Česká pobočka francouzské výzkumné agentury Ipsos přebírá všechny aktivity na poli neurovýzkumu od firmy eMerite, člen skupiny kolem internetové agentury FG Forrest. Ipsos s eMerite na neurovýzkumech spolupracoval poslední dva roky.
Společně začaly firmy v roce 2014 pracovat na implementaci metodami elektroencefalografie (EEG, měří polaritu emocí (pozitivní, negativní) a míru pozornosti v daném okamžiku), GSR (reakce pokožky), BVP (puls krevního objemu) a oční kamery. Od téhož roku Ipsos používá také takzvaný facial coding (určování emocí podle pohybu obličejových svalů).
„Šlo nám o to přijít s řešením, které dodává ještě větší úroveň detailu než facial coding a zároveň je cenově dostupné. Od roku 2015 je měření pomocí EEG a oční kamery volitelnou součástí našich testů reklamy,“ přiblížil Michal Štěpánek z příslušné divize Ipsos Connect. Kombinací EEG a oční kamery tak Ipsos zkoumá podněty audiovizuální, zvukové a také tištěné, čichové či chuťové.