Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Inzerát, jak má být

Inzerát Škody Auto si na nic nehraje. Ano, někdo umí takhle komunikovat.

Nestává se mi často, že by mě v MF Dnes uhodil do oka obyčejný inzerát, se všedním wordingem, bez nějakého killer vizuálu. Ale tuhle Škodu Auto jsem dočetl až do konce. Proč? Protože je to dobrý obyčejný inzerát. Pro Škodu Auto a její pozici značky Jeden z nás podle mne sedí tak dokonale, až jsem se ho sem rozhodl dát.

Nejde o žádný převrat, jen o skvěle napsaný inzerát doplněný jako vždy u Škody (snad jen s výjimkou Škody jako cukrářského díla) uvěřitelnými fotkami. Končí obyčejnou fotkou Fabie, kterou někdo vyfotil zřejmě kompaktem. Je síla, když někdo ví, kým je a jaký chce být, a nemá zapotřebí řvát (jak říká Hadji ve filmu Český sen a já jsem si to – aniž bych chtěl – zapamatoval jako citát č.1 z oboru reklama) nebo upoutávat pozornost.

Inzerát stojí na textu a ten je přesný. Vidíme v něm tu snahu o vieweghovský styl, chvilku snahu psát bez jakéhokoliv stylu, civilně a přiznám se, že jsem to dočetl do konce hlavně proto, abych našel nějakou chybku. Jak vidíte, nenašel a opět vyzývám, napište mi, co je tam blbě.

Jo a co jsem od minulého týdne nejméně třikrát citoval: „Drobná tajemství posilují vztahy.“ Tak tohle můžu taky doporučit.