Google se snaží poskytnout svým inzerentům čím dál více informací a dát jim komplexnější pohled na data. Inzerentům se snaží dát před oči argumenty, které jejich inzerci (a ještě lépe její rozšíření ) obhajují. Kdysi s nástrojem Search Funnel umožnil lépe interpretovat konverzní data a upozornit i na existenci asistovaných konverzí. Nedávno pak spustil Auction Insights Report, který nám prozradí leccos o inzerci konkurence a poodkryje tak zároveň rezervy, které mají naše vlastní kampaně.
Ačkoliv informace o konkurenci nemají pro běh kampaně zas až tak praktický význam, zájem o ně malý není. A přestože se na to, jak si konkurence na Googlu stojí a co podniká, můžete sami podívat do vyhledávače, data, která najdete přímo v účtu Google AdWords jsou hezky pohromadě a nezkreslená tak jako v náhodném okamžiku, v který se podíváte.
Co nám tedy Google o konkurenci řekne? Všechna data jsou na úrovni jednotlivých klíčových slov a porovnávají ostatní inzerenty ve stejné aukci. Dozvíme se tak 5 zajímavých informací:
- podíl zobrazení – v kolika případech (%) z celkového počtu zobrazení se inzerenti zobrazí na klíčové slovo,
- průměrná pozice konkurentů,
- míra překrytí – jak často (%) se zobrazovala reklama konkurenta současně s naší reklamou,
- lepší pozice – jak často (%) byla pozice konkurenta lepší než naše pozice,
- top pozice – jak často (%) se inzerenti zobrazovaly v top pozici – nad výsledky vyhledávání.
Pořád ale nevidíme nastavení kampaní konkurence, klíčová slova, cenové nabídky, rozložení reklamy během dne, kvalitu, rozpočet nebo samotný výkon kampaní, ať už v proklicích, konverzích nebo dokonce obratu.
Všechny informace najdete přímo ve svém účtu AdWords po výběru konkrétního klíčového slova a výběrem Podrobnosti klíčového slova a Statistiky aukcí.
Data o konkurenci jsou citlivá a nedá se moc očekávat, že by Google ukázal víc. I tak ale Auction Insights umožní udělat si rychle lepší obrázek o konkurenci, který je jistě zajímavých zejména u důležitých a brandových klíčových slov.