V centru Prahy proběhne seminář o digitálním rozhlasu, u nás odpoledne pak AppParade Meet. Vřele doporučujeme dánský film Redakce, nemilosrdný popis toho, jak se nešťastní matadoři tiskového bulváru marně snaží chytit ujíždějící vlak internetu. Na Jednom světě budou ještě dvě projekce snímku.

Finále SuperStar vidělo 1,47 milionu diváků, průměrně soutěž zajímala 11 % Čechů

Finále premiéry československé soutěže předloni vidělo o víc než milion lidí víc.

Finále stěžejního programu televize Nova letošního jara, „federální“ soutěže Česko Slovenská SuperStar nedosáhlo z pohledu diváckého zájmu na úspěch letitých stálic Novy.

Včerejší poslední díl SuperStar vidělo průměrně 1,47 milionu diváků starších patnácti let, což představuje 17 % populace ČR.

Sledovanější než finále SuperStar byly v minulém týdnu na Nově úterní i čtvrteční díl seriálu Ordinace v růžové zahradě, oba měly přes 2 miliony diváků a stabilně bývají nejsledovanějším nezpravodajským pořadem v zemi.

Finále premiéry československé soutěže přitom předloni vidělo o víc než milion lidí víc.

Sledovanost finále SuperStar, v milionech diváků

  • 2004 (Aneta Langerová vs. Šárka Vaňková): 3,34
  • 2005 (Vlastimil Horváth vs. Petr Bende): 2,22
  • 2006 (Zbyněk Drda vs. David Spilka): 2,31
  • 2009 (Martin Chodúr vs. Miro Šmajda): 2,54
  • 2011 (Lukáš Adamec vs. Gabriela Gunčíková): 1,47

Letošní řada – uváděná zároveň na Slovensku televizí Markíza – běžela od 20. února do 5. června. Zahrnovala 35 premiérových částí, uváděných v sobotu, v neděli nebo v pondělí vždy po 20. hodině.

Ač bojovala s nedělní reprízou oblíbeného cyklu 3 plus 1 s Miroslavem Donutilem na ČT1 a později také s přenosy s hokejového mistrovství světa na Slovensku, show svou sledovanost postupně zvyšovala.

Přesto jde dosud o nejhorší výsledek: letošní SuperStar získala v Česku průměrně 1 milion diváků na díl (11 % populace ČR, 25 % podíl na sledovanosti). Přitom první řada v roce 2004 zaujala v průměru 2,7 milionu diváků, druhá 2,3 milionu, třetí 2 miliony, první federální show před dvěma lety 1,8 milionu dospělých.

V cílové skupině 15-54 let, která Novu zajímá víc, činila průměrná sledovanost necelých 639 tisíc diváků, tedy 11 % populace a 30 % podílu na trhu. Začátkem roku si Nova vytýčila dosahovat svými kanály (má ještě Novu Cinemu, Novu Sport a českou MTV) celkového tržního podílu sledovanosti aspoň 40 %.