Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

GE Money Bank změní název na Moneta

Americká General Electric opouští segment financí, česká GE Money Bank se přejmenuje.

Sídlo GE Money Bank na pražské Budějovické. Foto: Profimedia.cz

Sídlo GE Money Bank na pražské Budějovické. Foto: Profimedia.cz

Banka GE Money Bank začne v Česku od 1. května používat ve všech dokumentech a smlouvách nový název Moneta Money Bank. K přejmenování všech poboček, bankomatů a dalších předmětů s názvem banky dojde postupně během května a června 2016. Důvodem je dubnové rozhodnutí skupiny General Electric (GE) opustit finanční segment a zaměřit se na průmysl. Akcie GE Money proto skupina nabídla na burze.

Logo Moneta Money Bank

Logo Moneta Money Bank


Dosavadní logo GE Money Bank vychází z identity mateřského koncernu

Dosavadní logo GE Money Bank vychází z identity mateřského koncernu

Nový název má banku představit jako stabilní a důvěryhodnou a odlišit ji od konkurence. Výběru předcházel výzkum. „Název Moneta Money Bank nám dává jednoznačně rozpoznatelnou identitu české bankovní instituce. Proto jsme pro nový vizuální styl zvolili české národní barvy – tedy modrou, červenou a bílou,“ uvedla mluvčí banky Milada Veselá.

Rebranding má provázet i reklamní kampaň. Na marketing přitom loni GE Money Bank vynaložila 203 milionů Kč, uvádí pro investory. Předpokládá, že náklady na rebranding by v první polovině roku 2016 měly činit 150 až 200 milionů Kč. „Platební karty, čísla účtů, bankovní spojení a podobně zůstanou beze změn. Dokumenty a smlouvy zůstávají i nadále platné a účinné,“ doplnila mluvčí.

Nová vizuální identita přejmenované banky

Nová vizuální identita přejmenované banky

GE Money Bank v Česku má dvě hlavní divize – retailovou a komerční. Retailová měla ke konci roku 2015 celkem 1,07 milionu aktivních klientů, komerční 69.000. Retailoví i komerční klienti mají od banky dohromady napůjčováno 108 miliard Kč, objem pohledávek v obou divizích se pohybuje kolem 54 miliard. Skupina měla loni zisk 4,5 miliardy Kč.