Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Frekvence 1 vzala kus programu ČT Sport a vydávala ho za vlastní

Rozhovor pocházel ze zpráv ČT Sport. Repro: ct24.cz

Rozhovor 'pro Frekvenci 1' pocházel ze zpráv ČT Sport. Repro: ct24.cz

Viktor Tamayo mluvil výhradně pro Českou televizi, svou domovskou redakci. Repro: ct24.cz

Viktor Tamayo mluvil výhradně pro Českou televizi, svou domovskou redakci. Repro: ct24.cz

Soukromé tuzemské rádio Frekvence 1 francouzského koncernu Lagardere si nedávno vypůjčilo fragmenty programu sportovního kanálu České televize a prezentovalo je jako své. Konkrétně v jednom z nedávných vydání pořadu Sport Bar odvysílala Frekvence 1 „rozhovor“, který uvedla jako vlastní telefonát Viktorem Tamayem z redakce České televize. Ve skutečnosti šlo o vyjádření, která Tamayo pronesl ve zpravodajské relaci ČT Sport v rozhovoru s kolegou Michalem Dusíkem.

Tamayo na to upozorňuje na svém blogu. Redaktorka v rádiu používá formulaci „pro Frekvenci 1 shrnul“, redaktor ČT ale mluvil pouze pro svou domovskou redakci, rádio pak použilo jeho slova z vysílání. „Přestože tvrdí, že mi volali a já pro jejich rádio říkal svůj pohled na věc – není to pravda!“ píše Viktor Tamayo.

Inkriminovaná pasáž začíná v čase 43:52.

Bez jeho vědomí si rádio navíc jeho slova dotvořilo ve svém popularizačním duchu. „Slečna/paní pak dodala, že já dále tvrdím ‚u nových motorů se dá i telefonovat‘. Nikdy jsem to nikomu neřekl,“ uvádí televizní redaktor také.

Podle mluvčí Lagardere Radky Pilzové bylo pochybení na straně moderátorky Jany Knížkové. Ta je údajně „méně zkušené“ než Diana Kobzanová, za kterou zrovna vzala službu. „Nesprávně a bez citace uvedla do vysílání příspěvek z ČT,“ tvrdí mluvčí.

Podle ní se rádio České televizi omluvilo a nabídlo, že na revanš zpropaguje ve svém vysílání práci zmíněného redaktora ČT. Že by se s příspěvky odjinud podobně na Frekvenci 1 pracovalo běžně, mluvčí Pilzová odmítla: „Náš záměr ani standardní politika to rozhodně není.“

PLNÉ ZNĚNÍ REAKCE FREKVENCE 1

Před dvěma týdny se stalo toto:

  • Moderátorka Diana Kobzanová nemohla vysílat a narychlo zaskakovala méně zkušená kolegyně Jana Knížková.
  • Nesprávně a bez citace uvedla do vysílání příspěvek z ČT.
  • Hned, jak jsme chybu zjistili, jsme aktivně komunikovali jak s autorem příspěvku, tak se zástupci redakce sportu ČT.
  • Dramaturg odpovědný za pořad se omluvil za chybu, kterou jsme dopustili, a navrhl autorovi možnost promotion jeho práce na stanici F1.
  • Z reakce autora i redaktorky ČT jsme vyrozuměli, že omluva byla přijata a věc je vyřízená.

Naše stanovisko ke kauze je, že došlo k pochybení moderátora, a za to jsme se omluvili. Náš záměr ani standardní politika to rozhodně není.

Přebírání obsahu bez uvedení zdroje vnímáme jako velký problém a soustavně se s ním snažíme bojovat. Pokud dojde k nesystémovému pochybení, považujeme za správné chybu přiznat a omluvit se, případně navrhnout kompenzaci.

Radka Pilzová, mluvčí Lagardere

Doplněno 9. dubna v 8.05:

Poté, co neoprávněné převzetí části vysílání vyšlo najevo, věci se zřejmě děly poněkud jinak, než popisují zástupci Frekvence 1. Podle Viktora Tamaya se rádio omluvilo lží.

Žádnou avizovanou nabídku kompenzace ve vysílání rádia nedostal. „Opravdu se mnou osobně, telefonicky a ani prostřednictvím mailu nikdo nekomunikoval,“ sdělil Tamayo Médiáři. Pochybnosti vzbuzuje také vysvětlení, že za prohřešek může výhradně moderátorka Frekvence 1. Znamenalo by to, že zvuk z ČT sama nahrála, sestříhala, pustila do vysílání a přitom o tomto počínání nevěděl žádný dramaturg ani editor.

Materiály ze zmíněného blogu převzaty se souhlasem jeho autora.