Páteční valná hromada Asociace televizních organizací konečně rozhodla spor kolem provozování peoplemetrů mezi Novou na jedné straně a ostatními televizemi na druhé. „Složité jednání o uspořádání vztahů v ATO skončilo dohodou mezi jednotlivými členy,“ konstatovala jednatelka ATO Vlasta Roškotová po dlouhých měsících nerozhodnuté situace.
Nova, která si v rámci nového Sdružení pro měření sledovanosti s agenturou Médea, Mountfieldem a CK Fischer, vybrala za nového měřitele AC Nielsen, vystupuje k 31. prosinci z ATO, jejíž členem byla od 1. března 1997. Nesouhlasila s tím, že data pro ATO bude měřit v letech 2013 až 2017 dál agentura Mediaresearch. Její data ale bude na základě obchodní smlouvy odebírat do února 2014, nová data od AC Nielsen bude mít totiž nejdřív v listopadu 2013.
„Je mi líto, že se spory na platformě ATO nepodařilo vyřešit. Pokud má lídr trhu k průběhu a výsledku tendru zcela zásadní výhrady a pokud se zbytek ATO rozhodl tyto výhrady vytrvale ignorovat a postupovat proti dohodám, které byly v této věci písemně uzavřeny, nezbývá nám, než ATO opustit,“ prohlásil šéf Novy Jan Andruško.
Statut řádného člena ATO získali dosud pouze přidružení členové Atmedia, mediální zastupitelství malých tematických stanic, a hudební stanice Óčko mediální skupiny Mafra. Řádnými členy jsou od března 1997 Česká televize, televize Prima a Asociace komunikačních agentur.
Zároveň byl schválen audit výsledků nového projektu elektronického měření, který bude realizován v prvním pololetí roku 2013, oznámila ATO.