Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Havelka v České spořitelně v půli června skončí

Marketingový ředitel spořitelny Josef Havelka odchází z funkce, říká, že z osobních důvodů.

Josef Havelka

Josef Havelka na Louskáčku 2014

Ve funkci marketingového ředitele České spořitelny skončí ke 14. červnu Josef Havelka. Na Havelkův odchod upozornil web Mediaguru. Havelka to Médiáři potvrdil. „Změna je život,“ konstatoval. Spořitelna zatím neurčila, kdo ho nahradí, vhodného nástupce hledá.

Havelka působil ve funkci marketingového ředitele přes tři roky, od dubna 2013. „To nejhorší, co se vám může stát, je ustrnout na místě. To platí pro instituci i pro jednotlivce. Po takové době už byla změna potřeba,“ řekl Médiáři Havelka, který podle svých slov neplánuje hned nastoupit do nového působiště. „Nechci hned naskočit z jednoho vlaku do druhého, potřebuji i trochu času na některé věci osobního rázu,“ řekl bez dalších podrobností.

Vedení České spořitelny převzal od 1. ledna 2016 po Pavlu Kysilkovi nový generální ředitel Tomáš Salomon. Na dotaz Médiáře, zda právě tato změna nevedla k Havelkovu poměrně náhlému odchodu, marketingový ředitel odpověděl, že si to nemyslí. „S Tomášem Salomonem se známe relativně dlouho, spolupracovali jsme už v dřívějších dobách a nemyslím, že by to souviselo s jeho osobou,“ řekl Havelka.

Josef Havelka vstoupil do světa české reklamy v roce 1991, kdy se stal výkonným ředitelem pražského zastoupení agenturní sítě Leo Burnett Advertising. V roce 1998 převzal odpovědnost za regionální management Leo Burnett v celé střední a východní Evropě. V říjnu roku 2005 z reklamního světa z tohoto postu z vlastního rozhodnutí odešel. V roce 2009 spoluzakládal e-shop Zoot (majetkový podíl v něm měl do roku 2014), poté vedl necelé dva roky časopisové vydavatelství Sanoma Media Praha a půl roku působil v mediální agentuře OMG jako šéf její konzultantské divize.