Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Liberského Grunex kupuje 40 % v Re-play

Konsolidací herních médií chce Martin Liberský doručovat lepší inzertní zásah.

Alžběta Trojanová a Mikoláš Tuček v pořadu Re-play

Alžběta Trojanová a Mikoláš Tuček v pořadu Re-play

Marketingová agentura Grunex Martina Liberského koupila 40% podíl v televizním pořadu o počítačových hrách Re-Play. Většinových 60 % zůstane v držení stávajícího majitele a hlavního producenta Vojtěcha Nováka, který Re-Play v roce 2009 založil. Novák dosud provozoval Re-play jako fyzická osoba, nyní vzniká nová společnost s ručením omezeným, s uvedenými podíly. Cena transakce nebyla zveřejněna.

„Koupí reagujeme na zvýšenou poptávku o herní kampaně zejména ze strany IT klientů. Budeme tak schopni splnit jejich očekávání nejen na poli pořádání lokálních eventů či realizací online kampaní, ale nově i v rámci televizního vysílání,“ věří Liberský. „Od roku 2017 budeme mít k dispozici ještě atraktivnější reklamní balíčky,“ doufá.

Pořad Re-play vysílá Prima Cool v premiéře každou sobotu. Tým v čele s Novákem a moderátory Alžbětou Trojanovou a Mikolášem Tučkem spoléhá i na početnou komunitu na sociálních sítích (na Facebooku přes 300.000 lidí). I díky ním nedávno prostřednictvím crowdfundingu na Startovač.cz vybral na nové studio téměř 1,2 milionu Kč, skoro šestkrát víc než původně požadovaných 200.000 Kč.

Liberského Grunex vznikl jako Re-play v témže roce 2009, jako herní portál pořádající online turnaje. Postupně se proměnil v agenturu specializující se na komunitu počítačových hráčů. Momentálně oslovuje přes 150.000 uživatelů měsíčně na vlastních webech (včetně Grunex.com či Tryhard.cz), respektive 100.000 fanoušků na Facebooku.