Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Ikea plánuje v Česku e-shop, zatím nedováží

Prvním krokem v prodeji Ikey přes internet je zavedení služba typu klikni a vyzvedni.

Obchodní dům Ikea na pražském Černém Mostě. Foto: Profimedia.cz

Obchodní dům Ikea na pražském Černém Mostě. Foto: Profimedia.cz

Populární prodejce nábytku Ikea začal ve všech svých obchodních domech v Česku nabízet službu typu klikni a vyzvedni (click & collect). Ta umožňuje vybrat a zaplatit zboží přes internet a pak si ho nechat připravit k vyzvednutí v obchodě či ve skladu. Jde o předstupeň k plnohodnotnému e-shopu, který Ikea chce v Česku spustit na přelomu let 2018 a 2019, zároveň se všemi ostatními zeměmi, kde působí. Ten by měl zahrnout nejen možnost přes web nakoupit, ale hlavně nechat si pak zboží dovézt.

„Plánujeme rozšiřovat podnikání a nabídnout bytová řešení a produkty prostřednictvím více prodejních kanálů, aby si každý zákazník mohl sám rozhodnout a vybrat jak, kdy a kde si bytové zařízení nakoupí a vyzvedne,“ potvrzuje Nina Maláková, manažerka e-commerce Ikey pro Česko, Slovensko a Maďarsko, aktuální trend prodeje takzvaným omnichannelem, tedy mixem online a offline služeb. 

Službu klikni a vyzvedni začala Ikea pilotně zkoušet na pražském Zličíně letos v květnu. Během prvního měsíce provozu firma uvádí zhruba 120 objednávek, nejvíc z Prahy a okolí a severních Čech. „Rekordní objednávka byla kompletní kuchyň v hodnotě bezmála 100.000 Kč,“ přiblížila Maláková. Aktuálně uváděná služba není zadarmo, platí se jednotných 500 Kč za objednávku, nehledě na množství či hmotnost vybraného zboží.