Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Fruitisimo je na Shellu, Datart přidal další kávy

Ovocné bary začaly obsazovat benzínky. Prodejce elektroniky rozšiřuje segment kávy. Italská kosmetika z Tuzexu je zpět v Česku. A v Tesku můžete ochutnat, co kupujete.

Fruitisimo má první bar na D1

Fruitisimo na čerpacích stanicích Shell

Fruitisimo na čerpacích stanicích Shell

Síť ovocných barů Fruitisimo uzavřela dohodu s čerpacími stanicemi Shell a otevřela první ovocný bar. Je na stanici na 44. kilometru D1 ve Všelapech. Podle slov spolumajitele Fruitisima Jana Hummela podnik do konce roku otevře v Česku na Shellu ideálně dva až tři další takové bary, do budoucna až patnáct. Potenciál vidí Hummel i v zahraničí, kam letos Fruitisimo expandovalo s pomocí dvou soukromých investorů. Na českém území vlastní síť zhruba padesáti poboček. 

Sympatický tah. Doufám, že tam budou brát kupóny z placených záchodů. Mimochodem: je to takové lehce nevábné téma, ale jdu do toho. Platit na dálnici o 20 % víc za benzín a ještě platit za záchody, to je customer experience jak stehno.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Velmi smělý krok, nevsadila bych na jeho úspěch, ale odvahu Fruitisimu upřít nelze. Bude hodně záležet na výběru stanic, takže nezbývá než popřát šťastnou ruku.
Jana Kubištová (Budvar)

Odjakživa nechápu, že na dálnici jsou pouze společnosti typu McDonald’s a nepodařilo se tam dostat jiným typům občerstvení. Konkurence a výběr je skvělý posun.
Martin Boček

Datart přidá deset dalších druhů kávy

Datart rozšiřuje nabídku kávy Nero o dalších deset druhů

Datart rozšiřuje nabídku kávy Nero o dalších deset druhů

Prodejce elektroniky Datart se rozhodl rozšířit pro něj netypický segment kávy. Pod značkou Nero prodává nových deset druhů – devět single origin z různých částí světa a jednu bezkofeinovou. Konkrétně mohou zákazníci nově ochutnat kávu z Brazílie, Kolumbie, Kostariky, Etiopie, Salvadoru, Guatemaly, Indie, Indonésie a Tanzanie. Všechny nové druhy značky Nero jsou zrnkové a balené po 250 gramech. Jejich cena se pohybuje od 190 do 300 Kč. „První kávu Nero jsme uvedli na trh v roce 2014. Její prodej nám meziročně vzrostl o 75 % a zákazníci nyní více preferují čtvrtkilové balení před kilovým. Při výběru názvu jsme se mimochodem nechali inspirovat Italy, kteří jsou svou láskou ke kávě pověstní. Nero v italštině znamená černý,“ doplňuje Iva Pavlousková, mluvčí Datartu. Pro pražení nových druhů si Datart zvolil menší pražírnu Barzzuz.

Češi a národ pivařů? Ani náhodou. Projděte si pár čísel našich retailových přehledů a zjistíte, že jsme národ kafařů, o ničem jiném nepíšeme a ‚nekatujeme‘. Snad mají pravdu ty analýzy, které tvrdí, že káva je zdravá a veselá, jinak s tím kávovým tsunami máme problém.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Svět se řítí vstříc netradičním řešením. Brzy všichni budou dělat ( a prodávat ) všechno. Nedostatek času hraje do karet, a co se dřív zdálo ‚divné‘ a nemyslitelné, je dnes normální. I přesto doufám, že nám, tradicionalistům, budou zachovány ony příjemné specializované voňavé obchody, kde je to cítit znalectvím, respektem, vybranou péčí a hlavně – kávou, a ne krabicemi od elektroniky a bublinkovou fólií. Doufám v to, přestože vím, že tento tah bude pro Datart úspěšný.
Jana Kubištová (Budvar)

Kávu Arabica jsem ochutnal a velmi dobrá, doporučuji.
Martin Boček

ČSOB zavádí prémiové pobočky

Zrekonstruovaná pobočka v Novodvorská Plaza nabídne jako první zónu Premium

Zrekonstruovaná pobočka v Novodvorská Plaza nabídne jako první zónu Premium

K poslednímu květnu spustila Československá obchodní banka novou službu ČSOB Premium. Ta se zaměřuje na bonitní klienty, jenž disponují měsíčním příjmem na účet nad 50.000 Kč, vklady minimálně 1,5 milionu Kč nebo hypotékou ve výši 3 miliony Kč. Finanční ústav se tímto startupem chce vymanit z pověsti banky pro bohaté, chce dát důraz na jasnou strukturu právě existencí služby Premium a až nad tím služby Privátní banky, která je určena nejbohatší klientele. Pro členství v programu Premium chce získat pro 65.000 klientů, stávajících či nových. Startup podpoří 250 vyčleněných bankéřů, další šest bude dostupných ve speciálním call centru a přes digitální kanály. Na podporu nové služby spustila ČSOB microsite www.csobpremium.cz a nabízí i možnost získání osobního asistenta.

Zóna Premium zavedená k nové službě, kterou ČSOB poskytuje

Zóna Premium zavedená k nové službě, kterou ČSOB poskytuje

Hned prvního června pak ČSOB otevřela pro klienty služby Premium centrum v nově zrekonstruované pobočce v nákupním centru Plaza Novodvorská. „Design pobočky navrhlo IO Studio. Spolu s dalšími projektanty pomáhá při projektování rekonstrukcí dalších poboček,“ přiblížila Médiáři mluvčí ČSOB Pavla Hávová. Postupně přestavbou projdou všechny pobočky banky. „V tomto roce jsme otevřeli přibližně desítku zrekonstruovaných poboček v novém designu – například ve Dvoře Králové, Uničově či Třeboni. Do konce roku bychom chtěli zrekonstruovat minimálně další desítku poboček po celém Česku. V současné době prochází rekonstrukcí například pobočka na pražském Černém Mostě či v Pelhřimově,“ dodala mluvčí.

Logický krok, trh se ostře segmentuje a ‚jedna značka zacílená na všechny a nikoho‘ už to nezvládá, hrozí jí totální ztráta positioningu. Už i v bankovních službách, jako dříve v řadě jiných kategorií, od aut po zubní pasty. ČSOB následuje některé konkurenty, Česká spořitelna je v tomto směru napřed. Pokud jde o první filiálku startupu Premium, jsem trochu na pochybách. Plaza Novodvorská mi tak trochu nesedí, dokázal bych si představit lepší lokalitu. Kdysi jsem chodil do Živnobanky Na Příkopech a do Legiobanky (ČSOB) Na Poříčí. To bylo premium. Kde ty loňské sněhy jsou.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Nevím, jak se lze vybudováním sítě elitářských poboček a zavedením další služby pouze pro bohaté ‚vymanit z pověsti banky pouze pro bohaté‘, ale mám-li se pokusit hodnotit službu jako takovou z pozice budoucích uživatelů, jde o vítaný počin. ČSOB se tak může podařit vymanit ze své poněkud ošuntělé schránky a ukázat svým klientům, že je schopna jít s dobou.
Jana Kubištová (Budvar)

Současný a nejenom bankovní trh bojuje o mladé a bohaté klienty. Mladí mají potenciál mít peníze a bohatí mají peníze. Problém je, že bankovní trh je pořád konzervativní a změna banky není zase tak běžná. Po zavedení bezplatného vedení účtů je časté mít víc účtů, ale i tak si nejsem jistý, jak se ČSOB povede naplnit akviziční efekt zavedením premiového bankovnictví. Mimochodem, microsite je velmi nepřehledná.
Martin Boček

Jsem asi možná pomalejší, to vůbec nevylučuju, ale opravdu se chce ČSOB vymanit z pověsti banky pro bohaté zavedením služby jen pro bohaté? Jo, to mi naprosto dává smysl. Jinak samozřejmě prémiové bankovnictví je legitimní a super produkt, hlavně pro banky. Já asi zůstanu u té své, která má dokonalé internetové bankovnictví a nesnaží se mi všemožnými způsoby vlísat. Jo, chci webovou banku, která si mě nevšímá, ale jak říkám, já jsem možná pomalejší.
Václav Loubek

Kosmetika z Tuzexu se vrací na „Čerňák“

Italská kosmetika Pupo se vrací do Čech

Italská kosmetika Pupa se vrací do Čech

Ve středu 8. června se v pražském nákupním Centru Černý Most otevřel první tuzemský butik italské kosmetické značky Pupa. Česko se tak zařadilo mezi sedmdesátku zemí světa, do nichž značka s tradicí od roku 1974 vyváží své produkty. Není to ale první zkušenost milánské značky s naším trhem, za minulého režimu její výrobky prodávala síť Tuzex. Dnes je možné na prodejní ploše 67 metrů čtverečních vybírat ze základních čtyř produktových linií Pupy – jsou to makeupy, kreativní makeupové sady, parfémy či vůně a ošetřující přípravky na pleť. Designově se obaly stylizují do 30. let minulého století, typická je pro značku rudá barva. Hlavní strategií Pupy je nabízet kvalitní kosmetické prostředky za přijatelné ceny (ceny se pohybují od 200 Kč do zhruba 500 Kč). Podle jednatele Pupa Czech Andrey Contiho se nejedná o poslední takový obchod u nás. Další se otevře na dosud neznámém místě v Praze. Podle Contiho se přitom nebude jednat o prodejny jen v obchodních centrech. Do roku 2019 by Pupa chtěla mít prodejny ve všech krajských městech. Otevření pobočky v Praze bylo podle společnosti Cushman & Wakefield, která pronájem prostoru v Centru Černý Most zprostředkovala, po otevření pobočky na Slovensku logickým krokem.

Italská značka Piquadrio premiérově na Černém Mostě

Italská značka Piquadrio premiérově na Černém Mostě

Pupa ale není jedinou italskou značkou, která momentálně otevírá první obchod v Česku. Rovněž 8. června, otevřel rovněž v Centru Černý Most italský specialista na kožené kabelky, aktovky, batohy a obchodní doplňky, značka Piquadro. Pro zákazníky jsou připraveny kolekce Link a Blue Square. Obchody s oděvy v poslední době otevírají na českém trhu butiky ve velkém. Minulý týden se v Centru Chodov otevřela první tuzemská prodejna dětského oblečení Cool Club, v galerii Myslbek v polovině dubna otevřel butik francouzský Cremieux a vstup na náš trh na podzim ohlásil americký gigant Forever 21. Počátkem letošního roku slavnostně spustila prodej v luxusní nákupní zóně ulice Pařížská britská značka COS. 

Obchodním centrům se daří, Černému Mostu zvlášť. Přiznám se, že už mne to nenaplňuje zase tak velkou radostí jako před dvaceti lety. V okruhu deseti kilometrů okolo Černého Mostu jsou všechny dálnice, silnice i polní cesty ucpané. Budeme mít někdy funkční územní – pardon: metropolitní – plán?
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Pupa konečně znovu u nás!? Skvělá trefa pro milovníky nostalgických zážitků ! Kdo by si nevzpomněl, zač před časem měnil draze nakoupené bony? Levis, Pupa a sady žvýkaček s Kačerem Donaldem… Přála bych jim úspěch stejný jako před lety, i když to v dnešní konkurenci nebudou mít vůbec lehké.
Jana Kubištová (Budvar)

Je to hlavně o marketingové komunikaci. Kosmetika je obrovský byznys a je to především o vybudování značky a designu.
Martin Boček

Kik zvýšil tržby a najal Kynychovou

Hana Kynychová pro Kik

Hana Kynychová pro Kik

Německému oděvnímu diskontu Kik se v Česku loni dařilo, tržby mu tu stouply o 17 % na 2,6 miliardy Kč. Zisk se pohybuje kolem 145 milionů Kč. Minulý rok otevřel čtyři nové pobočky, a to v Brně, Praze-Březiněvsi, Bruntálu a Jaroměři. Dvě pobočky naopak uzavřel. Letos plánuje otevřít osm nových poboček a 40 % z celkového počtu předělat do nového designu. Celkem se v Čechách i na Slovensku opraví na 80 prodejen ze 189 u nás a 70 u našich sousedů. Nové interiéry změní barvu z dosavadní černočervené na stříbrnočervenou. Kik u nás prodává několik značek oblečení, například Janina, Y.F.K nebo Ergee, jehož ambasadorkou se nově stala cvičitelka Hana Kynychová. Spolupráce na propagaci značky, která zahrnuje i sportovní oděvy, potrvá do konce letošního roku. Sázka na celebritu patří k nové strategii Kiku – chce posílit svou image na našem trhu. „Viděl jsem, že když se objeví zboží Kik vedle renomovaných oděvních značek ve slepých testech, patříme zhruba do top 3, ale ve chvíli, kdy přiřadíte vzorkům značky, řadí nás spotřebitelé výrazně níž. To chceme změnit,“ prohlásil František Wagner, jednatel společnosti Kik pro Česko a Slovensko.

Marks & Spencer spustí e-shop

Marks & Spencer je původně britský obchodní řetězec

Marks & Spencer je původně britský obchodní řetězec

Český Marks & Spencer změnil v dubnu vedení a chystá pro náš trh spoustu změn. Jednou z těch nejzásadnějších je plánovaný vznik e-shopu, o kterém mluvili zástupci společnosti na červnové Marketingové snídani. Podle slov Zdeňka Haška, ředitele marketingu obchodů Marks & Spencer v Česku, i oni sledují trend mnohokanálového prodeje a k přechodu z kamenných prodejen i na online se, pokud vše půjde dobře, uchýlí letos na podzim. V dalších komunikačních nástrojích se podle Haška nechal inspirovat například Teskem a zavedl slevové kupóny platné měsíc, které prý vynesly 2 miliony Kč tržeb. V rámci moderních technologií pracují vývojáři na mobilní aplikaci, která by postupně mohla nahradit systém věrnostních karet. Dříve šla polovina marketingového rozpočtu do instore komunikace, dnes se chce řetězec více orientovat na sociální sítě. Zatím se to týkalo především videí na Facebooku, letos přidal Marks & Spencer Instagram. Kromě těchto kanálů využívá pravidelně inzerci v časopisech, hlavně módních, nově teď na podzim spustí k 20. výročí na trhu televizní spot. „Počítáme s tím, že televizní kampaň zkombinujeme s online aktivitami, abychom docílili vyšší zásah. S naší mediální agenturou Carat se také bavíme o změně naší mediální strategie, protože v současnosti máme marketingových aktivit možná až moc a naše kampaně se pak vzájemně oslabují. Chceme jich tedy méně, ale s vyšším dopadem. Musíme přitom počítat i s tím, že s televizí budeme muset investovat do reklamy dvojnásobek toho, co do ní dáváme teď,“ přiblížil Hašek.  

Omnichannel jede a stává se hlavním proudem rozvoje obchodu. Koho zajímají detaily, tak Zdeněk Hašek je bude spolu s dalšími obchodníky prezentovat na Retail in Detail/Omnichannel.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

V dnešní době jde o samozřejmost, překvapí spíš to, že s ní M&S nepřišli mezi prvními. Nezbývá než popřát, aby nebylo pozdě.
Jana Kubištová (Budvar)

No konečně budou mít e-shop.
Martin Boček

U Marks & Spencer nakupuju pyžama, ale z ostatního sortimentu mám pocit, že je cílen na věkovou skupinu 50+ (promiň, mami). Tak snad ten sortiment začne být stejně široký jako jinde ve světě, aby bylo na webu z čeho vybírat. Poněvadž máma mi volá, kdykoliv chce něco koupit v Tchibu a na dalších e-shopech, tak ať ještě nevolá kvůli Marks & Spenceru. Jinak, maminko, volej samozřejmě kdykoliv, vždycky tě rád slyším!
Václav Loubek

Tesco nechce pro zákazníky zajíce v pytli

Ochutnávka ovoce a zeleniny Tesco

Ochutnávka ovoce a zeleniny Tesco

Tesco přišlo s novou službou, která má zákazníkům dosvědčit kvalitu a čerstvost prodávaného ovoce a zeleniny. Ve více než 80 obchodech (kromě Chotěboře, Přelouče, Klášterce, Mohelnice a Hostivic) a v obchodních centrech zavedl ochutnávací stánky, kde se mnohou všichni mezi 14 – 18 hodinou každý všední den a v sobotu přesvědčit na vlastní chuťové pohárky, zda jim ovoce a zelenina vyhovuje nebo ne. Stánek bude umístěn logicky v oddělení ovoce a zeleniny, od hostesky ve stánku je možné získat i rady, co s danou surovinou vařit. Fungovat to bude tak, že každé dva týdny se bude sortiment ochutnávek obměňovat. V prvním kole Tesco startuje se žlutým melounem a rajčaty Sunstream. Tesco tuto službu zavádí zatím pravidelně jako jediná síť s potravinami u nás a rozšiřuje jí do dalších zemí střední Evropy. Na podporu prodeje ovoce a zeleniny Tesco na červen připravilo akci pro držitele Tesco Club Card – za nákup surovin z toho segmentu dostanou 2x více věrnostních bodů. 

Skoro jako na starém dobrém tržišti. V Globusu jsou ale dál – prodávají fakt čerstvé jahody ze Zahrady Svádov. Prodává je opravdová prodavačka (ne podavačka), lidi se mohou poprat. Na cenu jsem při koupi moc nekoukal, ale tuším, že to byl dvojnásobek ceny ‚industriálních‘ jahod.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Dobrý nápad, vítané zpestření, které navíc nabídne i užitečnou radu, ale jak to bude fungovat v již nyní přeplněných a nekomfortních prostorách této sekce, kde se lidé jen stěží proplétají, si neumím představit. Předpokladem pro zužitkování takové služby je klid a prostor, na straně druhé pak určitá disciplína a kultivované chování nakupujících, což může být problém.
Jana Kubištová (Budvar)

Ochutnávka zeleniny je zajímavý nápad, ale kdo má chuť během nákupu ochutnávat zeleninu… Ať si říká kdo chce, co chce, maso je maso. 
Martin Boček

Myslím, že si Tesco určitě neubere nic ze svých marží, takže cenu sezobaného ovoce a zeleniny promítne do ceny produktů pro zákazníky. Výhoda je, že vlastně ochutnávkou nemá moc co ztratit. Všichni víme, jak zhruba chutnají rajčata ze supermarketů, dlabeme je dvacet let, nadáváme na jejich polystyrenovou chuť, ale ruku na srdce – kolik lidí je přestalo kupovat? Takže standardní průběh bude asi víceméně takový: ‚hm, hm, chutná to jak papír, je to v akci, tak si vezmu tři kila‘. Protože nepředpokládám, že by někdo ochutnal, nechal košík uprostřed Teska a frčel k nejbližšímu farmáři pro opravdová rajčata. Tak hnusná, aby to někoho přinutilo je nekoupit, totiž ani Tesco neprodává.
Václav Loubek

Mall.cz garantuje včasné odeslání zboží

Internetový obchod Mall.cz rozšiřuje své loni otevřené distribuční centrum ze 30.000 na 50.000 metrů čtverečních. V rámci zvětšování svého logistického centra hlásá, že může díky modernímu systému přijít „jako první na trhu“ s garancí včasného odeslání zboží. A slibuje, že pokud to nebude schopný dodržet, poskytne svým zákazníkům 500 Kč na další nákup. Garance se týká zboží, které je v době objednání na skladě. Pro pražské osobní odběry platí, že pokud se zboží objedná do 13 hodin, bude v místě odběru k vyzvednutí tentýž pracovní den. Expresní objednávky doručované smluvními dopravci jsou dle garance expedovány nejpozději druhý pracovní den, a to při objednávce do 16 hodin. V tuto chvíli je prý pro Mall.cz reálné distribuovat 75.000 kusů denně, po rozšíření bude schopné zajistit distribuci 150.000 kusů denně.

I Kaufland má soutěž k fotbalovému Euru

Koncept Z lásky k fotbalu, který Kaufland momentálně komunikuje, pokračuje spotřebitelskou soutěží. „Z lásky k fotbalu jsme pro všechny naše zákazníky připravili i speciální produkty za zvýhodněné ceny, nechybí trika, čepice, nápoje pro osvěžení či oslavu, které během fandění v průběhu letošního Mistrovství Evropy ve fotbale přijdou vhod,“ říká Michael Šperl, tiskový mluvčí společnosti Kaufland. Soutěž odstartovala 7. června a probíhat bude až do 29. června formou slosování. Do slosování se počítají formuláře z www.kaufland.cz/soutez. Kaufland není jediným řetězcem, který na blížící se fotbalové Euro reaguje spotřebitelskými soutěžemi. Jako první s tím přišlo Tesco, před dvěma týdny fotbalovou kolekci ohlásil i Lidl.  Jako poslední se k fanouškovské sekci Mistrovství Evropy ve fotbale 2016 připojil módní dům Van Graaf na Václavském náměstí, který nabízí trička kolekce Denim by Nils Sundström s českou vlajkou navržené pro tuto příležitost.

Denim by Nils Sundström přijde na 699 Kč. Foto: Van Graaf

Denim by Nils Sundström přijde na 699 Kč. Foto: Van Graaf

Pozvánky

Gambrinus pořádá pivní slavnost v Plzni

Pivovar Gambrinus Plzeňského Prazdroje chystají na sobotu 25. června pivní oslavu. Celou plochu Plzně chystá v rámci akce Gambrinus Den změnit na jednu velkou zahrádku a pípu, kde bude možné popíjet pivo na každém kroku. Největší zahrádka bude podle plánu v centru města, především na náměstí Republiky a pak v okolních sadech. Gambrinus také chystá speciální pivní várku. „Na Gambrinus Den jsme uvařili skutečně speciální várku, nefiltrovanou polotmavou třináctku. Sladší karamelová chuť hned v začátku přechází do výrazné hořkosti a v doznívání je hořká chuť opět v harmonii s vyváženými karamelovými tóny sladu,“ zve na pivo  sládek pivovaru Gambrinus, Pavel Zítek. Lákadlem je nepasterizovaná dvanáctka za cenu desítky, hudba místních kapel a typická hospodská nabídka lokálních restaurací.

Bohemia sekt nachystal první Sektival

Ve třech českých městech – v Praze, Plzni a Brně odstartoval 3. června první ročník festivalu šumivých vín Sektival, za kterým stojí značka Bohemia Sekt a konceptuálně agentura ADison, partnerem je Restu.cz. Festival potrvá do 18. června a vyzkoušet si šumivá vína v různých degustačních kombinacích a zajímavých koktejlech je možné ve dvacítce restaurací ve výše zmíněných městech. „Sektival vnímáme jako skvělou příležitost pro cross-promotion, v rámci které vyzkouší uživatelskou příjemnost rezervace s Restu noví koncoví zákazníci i partneři z řad restaurací a Bohemia Sekt může potenciálně oslovit až půl milionu lidí, kteří chodí měsíčně na Restu web, i desetitisíce uživatelů naší mobilní aplikace. Těší nás, že je Bohemia Sekt takhle progresivní a vybralo si pro zajištění rezervací moderní online řešení,” komentuje přidanou hodnotu spojení obou značek Lucie Kohoutová, B2B marketing manager Restu.cz. Celou akci doplňuje microsite www.sektival.cz, aktivní je akce i na Instagramu s logickým hashtagem #Sektival. Druhým důležitým kanálem je Facebook.

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Tomáš Krásný- 25 let ve výzkumu trhu a obchodu, zakladatel Incoma Research, poté v mezinárodním managementu sítě GfK. Dnes partner ve společnost Blue Strategy, poradce a content manager konferencí včetně Retail Summitu a Retail in Detail.
  • Jana Kubištová – Působí od roku 1996 v Budějovickém Budvaru, začínala jako exportní manažerka. Od roku 2008 je vedoucí marketingového oddělení Budvaru, značku úspěšně etablovala na ruském trhu.
  • Martin Boček - 23 let praxe v marketingu a  v marketingovém výzkumu trhu, pracoval ve společnostech ACNielsen, Unilever, Citibank, IPSOS. Věnuje se velmi intenzivně instore problematice a v současné době vede projekt CRS za Global Marketing.
  • Václav Loubek - 15 let v reklamě, dříve šéfredaktor časopisu Sign mediální domu Economia a časopisu Signs & Promotion agentury Events & Promotion. Momentálně působí v marketingu a radí zadavatelům, jak správně pracovat s instore aplikacemi. 

Z aktuálního spotřebního koše

Desetikilové granule pro psy teď v Globusu za 139 Kč.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Distribuce POS