Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

iHNed.cz bude stát 299 Kč měsíčně

Web Hospodářských novin nabídne veškerý obsah tištěného vydání. Zdarma bude 10 článků měsíčně, pak bude nutné za přístup zaplatit.

Nový web ustoupí od značky iHNed.cz a bude používat značku tištěného titulu

Nový web ustoupí od značky iHNed.cz a bude používat značku tištěného titulu

Manažeři vydavatelství Economia dnes večer oficiálně představili avizovaný nový model zpoplatnění webu iHNed.cz. Ten se v noci z neděle 28. na pondělí 29. září změní z částečně zpoplatněného na kompletně zpoplatněný. Zároveň by měl nabídnout veškerý obsah papírových Hospodářských novin, jejichž jméno také ponese. „Bude obsahovat všechno, co bude v novinách,“ řekl novinářům ředitel redakcí Vladimír Piskáček. Web má doznat i grafické změny.

Economia se rozhodla pro tzv. metered (měřený, tachometrový) model. Zadarmo tedy bude možné číst jen 10 textů měsíčně, pak bude nutné zaplatit. Samotné nové digitální předplatné bude stát 299 Kč měsíčně. „Za kvalitní informace je normální něco zaplatit, když to není šílená částka,“ podotkl Piskáček. Ti, kdo mají předplatné tištěných novin (standardní cena je 6.300 Kč za rok), k němu dostanou přístup k celému webu za příplatek 200 Kč ročně. Všechny ceny jsou včetně DPH. Nebude přitom možné si kupovat jednotlivé články. Naopak předplatitelům bude na webu k dispozici kompletní archiv deníku od roku 1996.

Dřív byla část článků na iHNed.cz pod zámkem (byly to většinou právě články z tištěných titulů). Nyní budou do systému zpoplatnění zahrnuty všechny. „Není to čtečka, není to aplikace, je to opravdu zpoplatnění online zpravodajství,“ připomněl ředitel redakcí Piskáček aktivitu konkurenční Mafry, která tento týden uvedla online čtečku Mladé fronty Dnes a Lidových novin.

„Kolegové sledovali řadu zahraničních modelů, až jsme z toho vyvinuli cestu pro sebe,“ přiblížil genezi nového řešení čerstvý generální ředitel Economie Roman Latuske, který se před novináři v nové funkci ukázal vůbec poprvé. Tzv. metered model používají americké The New York Times či německý Die Welt.

V aplikacích budou mít čtenáři možnost číst obsah novin už ve 21.30, kdy je hotové první vydání. Dosud byly Hospodářské noviny dostupné až ráno.

Do poloviny příštího roku má podle Vladimíra Piskáčka přijít „další evoluce“, a to v tištěných Hospodářských novinách a jejich přílohách.

Hospodářské noviny uvedou 1. října kampaň s novým sloganem Noviny v pohybu. Pro Economii ji vytvořila agentura Konektor

Hospodářské noviny uvedou 1. října kampaň s novým sloganem Noviny v pohybu. Pro Economii ji vytvořila agentura Konektor. Nemá se týkat přímo zpoplatnění iHNed.cz, to se bude propagovat především na webu

 

Nový design iHNed.cz: úvodní stránka

Nový design iHNed.cz: úvodní stránka

 

Nový design iHNed.cz: článek

Nový design iHNed.cz: článek