Sociální sítě hrají v návštěvnosti i obchodním výkonu webů stále větší roli, v mnoha případech dokonce dominantní. V atribučním modelu jsou tak sociální sítě nezanedbatelným zdrojem, velmi často dávno před samotným nákupním rozhodnutím.
Potřeby vyhodnocovat a správně interpretovat tato data se nedávno ujal Google a zpřístupnil nástroj Social Analytics, tedy samostatný reporting právě pro sociální média coby zdroje - dostupný je v rozhraní Google Analytics v části Zdroje návštěvnosti (Traffic Sources).
Největší podíl na zdrojích návštěvnosti mají logicky ty sítě, které sami jako nástroj propagace svého webu, své firmy, používáme. Sdílení zajímavého obsahu je ale neřízený proces, díky němuž se můžeme dostat na sociální sítě, o jejichž existenci třeba ani netušíme.
Stejně tak díky Social Analytics můžeme zjistit, které URL adresy - tedy které články nebo produkty - byly nejvíce sdílené, ale i jaký byl dále tok návštěvníků z jednotlivých sociálních sítí.
I mimo Analytics se můžeme dozvědět o tom, co se děje v sociálních sítích, poměrně hodně, zvlášť u sítí s veřejně přístupným obsahem. Pomocí vyhledávače není těžké zjistit, kdo je v naší lokalitě influencer (ovlivňovač) v daném oboru nebo třeba kdo hodně píše o naší značce. Jak je vidět z obrázku, Google dokáže odpovědět značně relevantně. Pak už zbývá influencera jen šikovně využít, případně poupravit jeho negativní názor.
Na Googlu, v levém sloupci, v nástrojích vyhledávání najdete i možnost zobrazovat výsledky vyhledávání pouze ze sociálních sítí.
A v neposlední řadě jsou tu Google Ripples, které vizualizují, jak se sdílel odkaz na Google+, kdo od koho ho nasdílel, včetně souvisejících statistik, které opět ukáží důležité influencery. Sdílení jakéhokoliv webu na Google+ si můžete sami vyzkoušet, viz třeba plus.google.com/ripple/details?url=seznam.cz (prozkoumat takto můžete jakýkoli web, zadáním jeho adresy do políčka „Zobrazit mapu sdílení“ vpravo nahoře).