Ministerstvo financí plánuje od června spustit mediální kampaň na podporu elektronické evidence tržeb, která začne fungovat od 1. prosince. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl šéf Finanční správy Martin Janeček. Kampaň by měla běžet ve všech hlavních médiích, tedy televizi, rádiu, tisku i online. Stát by měla přes 28 milionů Kč. „Je potřeba vysvětlovat tento projekt jak podnikatelské veřejnosti, tak samotným občanům. Jde o narovnání celkového prostředí v oblasti výběru daní,“ prohlásil Janeček.
Generální finanční ředitelství už zadalo v souvislosti s kampaní dvě zakázky. Zakázku na kreativní řešení vyhrála ze sedmi uchazečů agentura McCann Praha s cenou 2,95 milionu Kč, druhou zakázku za 25,3 milionu Kč na nákup mediálního prostoru vysoutěžila díky nižší ceně ze dvou uchazečů mediální agentura PHD. „Tyto dvě zakázky, pokud by byly spojeny v jednu, by zúžily počet potenciálních dodavatelů,“ uvedl Janeček.
Průzkum agentury STEM pro ministerstvo podle Janečka ukázal, že dvě pětiny obyvatel ví o evidenci tržeb vše, co potřebují. Naopak celá třetina se už dnes chce dozvědět více.
Rovněž od června hodlá ministerstvo financí v souvislostí s evidencí tržeb spustit testovací prostředí pro IT vývojáře. V srpnu úřad zřídí kontaktní místo a od září začne podnikatelům přidělovat autorizační údaje k evidenci tržeb. Ty si budou moci podnikatelé vyzvednout elektronicky nebo i osobně, a to na jakémkoliv finančním úřadu. Od listopadu pak ministerstvo zahájí pilotní projekt pro podnikatele, aby si otestovali komunikaci s úřady.
Ministerstvo financí už dřív také spustilo oficiální webové stránky projektu elektronické evidence tržeb. Lze tam nalézt všechny informace pro podnikatele, IT vývojáře i širokou veřejnost. Zároveň jsou tam umisťovány odpovědi na všechny dotazy týkající se evidence tržeb, které ministerstvo financí získá.
Elektronická evidence tržeb (EET) by měla být v první fázi spuštěna od 1. prosince pro hotely a restaurace. Další firmy se budou do EET zapojovat v následujících měsících. Od března příštího roku budou muset evidovat tržby maloobchodní a velkoobchodní firmy. Od 16. měsíce od účinnosti mají být evidovány všechny tržby kromě tržeb řemeslníků, které se pod zákon dostanou od 18. měsíce. Vláda bude moci nařízením stanovit, že některé tržby nebudou od nabytí účinnosti zákona dočasně evidovanými tržbami.