Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Finále Plzeň volí styl guerillového oplétání

Plzeňský filmový festival představuje nové logo, trofej i celý korporátní styl.

Výroba českých filmů připomíná domácí pletení

Výroba českých filmů často připomíná domácí práce

Filmový festival Finále Plzeň vstupuje do letošního 29. ročníku se změněným grafickým a vizuálním stylem. Jeho novou korporátní identitu, včetně loga vycházejícího z tradičního festivalového symbolu ledňáčka, připravilo pražské studio Carton Clan. Vizuální koncepci a znělku s motivem Domácí práce navrhla kreativní skupina Družina v čele s režisérem Janem Látalem. Změnou prošla i trofej Zlatý ledňáček, jejíž nová podoba je dílem designérů Adély Přibáňové a Víta Zavadila. Nové grafické pojetí má oslovit zejména mladé diváky a odpovídat letošnímu heslu akce Festival Finále Plzeň startuje novou éru. Událost proběhne od 15. do 21. dubna, jde o přehlídku českých a slovenských celovečerních hraných a animovaných filmů, dokumentů a televizních projektů.

V logu je ledňáček i katedrála

„Chtěli jsme pro Finále Plzeň připravit nadčasové logo a zároveň zachovat motiv ledňáčka. Symbol jsme proto posunuli do stylizované, abstraktnější roviny,“ vysvětluje grafický designér Martin Hůla.

Logo má odkazovat jak k tradičnímu festivalovému symbolu ledňáčka, tak k plzeňské dominantě v podobě katedrály svatého Bartoloměje

Logo má odkazovat jak k tradičnímu festivalovému symbolu ledňáčka, tak k plzeňské dominantě v podobě katedrály svatého Bartoloměje

Logo má evokovat nejen pestrost, ale také celistvost festivalového programu. Podle tvůrců navíc může připomínat známou plzeňskou katedrálu svatého Bartoloměje s nejvyšší kostelní věží v Česku. „To, že logo při otočení evokuje plzeňskou katedrálu, je už jen takový vtipný bonus,“ říká Hůla. 

„České filmy jsou domácí práce“

Nový vizuální styl festivalu, který pracuje s trendem „partyzánského oplétání“ veřejných objektů neboli guerilla knittingu, vytvořilo kreativní studio Družina. „Téma ‚Domácí práce‘ odkazuje na specifické podmínky vzniku českého filmu, kdy omezené finanční prostředky kompenzuje často osobní nasazení a řemeslná zručnost tvůrců. Opletené objekty v sobě spojují útulnou atmosféru domova s technicistní povahou filmové výbavy, jako je klapka, kamera a režisérská židle,“ prohlašuje režisér Jan Látal ze studia Družina. 

Opletená klapka, kamera a skládací židle poukazují na způsob výroby českých filmů

Opletená klapka, kamera a skládací židle poukazují na způsob výroby českých filmů

 

Opletená klapka, kamera a skládací židle poukazují na způsob výroby českých filmů

Opletená klapka, kamera a skládací židle poukazují na způsob výroby českých filmů

 

Opletená klapka, kamera a skládací židle poukazují na způsob výroby českých filmů

Opletená klapka, kamera a skládací židle poukazují na způsob výroby českých filmů

Studio Družina pracuje pro plzeňský filmový festival už podruhé a z jeho dílny pochází také nová festivalová znělka, která poběží od úterý 28. března ve všech kanálech České televize.

Cena jako drahokam

Trofeje jsou skleněné, jejich barvy odpovídají korporátním barvám festivalu

Trofeje jsou skleněné, jejich barvy odpovídají korporátním barvám festivalu

Další festivalovou novinkou je i skleněná trofej Zlatého ledňáčka. „Chtěli jsme jednoduché a čisté podání celé ceny, proto jsme se při výběru materiálu rozhodli pro sklo. Festival poukazuje na symboliku ledňáčka jako na létající drahokam. Tento pomyslný drahokam jsme znázornili i my,“ tvrdí Přibáňová. Cena stojí na lichoběžníkové podstavě a její tvar se směrem vzhůru rozšiřuje. Ve spodní části je její povrch barevně upraven s odkazem na barevnost korporátní identity Finále Plzeň. Na horní ploše je pak v obrysech naznačeno logo samotného festivalu. „Geometrické tvarosloví odkazuje na cestu úspěchu. Stavba se od základny rozšiřuje jako úspěch a sláva,“ vysvětluje Přibáňová. Trofeje vyrobila umělecká sklárna Kolektiv Ateliers v Novém Boru.