V Česku od 21. března vychází nový čtvrtletník primárně pro sběratele umění. Pod názvem ArtLover a s podtitulem Časopis pro současné umění ho uvedla firma Optio CZ Daniela Stejskala. Ta už dva roky vydává tabletový měsíčník o hudbě Headliner. ArtLover je zatím výhradně tištěný magazín, neprodejný v běžné síti.
Jeho první číslo se tisklo v nákladu 4.500 kusů, z toho 4.000 bylo distribuováno adresně – osobně, anebo poštou. Kromě byly jeho odběrateli mimo jiné privátní banky. Obchodní model je postavený na reklamě. V prvním čísle magazínu, který vychází na kvalitním papíře formátu 230 x 330 mm o 64 stranách, inzerují Mercedes-Benz, Bang & Olufsen, značka Erste či projekt Tower Prague.
ArtLover přitom vzniká ve spolupráci s pražskou DSC Gallery, kterou spoluvlastní Petr Šec, zároveň spolumajitel komunikační agentury Proximity Prague ze sítě BBDO. Stejskalovo Optio je přitom pro Proximity dlouholetým dodavatelem služeb DTP. Tým DSC Gallery pomáhá s obsahem a zprostředkovává přístup k některým zpovídaným.
Jak Daniel Stejskal řekl Médiáři, cílem nového titulu je propojit sběratele umění a jeho tvůrce, umělce. „Do roka by měli všichni, co umění sbírají, náš časopis mít, a všichni, kdo ho tvoří, v časopisu být,“ prohlásil vydavatel Stejskal. „Zabýváme se uměním v současném kontextu, jsme pop současného umění,“ doplnil šéfredaktor časopisu Honza Vedral, který pro Stejskalovo Optio vede i zmíněný Headliner. Hlavním materiálem prvního vydání ArtLoveru je rozhovor s Davidem LaChapellem. Právě u příležitosti zahájení jeho aktuální pražské výstavy v DSC Gallery první číslo ArtLoveru vyšlo.
Kromě Vedrala tvoří redakci externí přispěvatelé, v prvním čísle jsou v tiráži uvedení spolumajitelé DSC Gallery Edmund Čučka a Olga Trčková, dále Petra Divoká, Lucie Drudgová a designér Michal Froněk. Fotografovali Jan Nožička a Jakub Macháček.