v tomto období sejde nejvíc. Proto se organizátoři soutěže rozhodli možnost odevzdání na poslední chvíli ponechat, ale po vzoru zahraničních soutěží tuto variantu zpoplatnit,“ uvádějí organizátoři soutěže. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskuteční 9. listopadu.