Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

Jumpsmart otevírá v Praze evropskou pobočku

Kanadská poradenská firma pro tvorbu značek chce z Prahy dobýt východní Evropu. Vracejí se sem Pierre Pilon a Michail Tsvetanov, kteří léta dělali v české reklamě.

Michail Tsvetanov

Michail Tsvetanov

Svou první evropskou pobočku otevřel v Praze začátkem prosince kanadský „startup v oblasti poradenství“ Jumpsmart. Zaměřuje se na tvorbu značek pro začínající firmy či firmy, které nemají jasně formovanou značkovou strategii. Jeho zakladatelem je Pierre Pilon, který v letech 2002 až 2004 působil v pražském zastoupení agenturní sítě J. Walter Thompson (JWT). Pobočku Jumpsmart Europe bude řídit Michail Tsvetanov, který se zná s Pilonem právě z Prahy, kde pracoval v Havas Worldwide Prague.

V současnosti působí Jumpsmart kromě Prahy v kanadských městech Montreal a Quebec a v mexickém Aguascalientes. Příští rok chce tento strategicko-konzultační subjekt otevřít pobočky v řadě dalších světových měst – v Mnichově, v Dubaji, v Hongkongu, v saúdskoarabské Džiddě a také v New Yorku, to už na jaře. Médiáři to sdělili Pilon s Tsvetanovem při otevírání pražského zastoupení. Pražská pobočka se má podle nich věnovat nejen české, ale i východoevropské a německé startupové scéně. Chce přitom fungovat jednak jako svého druhu poradenská společnost typu třeba KPMG, jednak jako agentura navrhující identitu značek.

V týmu s vlastníkem značky

Kampaň na uvedení Jumpsmart na světový trh by měla podle Piona připravit newyorská pobočka agentury Grey. „Grey New York byla letos druhou kreativně nejoceňovanější agenturou světa na mezinárodním festivalu reklamy v Cannes,“ připomíná Pilon. (Grey Group New York na letošním ročníku Cannes Lions mimo řady dalších cen získala Grand Prix v kategorii Response/Real-Time Activity za kampaň pro Volvo.)

Jumpsmart chce podle Pilona využít možností „skupinové inteligence“, tedy zapojení více tvůrčích lidí z více oborů, která je v poslední době v marketingovém a komunikačním průmyslu stále populárnější. V Česku s ní začal třeba projekt Future Bakery Jaroslava Círa, Roberta Peňažky a Petra Topinky. Hlásí se k němu i nový subjekt AdHackers Jana Řeháka.

Od nich by se měl Jumpsmart odlišovat jednak zaměřením na globální trh (chtějí vytvářet mezinárodní značky), jednak skladbou spolupracovníků na jednotlivých projektech. „Příklady, které zmiňujete, spočívají spíš v crowdsourcingu, vtažení spotřebitelů do procesu tvorby. V našem případě jde o spolupráci s týmem vlastníků značky, pro kterou pracujeme, a jeho vedení,“ uvedl pro Médiář Tsvetanov.

Globální platforma tvůrců

Jumpsmart v příštím roce 2016 plánuje spustit online platformu nazvanou Jumpsmart Works. Ta by měla na globální úrovni propojovat lidi z marketingové a komunikační branže a nabízet jim plánovací nástroje. Jejími členy by měli být lidé působící v komunikačním průmyslu na seniorních pozicích, a to jak plánovači, tak kreativci. Často jde o lidi, s nimiž Pilon už dřív spolupracoval a zná je ze svých působišť v Kanadě, v USA, v Británii nebo v Česku.

„Devadesát procent našich spolupracovníků pochází z reklamního světa a stále v reklamě působí. Je mezi nimi třeba chlapík, který stále pracuje jako globální CEO velké reklamní agentury,“ řekl Pilon, ale bez uvedení konkrétního jména. Jumpsmart Works je podle jeho slov ještě ve vývoji. Stejně tak Tsvetanov začíná v Praze budovat okruh spolupracovníků z řad svých dosavadních kontaktů. Podle jeho představy by mělo jít o malý kompaktní tým. Jména pražských spolupracovníků však zatím Pilon ani Tsvetanov neodtajnili.

Startup pro startupy

Během roku 2015 zpracoval Jumpsmart podle Pilona mezinárodně kolem stovky marketingových řešení, konkrétní značky ale manažer neuvedl. Pro příští rok chce tento počet zvýšit, přičemž v Česku by mohlo jít zhruba o desítky případů. Mezi první klienty firmy se zatím zařadilo Technologické centrum Písek, které poskytuje výpočetní služby v cloudu a provozuje datové centrum. „Protože Jumpsmart je svým způsobem sám startupem (na českém trhu určitě), rádi bychom část našich aktivit zaměřili na mentoring a podporu mladých začínajících podnikatelů, vynálezců a inovátorů při práci s jejich nově vznikajícími značkami,“ podotkl Tsvetanov.

Kdo stojí za Jumpsmart

Michail Tsvetanov

Šéf českého zastoupení firmy Jumpsmart pracoval v letech 2004 až 2006 jako ředitel klientského servisu agentury JWT Prague, pak do roku 2009 jako brand director a senior brand director Euro RSCG Prague, následně do roku 2011 jako senior account director Grey Healthcare Group a potom do ledna 2015 jako senior brand director Havas Worldwide. Kromě toho působil jako zástupce společnosti Radiant Life Technologies pro český trh. V lednu 2015 založil vlastní konzultační firmu Dialogue Consultancy.

Pierre Pilon

Zakladatel Jumpsmart zahájil svou kariéru v komunikačním průmyslu v roce 1989 jako kreativní ředitel Marketel McCann. Od roku 1994 do roku 2006 pracoval jako mezinárodní kreativní ředitel komunikační sítě JWT, poté rok jako kreativní ředitel agentury Terrain marketing. Od roku 2009 do roku 2015 byl chief creative officer agentury DesArts Communication. V roce 2014 založil konzultační společnosti Bienvenue, sloužící malým firmám v Evropě a v Kanadě při rozvoji vzájemného exportu do těchto destinací, a právě Jumpsmart.