Televize Prima představila v podzemí pražské Kolbenky podzimní program. Má Chalupáře, Pevnost Boyard i Zdeňka Trošku. Tiskovku moderoval Zdeněk Pohlreich.

Firmy chtějí od PR často i pomoci s prodejem

Médiář ve spolupráci a agenturou Pram Consulting uspořádal první PR Brunch. Ten se zaměřil na možnosti public relations, které dokážou společnostem zajistit lepší prodeje.

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Současné firmy vidí public relations ve velké míře jako nástroj ke zvyšování prodejů svých výrobků a služeb. Jde přitom o druhé nejčastější očekávání, které manažeři českých firem s PR agenturami spojují, hned po klasickém zajišťování pozitivního obrazu v médiích. Zjistilo se to v průzkumu, který na prvním, únorovém PR Brunchi Médiáře prezentoval Patrik Schober, spoluzakladatel a výkonný ředitel agentury Pram Consulting.

Co manažeři českých firem očekávají od PR agentur

Co manažeři českých firem očekávají od PR agentur

Průzkumu, který Pram představil už na výročním oborovém setkání PR Summit 2015, se zúčastnilo přes sto manažerů českých i mezinárodních firem z nejrůznějších oborů působících na českém trhu. Dotazování se zaměřovalo na to, co firmy od PR oboru chtějí jak z pohledu možných cílů, tak i použitých aktivit.

„To, že se firma začne více soustředit na obsah, digitální komunikaci a sociální sítě, ještě neznamená, že jí to zvýší příjmy. Tyto aktivity musí být provázány s komunikační kampaní, která má tvorbu příjmů vytyčenou ve svých konečných cílech,“ upozornil Schober. Podle něj jde v současnosti v PR branži o to, soustředit se na méně projektů, ale líp do nich zapojovat veřejnost, získávat nové kontakty a ty předávat marketingovému oddělení.

Čtyři tipy pro tvorbu kampaně

PR Brunch proběhl v Global Centru na Praze 9. Foto: Vojta Herout

PR Brunch proběhl v Global Centru na Praze 9. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober na PR Brunchi ukázal příklady úspěšných integrovaných kampaní, které firmám pomohly k dosažení cílů a nárůstu zisku.

Přišel také se čtyřmi tipy, které je třeba mít na paměti při tvorbě jakékoliv kampaně. V prvé řadě je nutné, aby komunikační téma fungovalo napříč všemi kanály, jež cílové publikum využívá. „Provádíte-li například průzkum, přirozeným výstupem bude report shrnující výsledky průzkumu, který budete prezentovat médiím. Můžete vytvořit i shrnující video, přičemž lze samostatně využít i jeho zvukový záznam, a šířit jej formou podcastu,“ vypočítává Schober. Dále funguje, když je obsah komunikace rozdělen na menší celky a ty jsou pak postupně zveřejňovány. Důležité je také správně vystihnout hlavní myšlenku sdělení a „osekat“ vše nepodstatné.

Základem je však znát své zákazníky, přemýšlet o tom, co opravdu chtějí a dát jim informace, které jsou pro ně zajímavé a relevantní. „Nebojte se, že tím pomůžete konkurenci. Takhle štědrost se vám totiž může mnohonásobně vyplatit, spíš než by vám uškodila,“ je přesvědčen Schober.

Při závěrečné diskusi přítomné zástupce z řad médií, firem i PR agentur zajímalo, kam směřuje současné public relations, jak najít účinný systém jeho měření nebo jak stanovit hranice kompetencí PR a marketingového manažera. 

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr