Francouzská reklamní agentura JCDecaux dnes oznámila, že v prvním pololetí zvýšila čistý zisk o 5,5 % na 87,5 milionu eur (2,3 miliardy Kč) a tržby ji meziročně stouply o 2 % na 1,26 miliardy eur. Ve třetím čtvrtletí však firma počítá s mírným poklesem tržeb, protože loni v tomtéž období ji pomohly příjmy související s letní olympiádou v Londýně.
Šéf společnosti Jean-François Decaux nicméně vyjádřil optimismus ohledně dlouhodobějších vyhlídek podniku. „JCDecaux má dobré předpoklady k tomu, aby si vedla lépe než celý reklamní trh a upevnila si svou vedoucí pozici v oblasti venkovní reklamy,“ prohlásil.
JCDecaux působí rovněž v České republice, kde patří mezi největší hráče na trhu venkovní reklamy, od září 2012 včetně exkluzivního prodeje reklamy v prostorách pražského letiště. Do skupiny patří firmy JCDecaux městský mobiliář (provozuje citylighty v Praze), CLV ČR (citylighty mimo hlavní město), Avenir, Europlakat (sekce velkoplošné reklamy), Rencar Praha (reklamní plochy v dopravních prostředcích). S výjimkou nejmenší firmy ze skupiny Aveniru a největší Europlakatu se loni firmám dařilo meziročně hůře.
HOSPODAŘENÍ FIREM SKUPINY JCDECAUX V ČESKU, V MILIONECH KČ | ||||
2012 | 2011 | |||
tržby | provozní zisk/ztráta | tržby | provozní zisk/ztráta | |
Europlakat | 297 | -2 | 305 | -4 |
Rencar Praha | 241 | 40 | 249 | 50 |
JCDecaux městský mobiliář | 160 | 40 | 174 | 63 |
CLV ČR | 33 | 1 | 53 | 1 |
Avenir | 26 | -5 | 20 | -4 |
Zaokrouhleno na miliony. Zdroj: účetní závěrky firem |
JCDecaux městský mobiliář nedávno s firmou BigBoard Praha založil společný podnik JCDecaux BigBoard. Ten loni utržilu loni 16 milionů Kč oproti 11 milionů rok předtím, a skončil v provozní ztrátě 13 milionů.
Podnik BigBoard Praha po loňské změně majitele - od března 2012 jej vlastní slovenská akciovka Joj Media House, v níž podle jejího oficiálního sdělení 80 % drží Richard Flimel, 20 % Richard Fuxa - dosáhl v období 7. března až 31. prosince tržeb 650 milionů Kč a EBITDA 189 milionů.