Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Future Bakery rozdělila první čtvrtmilion

Platformu zprovoznili Robert Peňažka, Jaroslav Cír a Petr Topinka.

Petr Topinka. Foto: Sandra Kisić

Bývalý dlouholetý šéf agentury Mark BBDO Petr Topinka je nyní ve službách hnutí Ano, nápady na politickou kampaň přitom pomohl zprostředkovat konkurenčnímu Hnutí pro Prahu. Foto: Sandra Kisić

„Největší kreativní oddělení v republice“ Future Bakery generuje svým spolupracovníkům první statisíce. Nová platforma je založena na spolupráci na dálku – z jedné strany přivádí poptávku zadavatelů i komunikačních agentur, z druhé ji spojuje s nabídkou konkrétních tvůrců. Platformu ustavilo trio velkých jmen tuzemské reklamy Robert Peňažka, Jaroslav Cír a Petr Topinka. Provozuje ji firma The Future Bakery, kterou napůl vlastní Cír s Peňažkovou agenturou Yinachi.

Zvenčí se k platformě zatím zapojilo víc než tři tisíce tvůrců, včetně řady mladých a vysokoškoláků. Ti vymýšlejí pro značky i agentury marketingové koncepty a za jejich nápady jim Future Bakery zprostředkovává odměnu. Za zprostředkování nápadů si účtuje administrační poplatek.

„Za první tři měsíce fungování jsme přinesli projekty, kde celková odměna činila zhruba 250.000 Kč. Vzhledem k tomu, že ne všechny projekty byly k tomuto datu ukončeny, nemůžeme uvést přesný poměr vypsané versus vyplacené odměny, nicméně vzhledem k dosavadní zkušenosti je to u uzavřených projektů 100 % vyplacených peněz,“ přiblížila na dotaz Médiáře zástupkyně Future Bakery Alena Pelcová.

Služeb platformy využívá momentálně třeba značka alkoholického nápoje pro mladé Rafun. “Chceme pracovat přímo s kreativitou mladých lidí a zároveň dát prostor jejich vidění a vnímání světa a zábavy,“ vysvětluje manažerka zmíněné značky Petra Kurschová. Mezi další klienty patřila pojišťovna Kooperativa, banka Raiffeisen, z reklamních agentur pak třeba McCann Erickson.

Future Bakery se pustila už také do práce pro politiky – nápady na témata své kampaně pro podzimní komunální volby u ní hledalo Hnutí pro Prahu bratří Passerů – dostalo zhruba dvě stovky podnětů, vybralo si nápad využít nepoužívané městské nemovitosti pro začínající mladé podnikatele, který zařadilo do volebního programu.