Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

„Junák nám konečně sdělil, o čem to u něm je“

Náborové video českých skautů ukazuje „real thing“, ale naši reklamní kati soudí, že působením freelancerů trpí. Děkování Emka matkám i kouzelníka Domu barev odmítli.

Náborové video Nebuď z plyše láká děti, aby se přidaly ke skautům

Náborové video Nebuď z plyše láká děti, aby se přidaly ke skautům

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 39. týden 2016

  1. Skautský video a audio tým: Nebuď z plyše a zažij dobrodružství naplno! (43 %)
    značka, klient: Junák – český skaut
  2. Made by Vaculik: Rychlá půjčka (29 %)
    značka, klient: Raiffeisenbank
  3. Swimming Pool: Zazpívej a jeď zadarmo (27 %)
    značka: Hašlerky, klient: Nestlé, Liftago
  4. Outbreak: Mámy, děkujeme! (23 %)
    značka, klient: Emco
  5. Pria: Dům barev (18 %)
    značka, klient: Dům barev

1. Skauti lákají na to, že nejsou z plyše (43 %)

Náborové video Nebuď z plyše láká děti, aby se přidaly ke skautům

Náborové video Nebuď z plyše láká děti, aby se přidaly ke skautům

Sdružení skautů a skautek Junák natočilo propagační video k začátku školního roku, které má v době, kdy se děti začleňují do nejvíc kroužků, nalákat na skautské aktivity a tábory. Skoro dvě minuty trvající video vytvořili skauti inhouse, vytvořil ho jejich Skautský video a audio tým. Celým dějem spotu provází chlapec (hraje ho skaut Filip Neugebauer), který právě přijel na tábor. Matka (Bára Kolářová) ho kontroluje, zda má všechny potřebné věci na pobyt v přírodě. Dá mu plyšového medvídka a chlapci se v hlavě promítá, co všechno s ním během tábora absolvuje. Posléze jí ho chlapec vrátí se slovy, že není z plyše. Právě slogan Nebuď z plyše je hlavním mottem celé náborové kampaně nových dětí do oddílů. Vedeni jsou na web, kde si mohou rodiče i děti najít nejbližší skautský oddíl. Autorem scénáře a zároveň režisérem je freelancer Radim Vaňous, střih je dílem Vojty Čižmáře

Držel jsem tomu palce od začátku. Ale všechno se pořád opakuje a opakuje a opakuje. Proč musí bejt všechny internetový videa tak zdlouhavý? Kdyby to aspoň mělo pochopitelnou pointu.
Adam Roučka

Představte si, že máte k dispozici nejstarší, největší a nejznámější dětskou organizaci na světě. Organizaci, která připravuje děti nejen na pobyt v přírodě, ale hlavně na život, už víc než sto let. Organizaci, která má jasné tradice, hodnoty, myšlenky na kterých stojí, která ví, čemu chce sloužit a čeho chce dosahovat. Organizaci, která u nás v skrytu přežila nacismus i komunismus (a aktivně bojovala proti obojímu). Organizaci, ve které a díky níž u nás i ve světě vyrostly spousty významných osobností. A vy máte možnost pro tu organizaci udělat reklamu. A výsledek je tohle? Tady se nikdo pořádně nezamyslel. Takže: jaká je komunikační strategie? Kdo na ní pracuje? Jaký je dlouhodobý komunikační plán? Jaké jsou potřeby taktických kampaní? Jaká je kreativní strategie? Junák si nechal profesionálně zpracovat vizuální identitu své značky, mohl by si tedy nechat profesionálně zpracovat i komunikační strategii a případné kampaně. Pomohlo by to. Tohle není nic. Bohužel.
Martin Charvát (Remembership)

Jsem nadšenej. Úplně jsem cítil tu pusu té mámy, smrad kadibudky i že spím ve spacáku! Asi každý vidí, že tohle je REAL THING, takže to už nemusím okecávat.
Marek Prchal

Chápu myšlenku, ale ta značka si zaslouží lepší práci. Nenajde se agentura, která by pro skauty dělala ‚pro bono‘ ? Spoléhání na freelancery nemusí vždy přinášet dobré výsledky.
Vladislav Bureš

Část s medvídkem je skvěle natočená, ale ten konec je velkým zklamáním. Obvzlášť když ta slovní hříčka ani nedává smysl.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

Chudák plyšák. Ale konečně nám Junák sdělil, o čem to u něj je. A místo plyšáka si můžem dosadit mobil nebo pokémony. Hezky natočené je to též. Vítězovi třikrát hurá, hurá, hurá.
Ondřej Souček (Luftballon)

2. „Raiffka“ dává do konce roku bonus (29 %)

V klipu opět vystupuje albánská herečka Erica Bigiou

V klipu opět vystupuje albánská herečka Erica Bigiou

Raiffeisenbank spustila kampaň Bonus 5.000 Kč na Váš účet, která běží od 15. září a potrvá do 31. prosince 2016. Autorem kampaně je agentura Made by Vaculik, spot navazuje na seriál ve stylu film noir, který Raiffeisenbank v komunikaci využívá už delší dobu. Většina spotů ale v minulosti pocházela od agentury McCann. V hlavních rolích se představí Španěl Victor Solé a Albánka Erica Bigiou, kteří poprvé mluví přímou řečí, ne jen vnitřní hlasem. 

Když je to žluto-černo-bílý, vim, že je to Raiffka. Třeba to stačí. Ale všechny jejich spoty mně splývají v jeden.
Adam Roučka

Raiffka se posunula od pána s kloboukem k pánovi bez klobouku. Vizuálně snadno rozeznatelné, obsahově krkolomné.
Martin Charvát (Remembership)

Raiffku hodnotit nebudu. Podle mě se nechová hezky ke klientům. Mohl bych vám vykládat dlouhý a nepříliš příjemný příběh. To, že si najímá nejlepší agentury v zemi, ji nepomůže.
Marek Prchal

Špatně slyším, takže jsem měl na první zhlédnutí pocit, že pán požaduje po slečně hotovost. Nedávalo to tak moc smysl. Naštěstí jsem si to pustil víckrát a pochopil. Jen doufám, že na tom nejsou diváci stejně jako já. Jinak pěkné.
Vladislav Bureš

Směr se soukromým detektivem nestačil ani na jednu kampaň. Proč měnit agenturu, když si nakonec necháte ten samý a už vyčerpaný nápad?
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

Mně trochu vadí, že Raiffka má být banka inspirovaná klienty, ale tenhle svět soukromého očka je úplnej opak toho. Kdo trochu zná Chandlera, tak ví, že v tomhle světě není nikdo ani nic čistého. Ani banka.
Ondřej Souček (Luftballon)

3. Hašlerky spojily síly s Liftagem (27 %)

Značka bonbonů Hašlerky společnosti Nestlé spustila novou kampaň, v níž se spojila s přepravní službou Liftago. Kampaň vybízí lidi ke zpěvu, aby tak připomněla jméno prvorepublikového herce a písničkáře Karla Hašlera, jenž dal Hašlerkám jméno. Spotřebitelé si proto budou moci „vyzpívat“ cestu taxíkem zadarmo. Celý projekt vytvořila agentura Swimming Pool. Jak má propagační akce fungovat? Každý, kdo nosí v kapse chytrý telefon s nainstalovanou aplikací Liftago, si může přivolat i speciální „hašlerkové auto“ a za cestu „zaplatí“ zpěvem, jinými slovy, dokud bude zpívat, pojede zdarma. Hašlerkové taxi jezdí v Praze, Brně a Bratislavě. Akci provází během září televizní spot, a dále dvouměsíční digitální kampaň, která poběží do konce října. Hlavním komunikačním kanálem je Facebook. Cílem všech posledních aktivit na značce je podle manažerky značky Martiny Jiřikovské omlazení Hašlerek. Kromě kampaně jde například o zavedení nových ovocných příchutí (konkrétně černý rybíz a višeň) a nových balení v krabičce.

Přijde mi to hrozně složitý. Nemám si zpívat v tramvaji. Mám jíst hašlerky. Zavolat si taxi. Tam zpívat. Pak to mám zadarmo. A stejně lacině působí i ta exekuce.
Adam Roučka

Dobrý nápad, zajímavé co-promo, video je ovšem nejasné, nezajímavé, neinspirující. Tohle někdo spíchnul hodně horkou jehlou.
Martin Charvát (Remembership)

Nápad dobrý, lépe kresli. Spot bych okamžitě vyhodil, je úplně mimo. Spolupráce s Liftagem je skvělá, ale proč proboha v retro stylizaci? No nic, pojďme dál. Bude-li kam.
Marek Prchal

Hezký, jednoduchý nápad s netradičním ‚médiem‘. Jen přemýšlím, kolik řidičů Liftago se bude chtít zabít. Já třeba zpívám rád, ale hrozně.
Vladislav Bureš

Němý spot o zpívání je značně nekonvenční přístup. Raději bych viděl reklamu ve stylu Hříšní lidé města pražského.
Ondřej Souček (Luftballon)

4. Emco děkuje matkám nejen za snídani (23%)

Česká potravinářská firma Emco spustila kampaň, kterou pro ni po vyhraném tendru ze začátku léta zajišťuje agentura Outbreak. První část komunikace poběží v září a říjnu v televizi, v online médiích, v rádiu a na sociálních sítích. „Cílem je posílit loajalitu a emoční vztah ke značce,“ tvrdí produktový manažer kategorie müsli Kamil Varhánek. Kreativně projekt vedl Jakub Smoljak z Outbreaku. Spoty režíroval Štěpán Vodrážka v produkci Filmservice. Podle Aleše Křivánka z Outbreaku děkuje Emco prostřednictvím kampaně matkám za všechno, co dělají pro své rodiny, a to nejen ráno, kdy se snídá. Outbreak má údajně pro Emco už připravený koncept i na příští rok. Opět bude děkovat matkám, ale tentokrát trochu jiným způsobem. 

Mně se to ani nechce hodnotit. Je to stejně zbytečný, jako je zbytečný zkopírovat cizí spot místo toho, aby člověk vymyslel něco vlastního, originálního.
Adam Roučka

Běžná ‚mámoděkovací‘ reklama, nijak zvlášť dobře natočená – ze světa víme, že to jde lépe. Ovšem kdo nakonec vlastně děkuje a komu?
Martin Charvát (Remembership)

Problém se současnou českou reklamou je ten, že už skoro nejsou úplné průsery, ale ani vrcholy. Většina se pohybuje v pásmu průměru až nadprůměru, ale to se těžko hodnotí, protože se dostáváme spíš do nuancí. V tomhle případě skoro není co vytknout, přesto mám pocit mnohokrát viděného. Lepší wording v závěru by pomohl. Mohl bych mít pocit, že sleduju fakt reklamu – čili něco, co na mě má emočně působit, přinášet nové pocity, zážitky, cokoliv výraznějšího.
Marek Prchal

Nenaštvou se mámy, že jediný, kdo jim za celý rok poděkuje, je cizí firma, a to ještě zištně? Taky by mělo Emco doufat, aby děkovačku maminkám letos nerozjelo víc firem. Představte si reklamní blok před Vánoci, kde děkuje Tesco, Emco, Persil a třeba ještě ČEZ. Děkovačka jak v divadle.
Vladislav Bureš

Pokud jste máma a tohle vás přesvědčí si ty cereálie koupit, zasloužíte si o svoje peníze přijít. Tahle reklama totiž neslouží k přesvědčení zákazníka, ale k ohromení klienta.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

Člověk se tedy neubrání srovnání se spotem o mámách od Procter & Gamble. Tady to nemusí být velkolepé, ale alespoň by to mohlo být vtipné, což postrádám.
Ondřej Souček (Luftballon)

5. Dům barev ukazuje, jak na interiéry (18 %)

Česká síť prodejen barev, laků a příslušenství Dům barev spustila novou kampaň, jejímž základem jsou krátká edukační videa s kouzelníkem Richardem Nedvědem a slovenskou herečkou Terezou Nvotovou. V jednotlivých spotech přibližují společně malování interiéru. „Nechtěli jsme točit klasická několikaminutová videa s dlouhými záběry na profesionálního malíře. Proto jsou naše videa krátká, zábavná a jednoduchá, ale zároveň poskytnou dostatek informací,“ tvrdí marketingový manažer sítě Dům barev Dominik Duda.

Šest instruktážních videí má postupně pomoci s přípravou stěn před malováním, zakrytím interiéru, výběrem barev i příslušenství pro výmalbu, s technikou malování při využití světlých i tmavých odstínů. Nechybí ani pár kouzel v Nedvědově režii a reakce jeho „asistentky“ Nvotové. Videa vznikla ve spolupráci s agenturou Pria. Samotné natáčení v čele s režisérkou Klárou Jůzovou probíhalo během dvou květnových dnů v pražských Strašnicích. Na veškeré technologické postupy přípravy, malování a další aktivity s nimi spojené dohlížel odborník sítě Dům barev.

Je to strašný, takže jsem vlastně rád, že jsem usnul hned v půlce prvního spotu. A je vymalováno. Smích.
Adam Roučka

Videonávod s trochu jiným přístupem, než je obvyklé. Kladné body za odvahu, záporné za provedení.
Martin Charvát (Remembership)

Zopakoval bych, co jsem říkal u Emca. Tahle doba zjevně nepřeje velkým slovům velkým gestům. Všichni tlumí. Proč, je spíš otázka na sociologa. Už podle toho, jak se teď prezentují celebrity, nekonfliktně, všichni jsou slušní a hodní k dětem a fanouškům (narozdíl od devadesátkových celebrit, které dělaly průsery a bylo jim všechno u prdele), je vidět, kam se doba ubírá.
Marek Prchal

Další značka, která se nás rozhodla ubavit k smrti. Není to tak dávno, co jsem zjistil, že malování bytu není žádná legrace. Nechápu, proč se mě o tom někdo snaží přesvědčit.
Vladislav Bureš

Zajímavě zpracované instruktážní video s nekonvenčním spíkrem je super nápad. Ale když kouzelník nekouzlí, je to dost zbytečné a odvádí to pozornost od sdělení.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

YouTube je plnej tutoriálů a tohle je pro mě nadbytečný. Nepustim si to, protože mi to nepřijde tak vtipný, a nepustím si to ani, abych se něco dozvěděl, protože ty scénky mě vyrušujou.
Ondřej Souček (Luftballon)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.