Známe všechny vítěze Young Lions, v kategoriích Cyber, Print i Media. Hodně štěstí v Cannes!

KFC ukazuje kuchaře, Fruitissimo je v Maďarsku

Pivovary loni navýšily zisk, propad Polska způsobil slabší zisk lihovin, fastfoodové řetězce bojují o zákazníky skrze technologie, nový design a individuální přístup.

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovili jsme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Barbora Krásná – v roce 1991 stála při vzniku výzkumné společnosti Incoma Research, specializované na retail a shopper marketing. Dnes je spolumajitelka společnosti Blue Events, řídí organizaci konferencí Retail Summit, Retal in Detail a Brand Management.
  • Monika Hrubalová – zkušenosti s řízením marketingových a obchodních pozic od roku 1997, více než 10 let pracuje pro obor instore marketingu aktivní účastí v radě POPAI CE, vyučuje obor marketingových komunikací.
  • Martin Boček - odborník na instore komunikaci, působil 13 let v Ipsosu jako ředitel obchodního rozvoje, nyní čerstvě v Global Marketingu

McDonald’s a KFC spouštějí nové koncepty

I Kfc zahajuje sérii rekonstrukcí a nových konceptů, první v restauraci na I.P. Pavlova

I Kfc zahajuje sérii rekonstrukcí a adaptaci nového konceptu, první v restauraci na I.P. Pavlova

Americký fastfoodový řetězec KFC společnosti AmRest v pátek 4. března představil nový koncept interiérů své provozovny na pražském dopravním uzlu I. P. Pavlova. Pobočka tam funguje od roku 2001 a jako první zavedla nepřetržitý provoz. V novém konceptu KFC staví na historických základech značky spojených s jejím zakladatelem plukovníkem Haraldem Sandersem, který vymyslel tento dnes druhý nejstřeženější recept na světě, a na komunikaci hlavních hodnot značky. Těmi jsou čerstvost, lokální dodavatelé a ruční příprava pokrmů těsně před podáváním.

Nově budou moci zákazníci vidět malým oknem přímo do kuchyně

Nově budou moci zákazníci vidět malým oknem přímo do kuchyně

Novým stavebním prvkem restaurace je využití přírodních materiálů, zejména dřeva, cihel a živých bylinek umístěných v blízkosti výdeje. Stěny doplnily obrazy z historie řetězce. Menu a nabídka je zobrazována na digitálních tabulích. Zajímavou novinkou je otevřená kuchyně v podobě skleněného okna, za kterým kuchaři jídla připravují. Otevřenou kuchyň doplňuje display, na kterém se jména kuchařů objevují, což má podpořit silnější osobní vazby na zákazníky a individuální přístup. „Osobní přístup k hostům je pro nás důležitý, při obsluze je oslovujeme jmény a vycházíme vstříc individuálním přáním,“ dodává Libor Hubík, market director KFC CZ.

Libor Hubík, market director KFC, přestřihává pásku v nově zrekonstruovaném Kfc

Libor Hubík, market director KFC, přestřihává pásku v nově zrekonstruované provozovně

Do nového konceptu patří i změna uniforem, budou laděny do zelených barev a v restauracích se objeví v průběhu roku. Předělání vzorové prodejny trvalo 26 dní a náklady se vyšplhaly do výšky 13 milionů korun. Do konce roku by mělo být zrekonstruováno 26 prodejen v celé republice, nejdříve to budou KFC v Kladně, Frýdku-Místku, Českých Budějovicích a v Kolíně.

Dobrý přístup, je to určitě změna k lepšímu (směrem k zákazníkovi).
Monika Hrubalová

Čerstvost a lokální dodavatelé, to zní dobře. Zelené uniformy jako důkaz toho – to už mi zní hůř. Nevím, jak zákazníky z Vinohrad povzbudí k vyšší konzumaci obrazy z historie řetězce, ale ráda se nechám pozitivně překvapit. Pohled do otevřené kuchyně je určitě dobrý nápad, zvyšující důvěru v produkty, a možná i chuť k jídlu. Oslovování zákazníků jmény zřejmě kopíruje Starbucks, a pokud vím, ne každý Čech je z tohoto přístupu nadšen.
Barbora Krásná (Blue events)

Fast foody v jsou stále velmi oblíbenou destinací pro případy nutnosti někde se rychle najíst. Je zajímavé, že historie spadá do první poloviny minulého století. Z top celosvětových hráčů z hlediska počtu provozoven a z těch známějších, Subway, McDonald’s, Starbucks, KFC, Pizza Hut, Dunkin Donuts, Burger King, je nejstarším hráčem na trhu právě KFC, které bylo založeno v roce 1930. Za nedlouho tedy bude slavit téměř stoletou historii a koncept je v podstatě stále stejný. Rychle, za přijatelnou cenu a s přijatelnou chutí. Když se zeptáte lidí, zda do fast food provozoven chodí, většina vám řekne že „vůbec“, nebo „nebyl jsem tam několik let“. Když ale jdete kolem, je tam stále plno. Zajímavý je vývoj od jednoduchého a funkčně zaměřeného formátu prodeje k podobě, která se spíše začíná podobat ‚klasickým restauracím‘. Uvidíme, jestli společně s designem bude součástí dlouhodobého konceptu také větší zaměření se na nabídkou pestré a zdravé pokrmy.
Martin Boček

Zrenovovaná restaurace na Jižní spojce v ulici Sulická

Zrenovovaná restaurace na Jižní spojce v ulici Sulická

McDonald’s koncem loňského roku spustil koncept samoobslužných kiosků. První pobočka s kiosky byla otevřená v listopadu 2015 na Jižní spojce v ulici Bránická, druhá v lednu 2016 ve Štěrboholech a zatím poslední byla otevřená v únoru opět na Jižní spojce v ulici Sulická. Investice do předělání jedné restaurace se pohybuje okolo čtyř milionů korun a zahrnuje nové designové prostředí, samoobslužné kiosky, jídlo přímo na objednávku každému zvlášť a tablety s připojením k internetu. V letošním roce by společnost chtěla předělat dalších 30 % svých poboček. V budoucnosti by si zákazníci mohli sami navolit s pomocí kiosků i složení burgerů a dalších jídel. V poslední zrenovované restauraci se společnost rozhodla testovat další novinku a vybrala pět káv a čtyři dezerty z McCafé, které si budou moct zákazníci koupit v Drive Thru.

Samoobslužné kiosky McDonald´ s urychlují objednávání

Samoobslužné kiosky McDonald´ s urychlují objednávání

Myšlenkou samoobslužných kiosků je nechat větší volnost v objednávání v rukou zákazníka. V praxi je kiosek velký tablet, na kterém si klient objedná jídlo a zaplatí kartou. Kiosek pak vytiskne stvrzenku, v tu chvíli objednávku vidí zaměstnanci v kuchyni a když jídlo připraví, objeví se číslo objednávky na obrazovce nad pultem. „Tím, že se jídlo připraví přímo pro každou objednávku, vymizí postupně příprava produktů předem. V současné době se připravené jídlo buď v průběhu 10 minut prodá, anebo se zlikviduje. S novým systémem už nepromarníme ani těch pár minut,“ komentuje nový systém Zuzana Svobodová, tisková mluvčí společnosti McDonald´s.

Rychlost nade vše, je to sofistikované a věřím, že to v začátku bude chtít vyzkoušet řada lidí.
Monika Hrubalová

Elegantní ‚in‘ řešení. Má to ‚digitální prvky‘, dělá to fast food ještě rychlejším a hlavně udržitelnějším – zabraňuje plýtvání jídlem. Zároveň to řeší jeden gigantický problém, se kterým se začíná česká ekonomika potýkat. Už zase nejsou lidi….
Barbora Krásná (Blue Events)

Fruitisimo expanduje do Maďarska

Do Fruitisima po třinácti letech vstupují investoři

Do Fruitisima po třinácti letech vstupují investoři

Česká společnost Fruitisimo Group, pod kterou spadá síť ovocných barů Fruitisimo a koncept bistro-kaváren Home Office Bistro & Coffee, přijala nabídku dvou soukromých investorů Leoše Navrátila a Josefa Soukala, odprodali jim třetinu firmy. Investice má podpořit růst společnosti do zahraničí. Prvním krokem společné spolupráce je otevření nové pobočky letos 1. dubna v budapešťském obchodním centru Allee. Investory se po třinácti letech vzájemné spolupráce rozhodli zakladatelé Fruitisima Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg přibrat po dvouletém jednání o podobě smlouvy.„Spolupráci s investory chceme využít pro další růst sítě našich prodejen. Stále vidíme potenciál v Česku a také v zahraničí. Na denním chodu firmy se podílet nebudou, jejich kompetence je ve finanční stránce rozvoje nebo při jednání s bankami,“ dodává Hummel.

Loni zrealizovaný koncept bistra a kavárny Home Office Bistro & Coffee

Loni zrealizovaný koncept bistra a kavárny Home Office Bistro & Coffee

V minulém roce uvedla společnost na trh nový koncept Home Office Bistro & Coffee, pod kterým byly otevřeny 4 prodejny. Fruitisimo také loni otevřelo 6 dalších barů, 2 nové i na Slovensku. Novinkou byla pojízdná provozovna Juice Bus. Maďarská expanze je tedy logickým pokračováním úspěšného loňského roku, kdy společnost vydělala zhruba 200 milionů Kč. „Věříme, že se nám s každým dalším rokem podaří uvést Fruitisimo vždy na nový zahraniční trh,“ doplňuje Hummel.

Věřím, že se podaří zavést pobočky na nových trzích a hlavně udržet je.
Monika Hrubalová

Kromě piva umíme exportovat i něco jiného, to je dobrá zpráva. Úspěch podnikatelských konceptů jako je Frutisimo ukazuje, že se český spotřebitel (i podnikatel) vyvíjí a že se více začíná zajímat o zdravý životní styl. A je dobře, že jak Fruitisimo, tak třeba UGO bary už nezužují pojetí zdraví jen na ovocné a zeleninové šťávy, ale doplňují nabídku o kvalitní jídla z čerstvých surovin a skvělé domácí polévky. A polévka je přece pro zdraví grunt, obzvlášť když to v Maďarsku bude třeba halászlé.
Barbora Krásná (Blue events)

Rok úspěšný pro pivo, horší pro lihoviny

Heineken ČR prodal loni 2,3 milionů hektolitrů piva a ciderů, na českém trhu z toho skončilo 1,7, milionu hektolitrů. Nejúspěšnější značkou piva byly Krušovice, ze ciderů to byl loni na trh uvedený Strongbow. Heinekenu u nás patří pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno. „Chceme hrát i nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ konstatovala generální ředitelka Heineken ČR Zuzana Železníková. Úspěšný rok má společnost za sebou i díky investicím ve výši 160 milionů do technologií a do bezpečnosti zaměstnanců. Největší částka – 100 milionů – putovala do pivovaru v Krušovicích, kde Heineken pořídil novou balící linku plechovek a myčky lahví. 50 milionů se investovalo do Starobrna na nové automatizované oddělení přetlačných tanků. Velké Březno obdrželo 12 milionů především na vybudování nového chlazení v ležáckém sklepě. 

Heineken v loňském roce exportoval do zahraničí 0,6 milionů hektolitrů piva, nejsilnějšími odběrateli bylo Slovensko, Švédsko, Rusko, Rakousko a Německo. Nejlépe se v exportu dařilo opět Krušovicím, především na ruském trhu, úspěšné byly ale i značky Březnák, Zlatopramen nebo Starobrno. 

Investicím do technologií sice fandím, ale ráda bych se dověděla více o investicích do bezpečnosti zaměstnanců.
Monika Hrubalová

Jsme pivní velmoc, je fajn, že se daří. Bylo by ovšem skvělé, kdybychom se taky někdy prosadili i v nějaké jiné disciplíně.
Barbora Krásná (Blue Events)

V exportu a domácí spotřebě se dařilo i plzeňskému ležáku

V exportu a domácí spotřebě se dařilo i plzeňskému ležáku

Rok 2015 byl z hlediska vývozu a domácí konzumace úspěšný i pro ležák Pilsner Urquell. Do zahraničí se ho meziročně vyvezlo o 4,5 % více než v předchozím období, konkrétně 792 hektolitrů. Nejvíce ho odebírali Německo, Slovensko, Polsko, Itálie, přes ekonomickou krizi dokonce i Řecko a nárůst přišel v Izraeli. Prodeje vzrostly o 84 % v Jižní Koreji, poprvé ho odebírala také Čína. Dvě třetiny exportu se podle Václava Berky, sládka Plzeňského Prazdroje, vyvážejí ve skleněných lahvích. Novinkou je ovšem zájem o pivo v tancích. V září byla otevřena tankovna v Miláně, déle fungují tankovny na Slovensku, v Anglii nebo v Rakousku. „K úspěšné propagaci jsme využili světovou výstavu EXPO 2015 v italském Miláně, kde se plzeňský ležák čepoval v České hospodě z osmi pětisetlitrových tanků. Návštěvníci Českého pavilonu vypili doplňovaných 190 tanků po 500 litrech, což představuje 190 tisíc načepovaných půllitrů,“ doplňuje Václav Berka. 

K větší spotřebě pomohlo i hokejové mistrovství světa, které Pilsner propagoval

K větší spotřebě pomohlo i hokejové mistrovství světa, které Pilsner propagoval

Celkový prodej originálního plzeňského ležáku doma i v zahraničí překonal hranici 2 milionů hektolitrů. Objemy prodeje plzeňského ležáku se zvedly na českém trhu o 11,5 % a to ve všech druzích balení. Za zmínku stojí například 7% nárůst konzumace čepovaného piva, na kterém se podílejí jak sudy, tak tankové pivo. Pivovar přičítá zvýšení prodejů mimo jiné také speciální edici plechovek s obrázky hráčů českého hokejového týmu u příležitosti jarního hokejového mistrovství světa. 

Dobrý nápad s fotografiemi hráčů českého hokejového týmu.
Monika Hrubalová

Z hlediska vybavenosti tanky prý patříme na přední místo na světě. Naštěstí jde o pacifistické pivní tanky, které přispívají nejen k růstu spotřeby piva a hlavně ke konzumaci jeho vyšší nepasterované kvality. Takže vývozu těchto tanků a tankoven určitě držím palce!
Barbora Krásná (Blue events)

Skupina Stock Spirits Group, která je výrobcem lihovin na trhu střední a východní Evropy, zejména v Polsku, Česku nebo v balkánských zemích, ohlásila snížení zisků oproti roku 2014. V loňském roce prodeje firmě vynesly zhruba 262 milionů eur, v roce 2014 to bylo přibližně 292 milionů eur. Ránou pro Stock Spirits byl pád jejich akcií zhruba o 30 % na varšavské, londýnské i pražské burze na konci loňského roku. Důvodem pádu bylo snížení kozumace lihovin Stock Spirits v Polsku, které bylo do té doby nejsilnějším odběratelem firmy a vytvářelo více než polovinu zisků. Pozitivem pro společnost je naopak snížení zadlužení z 82,4 milionů eur na 57,2 milionů eur.

Za lepší výsledky Stock Spirits na českém trhu můžou prý nové příchutě Fernetu

Za lepší výsledky Stock Spirits na českém trhu můžou prý nové příchutě Fernetu

Naopak v Čechách se Stock Spirits rok poměrně vydařil. Tržní podíl vzrostl z 2,1 % na 35 %, růst společnost přisuzuje uvedení nových příchutí značky Fernet. Narostly u nás také hodnoty a objemy akcií značky Diego Captain Morgan a Johnnie Walker.

Equa bank pouští do aplikace přes otisk

Equa bank, která nedávno představila nový pohádkový koncept reklam s Romanem Vojtkem v hlavní roli, zdokonalila aplikaci mobilního bankovnictví. Klienti banky s operačním systémem Android i iOS se nyní mohou do aplikace přihlásit pomocí otisku prstů, čímž by se měla zvýšit bezpečnost používání internetového bankovnictví. Vylepšení aplikace kromě toho spočívá i v jejím zrychlení, ve větší stabilitě a ve vizuálních změnách hlavní obrazovky. Další novinkou je doplnění termínovaných vkladů do přehledu účtů nebo zrušení povinného pole BIC (Business Identification Code) u Europlateb. „Neustále se snažíme zdokonalovat naše služby a věříme, že klienti ocení také vylepšení naší mobilní aplikace. U té je pro nás prioritou vysoké zabezpečení a přístup do aplikace prostřednictvím otisku prstů bezpečnost ještě více podpoří,“ říká Tomáš Veselý, ředitel depozitních produktů Equa bank.

Jednodušší a mobilnější. To je prakticky univerzální recept na úspěch vzor 2016. Pokud to vše jde ruku v ruce i se zvýšením bezpečnosti, pak gratuluji.
Barbora Krásná (Blue Events)

Rossmann pomáhá dětem k úsměvu

Předání šeku Fondu Ohrožených dětí

Předání šeku Fondu Ohrožených dětí

Drogistická síť Rossmann před dvěma týdny přispěla na léčbu pacientům s onemocněním motýlích křídel, minulý týden předala ve spolupráci s Nadací Naše dítě finanční příspěvky vybraným charitativním projektům z každoročně pořádané akce 5.000.000 Kč za dětský úsměv. 700 tisíc korun dostal Fond ohrožených dětí a jeho 3 zařízení poskytující okamžitou pomoc dětem v nouzi, 400 tisíc dostala nezisková organizace Modrý klíč. Ta poskytuje sociální služby dětem i dospělým s mentálním nebo kombinovaným postižením, peníze využije na rekonstrukci zahrady, která bude sloužit jako bezbariérové kulturní centrum. „Opravdu nás těší, že se vybrané peníze podařilo organizacím vhodně proinvestovat a že pomoc nemocným a ohroženým lidem dostala reálné tvary. Nic z toho by nebylo možné, kdyby nás nepodpořili naši skvělí zákazníci,“ říká jednatel společnosti Rossmann Vladimír Mikel. Akce se uskutečnila pošesté, naposledy v září 2015 ve všech prodejnách Rossmann. Výtěžek ve výši 5.228.582 Kč navýšil celkovou finanční částku, kterou se v rámci všech šesti ročníků podařilo vybrat, na hodnotu 36.028.148 Kč. Největší část z loňského výtěžku putovala na pořízení přístrojů pro novorozenecká oddělení nemocnic, jako je Thomayerova nemocnice, Fakultní nemocnice Ostrava nebo Krajské nemocnice Tomáše Bati.

S ohledem na cílovou skupinu je to dobrý (a smysluplný) tah.
Monika Hrubalová

Personálie

Novým ředitelem Auto Palace Spořilov je Havlík

Petr Havlík

Petr Havlík

Do největší pobočky Auto Palace na Spořilově začátkem února nastoupil Petr Havlík na pozici ředitele pobočky. V oblasti automobilů se Havlík pohybuje od roku 2004. Nejprve působil jako manažer správy vozového parku v AAA Auto, později mezi lety 2009 až 2016 jako manažer prodeje v Auto Jarov. V Auto Palace bude mít na starost aktivity spojené s chodem společnosti, zkvalitňování  a zajištění servisu zákazníkům a další rozvoj firmy. 

Pozvánky

Ona Dnes pořádá jarní nákupy

Tváří nákupní akce je Emma Smetana

Tváří nákupní akce je Emma Smetana

Magazín Ona Dnes, který vychází v pondělí jako příloha Mladé fronty Dnes, pořádá potřinácté mezi čtenářkami oblíbenou nákupní akci jarní Nákupy. V pondělí 14. března vyjde v Ona Dnes 140 slevových kuponů do stovek obchodů z celé republiky, jedná se hlavně o módu a kosmetiku. Další slevové kupóny vyjdou ještě ve čtvrtek 17. března v Magazínu Dnes+TV. Za slevy bude možné nakupovat od 14. do 20. března, seznam obchodů, které slevy pokryjí, je na stránkách nakupy.onadnes.cz. Protože je generálním partnerem Visa, zákazníci, kteří touto kartou zaplatí a využijí kupony Ona Dnes, dostanou ještě slevu či dárek navíc. Tváří celé nákupní akce je pošesté moderátorka a zpěvačka Emma Smetana. Nákupní týden bude zakončen víkendovou slevovou akcí ve vybraných obchodních centrech v Praze, Brně a Ostravě.

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její nový projekt

Distribuce POS

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr