Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Hervis redesignuje své obchody a spouští kampaň

Prodejce sportovního vybavení cílí na mladé a propojuje e-shop s kamennými prodejnami.

Jednou ze základních barev nového designu je červená, vycházející z loga Hervis Sports

Jednou ze základních barev nového designu je červená, vycházející z loga Hervis Sports

Prodejce sportovního oblečení a obuvi Hervis Sports spustil 1. prosince kampaň, která upozorňuje na aktuálně probíhající redesign jeho obchodů a na propojení kamenných prodejen s e-shopem. Kampaň poběží do konce měsíce na internetu (na Facebooku, na YouTube a Streamu a v internetových televizích Playtvák, iPrima a Nova), v out-of-home médiích, v kinech a v celoplošných a regionálních rádiích. Vyhýbá se ale klasické televizi. „Naší cílovou skupinou jsou spíš mladší lidé, kteří nakupují přes internet, proto jsme dali přednost internetovým televizím,“ uvedla pro Médiář Natálie Marčenková, marketingová manažerka Hervis Sports na českém trhu.

K redesignu prodejen přistoupil Hervis Sports po třinácti letech přítomnosti na českém trhu, kde působí od roku 2002. V současnosti prošla změnou vzhledu a služeb zhruba polovina české sítě, tedy 15 prodejen. Dalších 11 až 12 čeká tato změna v příštím roce. Redesign má přispět k lepší zákaznické orientaci a současně provázat kamenné prodejny s internetovými službami.

„Každá redesignovaná prodejna dostane tematické rámy pro lepší přehlednost sortimentu v dané kategorii. Každý rám je obrandován a jasně sděluje, pro jaký sport nabízí sortiment – běhání, běžkování a podobně. Některé inovativní značky jako třeba Nike nebo Asics mají navíc své značkové rámy doplněné vlastním logem a image plakátem,“ uvádí Marčenková.

V obchodech se objevily tematické černo-bílé rámy. Osvětlení nově tvoří LED zářivky

V obchodech se objevily tematické černo-bílé rámy. Osvětlení nově tvoří LED zářivky

Rámy mají červenou, černou a bílou barvu. „Červenou jsme využili proto, že ji má Hervis Sports v logu. Černá a bílá jsou základní barvy nového designu, navíc se s nimi dá dobře pracovat a usnadňují orientaci zákazníků, protože jsou jasně viditelné,“ říká marketingová manažerka.

Každý rám navíc obsahuje QR kód, odkazující na dané oddělení v e-shopu Hervis Sports. V e-shopu mají zákazníci možnost získat širší sortiment Hervis Sports, který není úplně ve všech prodejnách k dispozici. Propojení ale umožňuje objednané zboží do kamenné prodejny dodat (s dopravou zdarma) a naopak zákazník, který zakoupil zboží přímo přes e-shop, ho může v kamenné prodejně vrátit a dostane hned peníze. 

Redesign si klade za cíl přivést do prodejen Hervis Sports mladší cílovou skupinu. „Našim stálým zákazníkům s Hervis Sports klubovou kartou přibývají léta a potřebujeme oslovit i ty, kteří zatím v Hervisu zboží nehledali,“ konstatuje Marčenková.

Změnou podle ní prošel také samotný e-shop, který získal novou podobu letos v září. „Používáme nové a přehlednější řazení sortimentu podle značek a podle sportovního zaměření. E-shop nabízí nové možnosti nakupování a různé varianty dodání zboží v souvislosti s už zmíněným propojením s kamennými prodejnami a má nový vzhled,“ popisuje manažerka. 

V souvislosti s posílením internetového obchodování rozšířilo české zastoupení Hervis Sports své e-commerce oddělení a převedlo do Česka obsluhu hot line telefonní linky zajišťující péči o zákazníka. Ta byla dosud řízena z rakouské centrály.

Kampaň, která provází celý redesign a upozorňuje na propojení kamenných prodejen s e-shopem, připravila centrálně pro celou střední Evropu rakouská pobočka Young & Rubicam. Redesign prodejen totiž probíhá současně v Česku, v Rakousku, ve Slovinsku, v Maďarsku a v Rumunsku.