Dvojnásobnou mistryni světa, překážkářku Zuzanu Hejnovou a přibližně šedesát fotbalistů včetně reprezentantů všech věkových kategorií bude zastupovat nová sportovní agentura Global Sports. Na starost má jejich osobnostní práva a marketingovou komunikaci. Z mimofobalového prostředí zastupuje Global Sports kromě už zmíněné atletky Hejnové například motocyklového závodníka Filipa Salače, který si vybojoval účast v novém ročníku Red Bull Moto GP Rookies Cup. Agenturu založili Jakub Dlouhý, majitel aktivační agentury Concept One a iniciátor sdružení Kotelna 55, a sportovní agent Pavel Zíka.
Mezi zastupovanými fotbalovými hráči se objeví například záložník Viktorie Plzeň Václav Pilař, reprezentační stoper Václav Procházka, se kterým Zíka řešil přestup do tureckého Osmanlisporu, nebo útočník Zdeněk Ondrášek, který nyní hraje ve Wisle Krakov, či David Beňo ze Slavie. Na druhé straně se Global Sports snaží podle svých zástupců přivádět zahraniční hráče do Česka. „Hodně se zaměřujeme na španělsky mluvící svět, domlouvali jsme několik kontraktů, které by se měly zrealizovat v blízkém období,“ uvedl Zíka.
Zíka se vrací k činnosti sportovního agenta po čtyřech letech, předtím se podílel na kariérách brankáře Petra Čecha nebo rychlobruslařky Martiny Sáblíkové. V posledních letech se věnoval víc průmyslovým investicím. S Dlouhým začal vznik nové agentury plánovat zhruba loni v létě.
Pět pilířů
„Stanovili jsme si pět pilířů, definujících naši činnost,“ uvedl Dlouhý.
První pilíř podle něj vystihuje slovo Global v názvu firmy. „Nechceme se soustředit jen na český trh, ale chceme být aktivní a úspěšní i v zahraničí, nejen zastupovat zahraniční hráče, ale i spolupracovat se zahraničními subjekty. Příkladem je, že náš web najdete v pěti jazykových mutacích včetně čínštiny.“
Druhý pilíř je individuální přístup. „Sportovní kariéra každého sportovce je velmi omezená a hranice mezi úspěchem a neúspěchem tenká. Chceme se na každého sportovce dívat jako na individuální osobnost a dělat maximum pro jejich servis, aby se mohli soustředit opravdu jen na sport.“
Třetí pilíř vychází z diskusí se samotnými sportovci. Vzešel z toho produkt Akademie pro sportovce. V ní chceme prostřednictvím workshopů a přednášek naučit naše sportovce vše, co mohou potřebovat v mimosportovní činnosti a připravit je na to, až přijde jejich úspěch: komunikaci v sociálních sítích, mediální komunikaci, právní znalosti a podobně.
Čtvrtý pilíř je marketing. „To je základ, přitom v něm zaostáváme za světem. Rádi bychom to dohnali. Chceme, aby sportovec byl nedílnou součástí marketingových kampaní, které budou klientům plnit jejich cíle.“
A poslední pilíř je digitál: „Digitální komunikace a sociální sítě jsou fenomén, bez které se žádná lidská činnost neobejde,“ uvedl Dlouhý.
Pestrý tým
Fotbalovým šéfskautem a vedoucím sportovního úseku Global Sports se stal Martin Poustka, který působil ve fotbalové Slavii, v oblasti právního servisu s firmou spolupracuje Jan Šťovíček, expert na sportovní právo a rozhodce mezinárodního Arbitrážního sportovního soudu, nebo advokátka Kateřina Radostová, předsedkyně Odvolací komise fotbalové asociace. Dalšími spolupracovníky jsou bývalý dlouholetý šéf komunikace Českého olympijského výboru a současný šéf Concept One Alexandr Kliment nebo Marek Miláček, který měl v minulosti na starosti sponzoringové aktivity Škoda Auto na Tour de France. Agentura chce využívat i služby výživového specialisty a kondičního trenéra Petra Brabce.