Český provozovatel fotobudek Smilebox Jana a Davida Čeřovských zahájil spolupráci s webem Vyvolej.to na vyvolávání fotek. Web Vyvolej.to vznikl jako aktivita digitálního studia Sinfin, jehož většinovým vlastníkem je Filip Ornstein, menšinu má designérské studio Dynamo Design. Web Vyvolej.to umí vyvolávat fotografie z Instagramu, dále nahrané uživatelem a nově také ze Smileboxu.
„Zjistili jsme, že lidé mají o tuto službu zájem a nechávají si vyvolávat fotografie rádi. Začali jsme s Instagramem, ale největší zájem zaznamenáváme momentálně o vyvolávání fotografií z uploadu, které jsme spustili od loňského října. V současnosti jsme rozšířili nabídku o spolupráci se Smileboxem a chystáme další produkty, například možnost vytištění fotoknih a plakátů s velkým množstvím vzpomínkových fotografií,“ řekl Médiáři Ornstein. Podle něj si služba Vyvolej.to získala zatím zájem zhruba víc než dvou tisíc zákazníků, kteří se vracejí.
Podle Davida Čeřovského si fota lze nechat zaslat, nebo osobně vyzvednout v Praze. „Když si na webu Smilebox kliknete na odkaz Vyvolej.to u kteréhokoli alba od konce roku 2013, přenese to snímky do jejich programu, který zajistí jejich vyvolání v profesionálním labu na lesklém papíře. Fotky si můžete nechat zaslat poštou, nebo je vyzvednout v prodejně na pražském Žižkově,“ popisuje Čeřovský. Služba je zpoplatněná podle ceníku Vyvolej.to vytvořeném pro jednotlivé formáty snímků (od 9 Kč za snímek formátu 8x10 cm do 29 Kč za formát 13x18 cm). Poštovné je při objednávce nad 500 Kč zdarma.
Do zahraničí s novým webem
Smilebox vychází z klasických fotobudek, které upravil pro využívání na večírcích a parties. Celý koncept funguje tak, že dvoučlenný firemní tým přiveze na večírek spolu s rekvizitami přenosný přístroj fungující na principu fotobudek a hosté se před ním sami fotí. Na displeji hned vidí, jak vypadají, mohou se vyfotit, kolikrát chtějí, a fotografie si mohou nechat na místě vytisknout nebo poslat emailem. Fotografování doplňují různé rekvizity a pozadí, jimiž tým místo vybaví a které většinou odpovídají duchu daného večírku. Fotobudka navíc umí vytvořit z pořízených snímků online fotopříběh.
Byznys Čeřovských vznikl zhruba před třemi a půl roky a v současnosti má pobočky v Los Angeles, Sao Paulu, Barceloně a Bukurešti. Podnik nyní zprovoznil nové webové stránky a chystá i jejich anglickou verzi.
Nový web připravovala agentura 2Fresh. Podle jejího digitálního projektového manažera Marka Mencla zkombinovala agentura při jeho přípravě údaje z Google Analytics o chování uživatelů předchozího webu s workshopem, v němž se dotazovala na důvody jejich chování. Pro navigaci použila práci ilustrátorů ze společnosti Tomski-Polanski. „Časové odhady vzaly za své během prvních měsíců, stejně tak plánovaný budget, který jsme brzy vyčerpali a nakonec ho překročili téměř o 100 %. Jelikož neúčtujeme klientům naše chyby, museli obětovat veškerou marži a projekt dokončit s velkou ztrátou,“ uvádí přitom Mencl v případové studii, kterou o tvorbě nového webu sepsal.