Francouzský mediální konglomerát Lagardere prodá své zahraniční magazíny americké skupině Hearst za 651 milionů eur (15,8 miliardy Kč). Podnik dnes uvedl, že transakci zřejmě uzavře do třetího čtvrtletí letošního roku.
Generální ředitel francouzské skupiny Arnaud Lagardére se po letech slabých výsledků snaží hospodaření podniku zlepšit. Chce proto prodat slabší aktiva a menšinové podíly Lagardere, investovat do nové divize sportovního marketingu a soustředit se na hlavní aktivity konglomerátu.
Lagardere také usiluje o primární nabídku svého minoritního podílu placené televize Canal Plus, v níž má kontrolu Vivendi.
Americkou divizi magazínů Lagardere silně zasáhl pokles příjmů z reklamy v době finanční a hospodářské krize. Šéf skupiny označil aktivity divize v USA za slabé a v prosinci jí začal hledat kupce nebo případného partnera. Exkluzivní jednání zahájily Hearst a Lagardere loni 31. prosince.
Lagardere vydává 212 titulů ve 45 zemích včetně magazínu Paris Match či 42 zahraničních vydání Elle (nad Elle si Lagardere hodlá ponechat kontrolu, jen v určitých zemích ji bude Hearstu licencovat). Dohoda s podnikem Hearst se týká 102 titulů v 15 zemích, citovala zprávu podniku agentura Reuters.
V Česku je kromě rozhlasové větve Lagardere zastoupen vydavatelstvím Hachette Filipacchi 2000, to Lagardere vlastní z 51 %, zbylých 49 % drží německá Burda.
Firma vydává místní verze časopisů Elle, Elle Decor a Maxim a původní tituly Apetit, Marianne a Marianne Bydlení.
Na českém trhu existují také lokální mutace časopisů Hearstu, totiž Cosmopolitan, Esquire či Harper’s Bazaar. Ty vydává vůči Hachette konkurenční firma Stratosféra, respektive Hearst-Stratosfera, v nichž má Hearst majetkový podíl, prostřednictvím nizozemské společnosti Sanoma Hearst Prague či přímo.