V úterý 30. srpna startuje na rádiu Frekvence 1 nová polední show Libora Boučka. Každý všední den od 12.00 do 13.00, kdy předtím pět let vysílal Ruda z Ostravy, nabídne mix hudby, zpráv a zábavy. Bouček chystá zábavní vstupy k aktuálním událostem, rozhovor s prezidentem Libor Bouček volá na Hrad a či bleskový kvíz. „Vlastní hodinová autorská polední show patří v zahraničí k tomu nejúspěšnějšímu v posledních letech a je na čase začít něco podobného budovat i na Frekvenci 1,“ prohlásil Bouček, který dosud musel vstávat kvůli ranní moderaci od 6.00 do 9.00.

Jak v Česku promovat nový mediální projekt

Spouštíte nové médium a hledáte zaručený způsob, jak je představit? Tak to byste měli mít Facebook, abyste ho ukázali lidem, nebo – jak říkáme my lidi od řemesla – odlaunchovali.

Marek Prchal v jednom ze svých vánočních dárků. Foto: samozřejmě archiv

Marek Prchal v jednom ze svých vánočních dárků. Foto: samozřejmě archiv autora

Povedlo se mi pro vás vyinvestigovat návod, který pokud dodržíte, tak to bude určitě pecka. Sice se totálně liší od toho, na co jsem za pět let s facebookovými komunikačními projekty pro fakt hodně velké značky přišel já, ale nejsem žádnej génius, to je snad každýmu jasný. Jsem kluk z ulice a tak jsem si dělal poctivě po celý rok poznámky. Pozor, klíčové know-how přichází. Tadá.

Facebook

  • Založte Facebook – i bez nějakého konceptu. Lidi tam jsou a o to jde.
  • Dělte se o příhody z redakce. Sice dodneška nikoho nezajímaly (bohužel, ani dneska ráno nevytvořily před redakcí děti s památníčky frontu až na ulici), ale teď se to určitě zlomí.
  • Chvalte své redaktory za to, že něco napsali, to lidi dojme.
  • Naučte redaktory, jak na Facebook – pokud možno po vložení odkazu na článek rozhodně nemazat z boxíku původní URL, ať je to víc internetové.
  • Statusy po sobě nečtěte, sem tam nějaká chybka patří k dobrému stylu. Naopak, kdo by psal gramaticky správně, ten se povyšuje a špatně skončí.
  • Na Facebooku doporučujte aktuální vydání formou dlouhého seznamu článků, který se vám v newsfeedu vždycky zalomí, a abyste i přesto zasáhli uživatele, používejte vždy skoro stejnou nebo podobnou první větu – to je dostane na kolena.
  • Pište, že tohle číslo se vám povedlo (sice si to někdo vyloží jako „to předtím vůbec“, ale to přece nevadí, jsme lidi).
  • Obecně, neoslovujte experty na Facebook, vždyť přece každý, kdo má profil (na Facebooku se sice necítí, protože nechce psát o sobě, ale to se poddá) a umí psát, to umí na Facebooku jaksi intuitivně a značku to určitě degradovat nebude.

Fotky

  • Foťte vždycky jen v interiéru, ať nemáte dobré světlo. Bude to autentičtější.
  • Nakupte do redakce nábytek z Ikey a vyfoťte ho. Že jde o jeden z nejméně vizuálně zajímavých motivů, vůbec nevadí. Lidi budou nadšeni, budou se cítit jako doma.
  • Ukažte, že máte v redakci počítač. Trhák! Počítače jsou in. Sice není žádný počítač, který by byl cool, kromě nového MacBooku a iPadu Pro, protože Pročky a Airy se trh nasytil už pár let zpět (má ho každej blbec včetně mě), ale třeba někdo ze čtenářů počítač ještě nikdy neviděl a bude to pro něj převratný objev.
  • Když fotíte lidi, nefoťte jen obličeje, ale pokud možno celé postavy v prostředí, kde budou zabírat maximálně 20 % fotky (Facebook obrázek sice v newsfeedu zmenší, takže postavy v prostředí nebudou k rozpoznání, ale jednou určitě sám pochopí, že vaše redakce a vaši redaktoři jsou něco extra a přidělí vám výjimku, vaše fotky bude vždycky dávat přes celou stránku).

Čtenáři

  • Najměte facebookového hláškaře, jehož statusy všichni milují, a svěřte mu svůj Facebook. Ale nezaobírejte se odpovědi na komentáře článků! Dělejte, jako že tam nejsou. O to víc je dojme případná odpověď.
  • Zapojujte se do konverzací se čtenáři – někdy. A někdy naopak ne. Vyveďte je z míry – tohle nečekají. Udržujte je v permanentním napětí. Nebudou vědět dne ani hodiny.

Web

  • Udělejte si webovou stránku, kam dávejte obsah naprosto nesouvisející s tím, co normálně píšete. Ideálně od úplně jiných lidí, než jsou kmenoví autoři.
  • Zpoplatněte část obsahu tak, že lidi budou mít posvátnou hrůzu prohlížet váš web – ideálně využijte klasickou ikonku zámečku, která říká „To by tak hrálo, aby si někdo četl náš placený obsah! Hybaj, marš, holoto líná!“. Lidi budou váš obsah považovat za nedostupný a vzácný a vzroste jeho cena.
  • Zámeček doplňte formálními právními formulacemi, které sugerují „Chcete kliknout na zámeček? Sejdeme se u soudu!“
  • Web monetizujte. K tomu využijte banner, na kterém v rozporu se všemi zásadami webové použitelnosti vytvořte dva vizuálně shodné butonky, každý k úplně jiné akci, a umístěte je vedle sebe tak, aby na první pohled nebylo jasné, co po uživateli chcete.
  • Vydejte ročenku a nabídněte možnost platby převodem nebo dobírkou, bez platební brány pro platbu kartou. Aspoň si lidé při vykopírovávání platebních údajů do elektronického bankovnictví uvědomí, že tohle není nějaký banální nákup bot, který dělají úplně bezmyšlenkovitě nejmíň jednou měsíčně.
Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr