Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Když už hnus, tak pořádnej, a ne nějaký šmidrání

Poraďte mi, nevím, o čem je kampaň Komerčky na konto G2, ten web z Eura RSCG.

Slovo výzva se nadužívá, nikdo ho nemá rád, je zprofanované neupřímnou korporátní sférou, takže ho nepoužívám. Když ho někdo použije, pozorně si ho prohlédnu, což je podvědomá reakce. Říká něco vážně, nebo jen tak kecá? Nastal ale čas, kdy slovo výzva musím použít také. Jako výzvu sám pro sebe jsem si dal napsat o divném webu.

Kampaň G2 (konto pro mladé) od Komerčky jsme viděli v Praze již někdy v roce 2007. Pamatujete na odvážný inzerát s hochem v růžové? Taky nosím růžovou, a moc rád, ale nepoužívám žádný styling na obličej (pokud nepočítám noční produkty z řady L’Oréal pro muže). Chlapci z inzerátu, který jsem si prohlížel velmi často na eskalátorech v pražském metru, zjevně používali účinnější produkty.

Napsat něco o dalším pokračování kampaně je pro mě výzva. Pokusím se být objektivní, což bude těžké. Tady je inzerát.

A jdeme na mikrosajtu Vymáčkni se! Asi bych zážitek z ní odsunul někam do šedé zóny, nebýt toho, že jsem v kině zaznamenal, že příslušníci cílové skupiny se při upoutávce na kampaň smáli. Nějaký potenciál asi má, ale smysl mi nedává. Chcete vědět, jaký názor na ni je dobré mít, když na to přijde řeč?

Tak asi takhle. Koukněte se se mnou na web. Začnete kliknutím na odkaz Vymáčkni se, takže předpokládáte, že jdete na web „Vymáčkni se“. Jenže nikoliv. Na webu, pominu-li, že téma mi připadá málo hnusné (ne dost hnusné, aby mohlo být vtipné, což je hlavní problém), není jasné, zejména:

  • co znamená „Vymáčkni se“
  • co je účelem webu (chybí jakékoliv info na titulu)
  • jak se web jmenuje – název domény je malým písmem vlevo a odkaz na něm nikam nevede
  • je to web „Vymáčkni se“, nebo web „Beďar vs. Hemoroid“?
  • co jsou Beďar a Hemoroid, proč tu jsou a proč se na ně nedá kliknout
  • proč je v názvu vs. jako versus – jedná se o boj dvou postaviček? Podle videí ano. O co nebo proč bojují?

Na webu je mrzuté, že má hezkou výbavu, třeba fajn wallpapery. Ale zbytek je nedomyšlený, blog není žádný blog, ale zrcadlení Facebooku, tedy příspěvky od uživatelů. Nebyl čas něco napsat? Co se týče videí, kvůli kterým evidentně web vznikl, opět nevysvětlují nic. Není tam ani řádka textu kromě www adresy webu (na kterém právě jsme). Ani jedna věta voiceoveru, která by vysvětlovala, oč jde. Na webu je, řekl bych tak nějak stylově k hlavním hrdinům, hovno.

Jako nezbytné vidím mít na webu aspoň jeden odstaveček textu, kde by textař vysvětlil, o čem web je. Stačily by dva řádky, možná jeden. Nicméně ani ty by tam nemusely být, kdyby bylo na co koukat. Natočte super video s opravdovým soubojem těchto potenciálně vtipných hrdinů a stačí ho dát na web, ani nemusíte vyrábět všechny ty extras. A super video v tomto případě znamená pořádnej hnus. Krásné video s beďarem a hemoroidem se totiž udělat nedá.

Existuje samozřejmě ještě jedno vysvětlení – generační bariéra. Kdo mi vysvětlíte, o čem ten web z Eura RSCG je?