Nejdřív nesplněný závazek, a poté zcela nezvládnutá komunikace, ve které firma nedokáže odpovídat na vznášené připomínky. Tak zatím ve zkratce dopadá poslední marketingový projekt řetězce rychlého občerstvení KFC, který od 1. června spustil v Praze dovážkový servis KFC Rozvoz a přislíbil, že tato služba bude zdarma.
Záhy po jeho spuštění totiž zákazníci zjistili, že nová služba zadarmo není a cena rozvozu se promítá do ceny každé jednotlivé objednané položky. Jinými slovy, zatímco salát Ceasar stojí v restauraci KFC 109 Kč, v KFC rozvozu přijde na 169 Kč. Na daný rozpor upozornil zřejmě jako první online uživatel Roman Bartoš na facebookové stránce řetězce. „Hodil jsem si do košíku kyblík classic, na ofiko stránkách uvádíte cenu 199 Kč, ale na těch nových mi to započítalo 259 Kč. Můžete mi, prosím, jen v rychlosti pro zajímavost objasnit, jak vy v KFC chápete slovo ZDARMA?“ napsal Bartoš.
Firma Amrest, která KFC provozuje, se nejdřív snažila rozdíl obhajovat. „Služba KFC Rozvoz má specifické ceny, které se liší od cen v restauraci. K těmto cenám již nejsou účtovány žádné dodatečné náklady (dopravné a tak dále),“ uváděla nejdřív.
Posléze začala ustupovat: „Do cen rozvážených produktů je promítnuta cena služby KFC rozvoz, kterou vnímáme jako komplex více dílčích kroků, které je třeba zajistit pro garanci doručení našich kuřecích specialit v odpovídající kvalitě,“ reagovala na dotazy.
Výše uvedené odpovědi zákazníky neuspokojily, o čemž svědčí další a další příspěvky na Facebooku, které už KFC v současnosti ponechává bez komentáře a nereaguje.
„Když pominu 30% přirážky u kuřat, jak je možné, že omáčka v restauraci stojí 8 Kč, zatímco rozvozem 15 Kč? To je skoro 100% přirážka, přitom náklady na její přepravu a speciální udržování a přípravu (v momentě objednávky) jsou nulové?“ ptá se jeden uživatel.
„Rozvoz zdarma připočítán ke KAŽDÉ položce zvlášť.... Takže pokud mi nehodlají dovézt každý kus objednávky jiným prostředkem, aby byl důvod u všeho zvlášť navyšovat tu cenu zdarma, tak je to na žalobu, nebo hlášení ČOI... To, co provádíte, je humáč. To už není ani marketing...“ zní další z mnoha a mnoha podobných.
O víkendu se také objevilo na YouTube satirické video odkazující na známý mem s nadávajícím Hitlerem z filmu Pád Třetí říše, v němž se tentokrát Hitler dozvídá, že rozvoz zdarma není zdarma.
Řetězec KFC přislíbil prostřednictvím PR manažerky Petry Kubátové vyjádření, ale nakonec otázky zaslané Médiářem nekomentoval. (Otázky zněly: Vydá firma k situaci nějaké celkové prohlášení? S jakou cenovou politikou bude rozvoz v Praze pokračovat a jak bude o této politice informována veřejnost?) Odmítl pouze informaci, že k rozvozu využívá služeb firmy Seefood, která se v souvislosti s aktuální kauzou objevila mezi uživatelskými příspěvky na jeho Facebooku.
Na stránkách KFC Rozvoz už není žádné upozornění, že je rozvoz zdarma, na druhé straně tam není vysvětlena ani cenová politika.