Televize Prima Zoom přináší čtyři rozhovory s ruským prezidentem Vladimirem Putinem, které natočil režisér Oliver Stone. Seriál Svět podle Putina (The Putin Interviews) přichází týden po americké premiéře na kanálu Showtime. Prima Zoom je dává od 19. do 22. června vždy od 20.00.

Ipsos v Praze otevřel centrum pro 87 zemí

Nové globální centrum výzkumné sítě Ipsos pro mystery shopping povede Martin Potužák.

Martin Potužák

Martin Potužák

Mezinárodní výzkumná společnost Ipsos otevírá v Praze své nové globální centrum mystery shoppingu. Instituci s oficiálním názvem Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre (GSC) povede Martin Potužák, dosavadní account director Ipsos Central Europe. Úkolem pražského centra bude zajišťovat metodickou podporu projektů jednotlivých poboček Ipsosu v 87 zemích světa. 

Podle šéfa Ipsos Central Europe Radka Jalůvky přispěly k volbě Prahy jako nejvhodnějšího místa úspěchy českého týmu na poli mystery shoppingu a inovace, s nimiž tento tým přicházel. Rozhodnutí padlo koncem loňského roku, v současnosti centrum nabírá pracovníky nejrůznějších národností a jazykových dovedností.

„Hlavní úkol našeho týmu je jednoduchý – pomáhat zahraničním pobočkám Ipsosu v oblasti mystery shoppingu, a zároveň zajistit jednotnou úroveň kvality výstupů ve všech zemích. Vedle harmonizace metodik v rámci Ipsosu nebo aplikace trendů zastřešujeme správu online platformy pro sběr dat,“ uvádí Potužák. 

České i slovenské zkušenosti podle něj potvrzují, že jedním ze základních pilířů mystery shoppingu je vlastní vyškolená síť mystery shopperů. Nové pražské globální centrum se proto v současnosti zaměřuje na to, že pomáhá vybraným pobočkám Ipsosu stavět či zlepšovat jejich lokální sítě mystery shopperů. „Pokud to dává ekonomický i praktický smysl, mohou být tyto sítě řízeny i přímo z Prahy,“ tvrdí Potužák. 

V roce 2015 uskutečnil Ipsos v Česku celkem 52.000 takzvaných mystery shoppingů/callů, což znamená proti roku 2014 nárůst o 40 %. Nejčastějšími zadavateli mystery projektů jsou firmy z oblasti financí, telekomunikací, maloobchodu, automobilového odvětví nebo čerpací stanice. Mezi mezinárodní klienty Ipsosu v této oblasti patří Google, Apple, ExxonMobil, Daimler nebo Škoda Auto.