U nás lidi rostou. Zavolej nám hned teď!

Proběhl náš pátý PR Brunch uspořádaný s agenturou Pram Consulting. Přehrajte si videozáznam.

„Humoru tak akorát.“ Vodafone před T-Mobilem

„Když vyzýváte telekomunikační trh, měli byste vyzvat i ten reklamní!“ zní rada pro Nordic Telecom, jenž v klání operátorů skončil až třetí. Ve „lvím“ souboji Magnesia porazila Innogy.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 8. týden 2017

  1. McCann: Buďte si blíž – překvapte rodinu (47 %)
    značka, klient: Vodafone
  2. Saatchi & Saatchi: Nedržte se při zemi (46 %)
    značka, klient: T-Mobile
  3. Arnold Milano: Život Českých lvů (46 %)
    značka: Magnesia, klient: Karlovarské minerální vody 
  4. Young & Rubicam, Adwood: Pomáháme filmu na světlo boží (41 %)
    značka, klient: Innogy
  5. Leo Burnett: Jednoduše. Po svém (26 %)
    značka, klient: Nordic Telecom

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Vodafone dal své rodince rychlejší internet 

Mobilní operátor Vodafone představil svou jarní kampaň, která se točí okolo nejrychlejší LTE sítě a nabídky velkého objemu dat (40 GB ve sdíleném rodinném tarifu Red+40 GB pro 4 SIM karty). V hlavních rolích se opět ukáží Jiří Vyorálek, Lucie Žáčková, Štěpán Mikoláš a Agáta Zimová. Spoty se natáčely v Chateau Herálec, režie se stejně jako v případě vánočních kampaní ujal Vojtěch Kotek. Kampaň se objeví v televizi, na venkovních nosičích, online, v tisku a rádiu. Hudbu složil Wiliam Béreši. 

Vodafone už definitivně předělal tatínka z ňoumy na sekáče. A docela mu to sekne. Jediná drobná výtka: pokud nechytíte začátek celé série, nemusí vám být úplně jasné, kde se rodina vyskytuje a proč.
Martin Charvát (Remembership)

Manželská intimita na rodinné dovolené je skvělý téma a exekuce do něj dostávaj produkt úplně přirozeně. Humoru tak akorát, navíc skvělá hudba od Wiliama Béreše. Tady je všechno správně.
Martin Svetlík (Mustard)

Neurazí, nepotěší. Ale zase vím, co Vodafone nabízí.
Ivana Šedivá (McDonald’s)

Ne, ne, ne. Snaha tu je, ale tenhle na kvadrát překroucený koncept prostě nefunguje. Vzpomíná si ještě někdo, že byl Jirka Vyorálek původně vinař na traktoru? Pak vtipálek, rocková hvězda, zahránce psů. A teď nudnej nadrženej fotr. Proč? Myslím, že nastal čas přijít s něčím úplně novým.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Odvážné ukázat své služby tak dráždivým způsobem. Možná že až moc. Solidní storytelling – podařená práce. Na trhu neobyčejně dobré!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Rodiče potkala druhá míza. Dokážu si představit víc funny a absurdních situací, který jsou s tím spojený, ale ta idea je dobrá. Okey, Vodafone, začínáš mě zase bavit!
Ondřej Souček (Luftballon)

Ja tej rodinke proste dlhodobo nerozumiem. Neviem, čo sú to za charaktery, čím sú výnimoční, čo chcú, a prídu mi vlastne trochu creepy.
Tomáš Hrábek (Symbio)

2. Trojan vyměnil lékařský plášť za letadlo 

Mobilní operátor T-Mobile nasazuje nový reklamní koncept – letiště. Hlavním hrdinou zůstává Ivan Trojan, přidává se k němu letuška, kterou hraje Kateřina Klausová. Spoty režírovala Alice Nellis, natáčelo se v druhé polovině ledna na Letišti Václava Havla Praha. Hlavním tématem kampaně je nabídka výhodné výměny telefonů. Kampaň běží od 1. února do 31. března, zahrnuje televizi, print, online a out-of-home. Podlinku dělá Havas Worldwide Prague, online Proboston Creative, sociální sítě Peppermint Digital.

Ivan Trojan se převtělil v kapitána letadla a opět perlí. Tato série zase nabírá dech! Spot ‚pa, pa, pa… Pavlínko!‘ mi ve svém minimalismu přijde ještě lepší.
Martin Charvát (Remembership)

Jako vždycky je tam hned několik vtipnejch gagů. Ale ta pointa. Ta je tentokrát spíš slabší. Zvlášť po Klinice, která byla fakt skvělá.
Martin Svetlík (Mustard)

Reklamní sdělení je u tohoto spotu asi nejméně čitelné. Ale Trojan pobaví vždy.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Ok, bravo. Když se potká dobrý režisér s kvalitním protagonistou a adekvátním budgetem, výsledek většinou vypadá k světu. Pravda, není to úplně moje letová hladina humoru, ale věřím, že cílovku tahle taškařice zaujme.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Už nebydlím u rodičů, takže mne to neoslovuje. Ale čekám, že to bude zásah.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Já se za to až stydim, jak moc mě reklamy od T-Mobile bavěj. Nechcete konečně udělat nějakej přešlap, ať můžu napsat sžíravou kritiku? Fanfáry týdne zníííííí.
Ondřej Souček (Luftballon)

Je tam Trojan, sú tam slovné hračky a nedrží sa to pri zemi. Tak to asi bude fungovať.
Tomáš Hrábek (Symbio) 

3. Magnesia dělá z Hádků lvy 

Jedenáctý ročník spotů minerální vody Magnesia k předávání výročních filmových cen Český lev si pohrává s myšlenkou, jak cena dokáže svého držitele měnit ve zvíře, které jí dalo jméno. Ukazuje to scénkami bratrů Matěje a Kryštofa Hádkových, kteří Lvy získali loni za film Kobry a užovky. Karlovarské minerální vody, jejichž Magnesia Lvy podporuje, svěřily letos režii Janu Prušinovskému, tvůrci zmíněného snímku. Série spotů, kterou připravila agentura Arnold Milano, se vysílá od 20. února v televizi, k vidění je také na YouTube, kde se o ně stará agentura Symbio Digital.

Další série, která nabrala dech! Formát dvou soupeřících herců se posunul do formátu dvou spolupracujících bratrů. Ten mladší už se v tom vyzná, ten starší teprve začíná. Ale jde jim to oběma! Jo, život českých lvů není žádný med. Ivan Trojan by mohl vyprávět.
Martin Charvát (Remembership)

Nápad, že získání Českého lva herce změní, je dobrej. Nápad, že ho změní na člověka s plyšovým ocasem, je špatnej. A vtipný je to tak jako že občas. Trochu.
Martin Svetlík (Mustard)

Není divu, že je Český lev v krizi. Spoty nabízejí toporný konverzační humor ojíněný neatraktivním devadesátkovým odérem. Složenky nesloženky, tohle si kluci nezaslouží.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Jednoduše blbý a vtipný! Boží!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Ukazuju to svý maďarský kamarádce a ona říká, že je to ‚tupid bohózat‘ , což je maďarský slangový výraz pro stupid slapstick (zbytečná řachanda). Já si z toho beru, že dokud se budem smát fórům se lvíma ocasama, tak naše filmy nebudou vyhrávat na mezinárodních festivalech jako ty maďarský.
Ondřej Souček (Luftballon)

4. Na České lvy zve Innogy a Anděl Páně

Nová reklama distributora energií Innogy (dřív RWE), hlavního partnera cen Český lev, je letos ve stylu filmu Anděl Páně. Vystupují tu Ivan Trojan, Jiří Dvořák, Jiří Bartoška, Vica Kerekes, Jiří Strach a Boleslav Polívka. Herecké hvězdy nejúspěšnějšího loňského snímku Anděl Páně 2 se sešly při natáčení upoutávky na vyhlášení, které proběhne v sobotu 4. března. Spot Innogy, která prostřednictvím projektu Energie českého filmu dlouhodobě podporuje tuzemskou kinematografii, vznikl v jednom z barrandovských ateliérů. Bude se vysílat na všech celoplošných televizích, režíroval ho Daniel Růžička

Populární pohádka, populární herci, vtipná historka, vtipné slovní hříčky. Innogy (proboha, jak se to čte?) a jejich reklamní agentura taky boduje!
Martin Charvát (Remembership)

‚Milý chytrý humor‘ je vůbec to nejhorší zadání, jaký může kreativec dostat. Navíc když se u toho musí trefovat do konkrétního filmu. Ale tady se to povedlo a navíc to funguje, i když jsem Anděla Páně 2 neviděl. Palec hore.
Martin Svetlík (Mustard)

Vezmeme elitní herce, strčíme je do atraktivního prostředí filmové backstage a pak to celé zalijeme kilowatty děsivě doslovného humoru. Existuje vůbec šance, že se u nás v Hobitíně vymaníme z okovů opisných dvojsmyslů a přirovnání?
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Tak na tuhle bych asi musel být Čech.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Moje maďarská kamarádka řiká, že je to dobrý, dokud se nerozsvítí zářivka a neobjeví se Bartoška. Pak je z toho prý ‚hulyeseg‘ . Takže v Maďarsku asi smíšený pocity.
Ondřej Souček (Luftballon)

Stávka na divácku bombu, akou bol Anděl Páně 2, je proste super ťah. S toľkými hercami na pľaci sa ale dalo zahrať zábavnejšie divadlo. Nehovoriac o making of videu, ktoré je tak sterilné, že by mohlo operovať. Väčšine ľudí bude asi stačiť, že uvidia na obazovke svojich miláčikov, to ale nemusí znamenať, že sa budeme spoliehať len na ich prítomnosť, nie?
Tomáš Hrábek (Symbio)

5. Jansson Novaksson uvádí Nordic Telecom

Telekomunikační operátor Air Telecom se po loňském vstupu Nordic Investors mění na Nordic Telecom. Na rebranding upozorňují televizní spoty od agentury Leo Burnett, která vyhrála v prosinci 2016 tendr na komunikaci značky. Agentura připravila dva třicetivteřinové televizní imagové spoty, komunikující primárně image značky, sekundárně její benefity. Paralelně poběží inzerce v tisku. Cílem kampaně je představení telekomunikačního operátora, jeho hodnot a získání hlubšího povědomí o značce.

Nordic Telecom se má v reklamě ke svým větším kolegům, T-Mobilu a Vodafonu, asi tak stejně jako v telekomunikacích. Ale když vyzýváte telekomunikační trh, měli byste vyzvat i ten reklamní! Jinak vás nebude vidět ani slyšet. Vyzyvatelé musí být asertivní, agresivní, progresivní, inovativní, výrazní, nápadití, hluční, zábavní, nekorektní, vystupující z davu! Podívejte se na Donalda (Trumpa, ne kačera), jak se to dělá.
Martin Charvát (Remembership)

Zastavme se u toho nejpalčivějšího problému, a tím je přezdívka našeho hrdiny ‚Jansson Novaksson‘ . Přípona -son nebo -sen tvoří severská příjmení, ne křestní jména. Přátelé, když už se snažíte o vtip, aspoň si ověřte základní fakta, protože vtip je zábavnej jen tehdy, když je opřenej o realitu. Kromě toho je to zle úplně celé, samozřejmě.
Martin Svetlík (Mustard)

To mne pobavilo! Nevím sice, co mi Nordic Telecom chce nabídnout, ale kreativcům palec nahoru!
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Svýt džízs! Tak tohle je děs. Je to leklý, trapný, hlavní protagonista iritující až na půdu. Takhle prosím ne.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Už jste někdy seděli, poslouchali vtip, čekali na pointu a čekali a čekali?
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Styk Pohlavson už tu byl a nic ho nepřekoná. A nepomůže ani vousatej příměr houpací síť-mobilní síť.
Ondřej Souček (Luftballon)

Najlepšie je, keď sa veci robia jednoducho. Dvojzmyslami, ktoré vysmrkol copík s pištoľou pri hlave v piatok desať minút pred záverečnou.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.