Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

 
 

Jiří Bartoška v Králi sýrů hraje dokonale – akorát jsem nepochopil, co

Nechápu jednoduché věci - v novém spotu s Barťákem mi asi zase něco uniklo.

 
 

Jasně, ten spot s Barťákem na Krále sýrů je fajn. On je prostě, jak říkají ženy v mém okolí, kocour. Je rozhodně výhoda mít někoho tak charismatického ve spotu na sejr. Nicméně díky charismatu nám právě málem unikl naprostý nesmysl v příběhu tohohle spotu – a tak si jej pojďme rozebrat, stejně se snažíte – prostřednictvím našeho publicistického serveru Médiář - na malou chvilku nenápadně odsunout pracovní úkoly, takže chvilka pseudofilozofických rozkladů přijde vhod (o Wüstenrotu se budeme bavit příště).

Spot začíná. Prímová hudba – nazval bych ji Chvilka pro tebe. Uvolněte se, nenavalíme na vás žádný pseudofilozofický klády, o nic nejde, pořekadlo „Když už člověk jednou je…“ přestává platit, pojďme prodlévat v bezčasí.

Mladý Bartoška – kuchtík dře v kuchyni Puppu. Vtipný. Pokud nevíte, co to je Pupp, tak tam Jiří Bartoška vítá celebrity na party při festivalu ve Varech. Takže Barťák hraje v tomhle spotu kuchtíka, dobrý. Když si ale poslechnete voiceover, tak je to ale úplně o něčem jiném.

„Jako začínající herec…“

Hned v první větě objevujeme neuralgický bod celé konstrukce.

„…si role nevybíráte.
Nejdřív musíte ukázat, co je ve vás,
poctivě na sobě pracovat…“

Pokud je herec, tak v tomhle spotu hraje kuchtíka. Pak bychom museli vidět, že celá scéna je jen scéna natáčení, protože hraje. Musel by to být film ve filmu. My ale vidíme kuchaře bez přiznávky natáčení, to znamená, že v této chvíli Barťák není postavou herce, ale kuchařem. Proč tedy kuchař říká, že byl začínajícím hercem? Mimořádně nelogické, ale ještě větší pecka je, že přes erupce charismatu si toho nikdo nevšimne, to se s vámi vsadím. Já jsem na to přišel náhodou.

Druhý, starší Barťák – číšník nese skutečnému Bartoškovi s brejlema gábl.

„Je to dřina, než se váš temperament zjemní.
Než opravdu dozrajete.
Ale ten požitek, ten za to stojí.“

Podle této věty by veškeré filmy s dětskými nebo teenagerovskými herci byly pouhý škvár. Ale co by byly české Vánoce bez Sám doma 2 („To byla čtvrtá!“), nemluvě o Jak vytrhnout velrybě stoličku. No nic, vidíme, že se nám konvergence dvou myšlenkových proudů („požitek je jen se zralými herci“ proti filmům, které nám navždy o Vánocích budou připomínat šťastné chvíle dětství) vůbec nevyvedla.

Zzanalyzujme si ve světle předchozí interpretace scénu s Bartoškou – číšníkem a skutečným Barťákem. Můžeme použít logiku:
1. Kuchtík se vypracoval na číšníka (což není bůhvíjaký skok v kariéře, ani v intencích hotelu Pupp) a může obsluhovat skutečného Barťáka
nebo:
2. Kuchtík se vypracoval na číšníka a náhle se změnil ve skutečného Barťáka. Tenhle shift by byl jako některá ze scén filmu Hele vole kde mám káru, nebo v lepším případě Lost Highway, kde se hlavní postava mění v jiného člověka.

Ani jedna z interpretací nedává smysl, že? Ale možná je to směšně jednoduché a takové věci já nechápu. Každopádně, jasně se ukazuje, že osobnost, jakou Barťák disponuje, způsobí, že zapomenete i jak se jmenujete.

 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně