Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Kolonial jede módní bio, Rohlik křivou zeleninu

Sklizeno a My Food zaplaví Česko franšízami. Kolonial.cz vozí s Freshbedýnkami, Rohlik.cz zařazuje pokroucenou zeleninu. Na Černém Mostě začíná polské 4F. Tesco je víc bez laktózy.

Z aktuálního spotřebního koše

Co všechno se dá tento týden pořídit v akčních letácích za cenu 7,90 Kč? V Globusu půl litru světlého piva-ležáku, v Bille kilo hladké mouky nebo litr a půl přírodní vody, v Albertu litr polotučného mléka.

Podívejte se další akční ceny a na kompletní spotřební koš z Albertu, Billy, Globusu, Kauflandu a Teska

Kolonial.cz prodává zeleninu od Freshbedýnek

Kolonial.cz bude s pomocí Freshbedýnek rozvážet bio zeleninu

Kolonial.cz bude s pomocí Freshbedýnek rozvážet bio zeleninu

E-shop s potravinami Kolonial.cz rozšiřuje svou nabídku zeleniny. Nově ji zákazníkům nabídne v bio kvalitě z českých i evropských ekofarem. Využije k tomu síť dodavatelů zásilkové služby Freshbedýnky. Dosud má Kolonial.cz zalistováno 250 položek zeleniny a ovoce, bio produktů by v první fázi mělo přibýt deset. Další chce e-shop zařadit „na základě zákaznických preferencí“. „Zájem o kvalitní zeleninu roste, sílí také tlak na sezonní produkty lokálních a malých dodavatelů,“ uvádí šéf Kolonialu Petr Vyhnálek. „Paradoxně je to právě ovoce a zelenina, která vytváří nejrychleji rostoucí segment – tedy produkty, které jsme doposud byli zvyklí vybírat při nákupu očima,“ přidává dosavadní zkušenost svého týmu. Bio zeleninu slibuje Kolonial.cz dodávat just-in-time: „V takovém případě není třeba ji uskladňovat, neboť dodavatel ji přiveze do skladu teprve těsně před tím, než za zákazníkem vyrazí příručí s nákupem.“

Chvályhodný počin, už třeba jen proto, že po Prahu a okolí bude brázdit o pár dodávkových aut méně.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

I Rohlik.cz nabídne „ošklivou“ zeleninu

Ošklivé okurky z Rohliku

Ošklivé okurky z Rohliku

Pár dní poté, co řetězec Penny Market oznámil, že bude prodávat zeleninu i nestandardních rozměrů, přispěchal se stejnou zprávou internetový prodejce a rozvozce jídla a dalšího zboží Rohlik.cz. „Zeleninu, která nevyhovuje běžným supermarketovým standardům – pokroucená, špatně zbarvená nebo velikostně abnormální – nyní končí zaoraná zpět v polích,“ popisuje dosavadní praxi mluvčí Rohliku Michaela Gregorová. „Budeme jedni z těch, kdo pomohou ukázat, že jsou tu cesty, jak neplýtvat,“ prohlašuje teď obchodní ředitel Rohliku Tomáš Jeřábek. Rohlik.cz nyní začíná nabízet pokroucené i na povrchu nedokonalé okurky a papriky, bude-li o ně zájem, chce přidat další. „Perfektně zdravá a kvalitní zelenina, která nevyhovuje čistě z estetických důvodů, a proto se nemůže dostat do běžné maloobchodní sítě,“ bude v nabídce Rohliku asi o 50 % levnější. Penny slevuje od 10 % výš.

My Food a Sklizeno hledají franšízanty

My Food Market nabízí franšízovou spolupráci pro svůj koncept Snack&Market

My Food Market nabízí franšízovou spolupráci pro svůj koncept Snack&Market

Síť prodejen potravin My Food Petra Borkovce a Sklizeno Davida Kukly na konci března oznámila sloučení a plány na expanzi. V té době už bylo jasné, že chtějí rozšířit stávající působení z 25 na 80 prodejen. Během srpna sloučené společnosti zveřejnily, jak toho chtějí dosáhnout – pomocí franšíz. Borkovec a Kukla plánují budoucím zájemcům nabídnout systém know-how a zázemí, které podle nich ušetří franšízantům peníze a zajistí efektivitu a podporu. Kromě klasických franšíz nabízí i model takzvané kooperativní franšízy, ve kterém se franšízant a franšízor dělí o náklady na prvotní investici do prodejny. Tímto chtějí dát prostor zájemcům, kteří nemají dostatek peněz na úvodní investici. Počítají třeba s bývalými zaměstnanci sítí, kteří systémem prošli, a proto mu lépe rozumějí. “Franšízing je pro nás cesta, jak vybudovat kvalitní a stabilní síť po celé zemi. Především v regionech bychom proto rádi využívali know-how lokálních partnerů, kteří znají daný region,” vysvětluje Petr Borkovec.

Koncept Sklizena - Opravdové jídlo - je aktuálně také nabízen pro možnost franšízy

Koncept Sklizena – Opravdové jídlo – je aktuálně také nabízen pro možnost franšízy

Oba majitelé sítí prodejen jsou konkrétní ve výhodách nabízené spolupráce. Kromě obvyklé podpory, jako je centrální marketing a dodavatelská síť, vytvoří finančně analytické zázemí, vlastní centrální sklad a v budoucnosti také vlastní logistiku. Úvodní investice do franšízy My Food nebo Sklizeno se pohybuje od 2 do 4 milionů Kč podle zvolené lokality a franšízového konceptu. U kooperativní franšízy, kterou nabízí zatím pouze My Food Market, je investice do prodejny 50 %, tedy 1 až 2 miliony Kč. Průměrná návratnost vstupní investice je plánovaná na 36 měsíců s 30% kapitálovým výnosem ročně. Společnost nabízí aktuálně tři franšízové koncepty a dva se připravují pro rok 2017. Aktuálně jsou k franšízingu připravené koncepty My Food Market – Snack & Market, Sklizeno – opravdové jídlo a Sklizeno – Foodie Market. Na další období se chystá franšízing pro koncept Sklizeno – Food Lovers (pomezí bistra a restaurace) a My Food Bistro (bistro zaměřené na snídaně a obědy). 

Sklizeno-Foodie market by se měl pomocí franšíz rozšířit již během tohoto roku

Sklizeno – Foodie market by se měl pomocí franšíz rozšířit už během tohoto roku

 

My Food Bistro, jehož franšízová podoba se teprve chystá na rok 2017

My Food Bistro, jehož franšízová podoba se teprve chystá na rok 2017

 

Stejně tak koncept Sklizena - food lovers bude spuštěn až v následujícím roce

Stejně tak koncept Sklizena – Food Lovers bude spuštěn až v následujícím roce

Teoreticky správná myšlenka. A skvělý impuls pro oživení skomírajícího nezávislého obchodu v Česku. V reálu to celé může narazit na zoufalý nedostatek podnikavých lidí, kteří se nebojí začít nový byznys. Strašně rád bych se ale mýlil a přeji duu Borkovec-Kukla, aby jim tentozáměr vyšel.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Franšíza je samozřejmě jeden z nejvhodnějších způsobů, jak na expanzi. Ale s ohledem na úspěchy a růst obou značek se mi vkrádá na mysl jiná myšlenka – ten koncept je v podstatě hrozně jednoduchý. Soustředit se na kvalitní lokální nabídku, udělat z ní ucelený sortiment a poskytnout vcelku solidní služby v obchodě, kde je samozřejmost, že vás obsluha pozdraví. Když to porovnám s obchody u nás v městečku – otvíračka od 8 do 16, většina sortimentu Aro nebo jiné privátky, které jsou v daných supermarketech v akci, a nerudná prodavačka, která umí jen fráze ‚prosim?‘ a ‚můžu to tak nechat?‘. Bydlím v Polabí, v zemědělském kraji, ale získat byť jen základní produkty, jako je zelenina, mléko nebo maso, znamená objet asi pět vesnic. Proč nemáme krám, který má otevřeno v lidskou dobu, zaměřuje se na místní zboží (nejen základní suroviny a potraviny) a to všechno obalené do zajímavé podoby? Mimochodem, když si dojedu pro jablka pár kilometrů k sadaři, stojí mě kilo sedm korun. Ta překupovaná z Tesca jsou nejmíň za třicet… Tak mi neříkejte, že by takový krámek nemohl nabídnout rozumné ceny…
Václav Loubek

Tesco rozšiřuje nabídku výrobků bez laktózy

Tesco rozšířilo sortiment bezlaktózových výrobků Free From

Tesco rozšířilo sortiment bezlaktózových výrobků Free From

Před prázdninami ohlásilo Tesco rozšíření řady zmrzlin, kromě jiného i o ty bezlepkové a bezlaktózové. Teď se k tomuto sortimentu vrací a prohlubuje nabídku své řady Tesco Free From pro lidi trpící intolerancí na laktózu. Sortiment této řady v současné době čítá přibližně 30 výrobků, které jsou k zakoupení hlavně v hypermarketech Teska. Poslední rozšíření řady proběhlo na konci července, kdy přibylo osm nových bezlaktózových produktů. Tyto nové produkty jsou bílý jogurt a jeho čtyři další příchutě, máslo, zakysanou smetanu a čerstvé mléko. Produkty Tesco Free From bez laktózy nebo s jejím sníženým množstvím se na prodejní ploše nacházejí v chlazeném regálu společně s bio a rostlinnými výrobky. „Bezlaktózové výrobky jsou jednou z nejrychleji rostoucích kategorií čerstvých potravin. Zákazníkům s intolerancí laktózy, i těm, kteří chtějí laktózu ve svém stravování omezit, chceme nabídnout co nejširší výběr produktů a plánujeme sortiment nadále rozšiřovat,“ dodává Veronika Jandová, manažerka nákupů Tesco. Britský řetězec má u nás největší zastoupení bezlaktózové řady vlastní privátní značky, po jeho vzoru postupně pokračuje i Albert, který prodává Albert Free From nebo Kaufland, který bezlaktózové výrobky zařadil pod svou značku K-Classic.

Retaileři logicky reagují na to, že počet spotřebitelů, kteří nemohou a nebo nechtějí konzumovat kravské mléko, roste. O to zajímavější je přístup státu, který produkci laktózy stále masivně podporuje.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Specializované řady produktů pro různé výživové potřeby jsou naprosto normální, jen u nás se z toho skoro třicet let po vstupu do civilizovaného světa dělá tisková zpráva.
Václav Loubek

Bageterie Boulevard začala rozvážet do firem 

Rozvážkový BB Box od Bageterie Boulevard

Rozvážkový BB Box od Bageterie Boulevard

Bagety pro firemní klientelu začala počátkem srpna vozit řetězec rychlého občerstvení Bageterie Boulevard. Jeho nová služba BB Box funguje přes internet, objednat je přitom nutno vždy nejmíň tři hodiny předem. Cena za jednu krabici se 16 kusy bagetek začíná na 299 Kč, při vyšším odběru se jde dostat až na 229 Kč za box (to při odběru sta kusů za měsíc). K tomu se připočítává cena dopravy 165 Kč, která je jednotná za objednávku a nezávisí na množství objednaných krabic. Boxy je možné si na vybraných pobočkách vyzvednout také osobně, zdarma. Bageterie Boulevard nyní krabice firmám rozváží v širším centru Prahy. Do jednoho až dvou měsíců chce díky franšízantům pokrýt celou Prahu, také Brno a Plzeň a další města, kde má pobočky. Novou službou firma, jak uvádí, reaguje „na čím dál větší zájem o zajištění občerstvení pro zaměstnance v rámci pracovních jednání, seminářů či jiných firemních akcí“. Bageterie zkoušela rozvážet i individuálním zákazníkům, provoz byl však ukončen, jelikož o tuto službu nebyl podle společnosti tak velký zájem. 

Tak to auto, co ušetřil Koloniál díky spolupráci s ‚bedýnkami‘, je zase zpátky v ulicích. Tak hladce ta ‚racionalizace‘ zase nepůjde a asi se nevyhneme tomu, že ulice budou totálně ucpány dodávkami různých e-shopů. Ale třeba ‚bedýnky‘ budou inspirovat a jejich příklad budou následovat i další specialisté, zvažující expanzi do internetového obchodu. On ten koncept širokosortimentního prodeje potravin není zase tak úplný přežitek… Ekonomicky ani ekologicky…
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Nedávno jsme měli narychlo top návštěvu z Číny. Proč s tím BB nepřišla o dva měsíce dřív? Nemusely být chlebíčky, ale něco, co dobře vypadá. A podle mých zkušeností i chutná.
Václav Loubek

Na Černém Mostě přibude „polské Alpine Pro“

Nová prodejní plocha značky 4F v Centru Černý Most

Nová prodejní plocha značky 4F v Centru Černý Most

Centrum Černý Most rozšířilo tento týden svou nabídku sportovního a volnočasového oblečení o sortiment polské značky 4F. Vůbec první pobočka této společnosti na českém trhu se má stát odrazovým můstkem její celoevropské expanze. Aktuální kolekce, kterou je možné si na Černém Mostě zakoupit, se vyznačuje hlavně reflexními potisky, lesklou látkou a odstíny tyrkysové. „Firma stojí mimo jiné za přípravou kompletních setů sportovního oblečení polských, lotyšských a srbských olympioniků na letošních hrách v Rio de Janeiru,“ připomíná Tomáš Urbanovský, manažer Centra Černý Most. My připomínáme, že v Česku oblečení olympionikům dodává firma Alpine Pro.

Intimissimi otevřela na pražských Příkopech

Nová prodejna Intimissimi se v polovině srpna otevřela v ulici Na příkopě

Nová prodejna Intimissimi se v polovině srpna otevřela v ulici Na příkopě

Italská značka spodního prádla Intimissimi, která patří do skupiny Calzedonia společně se stejnojmennou značkou a brandy Tezenis a Falconeri, otevřela novou prodejnu v pražské nákupní zóně Na Příkopě. Plocha Intimissimi o ploše 130 metrů čtverečních se nyní zařadí po boku módních značek jako je Tommy Hilfiger, Michael Kors nebo Gant, které sídlí v okolí. „Jelikož je poptávka po maloobchodních prostorách v ulici Na Příkopě vysoká, málokdy jsme zde svědky nově podepsaných nájemních smluv. Nájemci oceňují prémiovou lokalitu a většinou si přejí v pronájmu zůstat dlouhodobě,“ řekl Martin Indra, konzultant realitní společnosti Max Immo, která pronájem zajistila. „Přestože zdejší nájemné patří k nejvyššímu v regionu střední a východní Evropy a nájemci musí za své místo platit opravdu značné částky, poptávka po prostorech tohoto kalibru výrazně převyšuje nabídku,“ dodal Indra. Intimissimi má poměrně blízko od své nové lokality další prodejnu, a to v nákupním centru Palladium na náměstí Republiky. 

Muselo k tomu dojít. Po otevření prodejny hraček pro malé kluky (Hamley’s) se Na Příkopech logicky otevírá prodejna hraček pro velké kluky.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Já na těchto značkách obdivuju zcela upřímně jednu věc – jak se jim podařilo nastavit positioning luxusního zboží, zatímco ve světě je to zcela normální konfekce. Prostě fakt, že triko jedné takové značky stojí v USA deset dolarů a u nás za něj chtějí šestnáct set káčé, i v outletu, nesouvisí ani s daňovou soustavou, ani s náklady na dopravu, ale s tím, co si český spotřebitel nechá líbit.
Václav Loubek

Van Graaf dál spolupracuje se Spartou

Módní dům Van Graaf prodlužuje spolupráci s hokejisty HC Sparta Praha

Módní dům Van Graaf prodlužuje spolupráci s hokejisty HC Sparta Praha

Se začátkem hokejové sezony přišlo prodloužení spolupráce mezi obchodním domem s módou Van Graaf a hokejovým týmem HC Sparta Praha. Partnerství mezi oběma subjekty, které vzniklo v září 2014, dosud přineslo všem hokejistům týmu Sparty společenské oděvy. „Hráči mají dva sety na míru zhotoveného oblečení,“ uvádí Tomáš Klimíček, obchodní ředitel Sportovního Holdingu Praha, pod který hokejová Sparta patří. Vznikla také snaha udělat z fanoušků hokejové Sparty zákazníky Van Graafu pomocí speciálních nabídek.

Spartě jsem nikdy nefandil, tak asi ani nemám právo tohle komentovat. Ale přijde mi, že ty luxusní společenské oděvy těm chlapcům v teniskách (kopačkách?) nějak nesednou. Stejně jako tohle partnerství těm dvěma firmám…
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Moje srdce je sešívané, takže to nebudu komentovat…
Václav Loubek

Rossmann nově otevřel ve Vrchlabí

Nově otevřený prostor prodejny Rossmann ve Vrchlabí

Nově otevřený prostor prodejny Rossmann ve Vrchlabí

Síť drogerií Rossmann v pondělí 15. srpna slavnostně otevřela svou 125. prodejnu, a to ve Vrchlabí. Tento krok je dalším z pokračování extenze sítě napříč Čechy. Otevření doprovázel program, rozdávání dárků a různé akce. Nová prodejna sídlí na adrese Krkonošská 15 a nabízí prodejní plochu o velikosti 303 metrů čtverečních. „Prodejna ve Vrchlabí nám dlouhodobě chyběla a jejím otevřením jsme počet prodejen v Královehradeckém kraji rozšířili na šest,“ přibližuje marketingová manažerka Rossmannu Kateřina Olšáková. Otevírací doba nové prodejny je ve všední dny od 8.00 do 18.00, v sobotu od 8.00 do 13.00. Nabízí klasický sortiment všech značek, které Rossmann běžně zprostředkovává, včetně výběru potravin ze segmentu zdravé výživy. 

Otírám slzu a vzpomínám, jak jsme firmě Rossmann pomáhali se vstupem na český trh a s hledáním první lokality. Mám radost, že Rossmann jede a i nadále má velmi pečlivou lokalizační politiku. Vrchlabí je zajímavé město a kvalitní drogerii uživí.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Albert vrací do regálů večerníčky

Jedna z pohádek, které se objeví v regálech prodejen Albert

Jedna z pohádek, které se objeví v regálech prodejen Albert

Albert chce navázat na loňský úspěch a proto po roce vrací do svých prodejen knihy s příběhy z Večerníčků. Pro spolupráci se spojil s nakladatelstvím Albatros a v nové sběratelské kampani, která nese slogan Přiveďme děti zpátky ke čtení, bude nabízet osm knížek s příběhy známých postaviček. Kampaň potrvá od 17. srpna až do 27. září ve všech obchodech Albert. Nabízeny budou knížky jako Káťa a Škubánek, Cipísek, motýl Emanuel, hajný Robátko, Křemílek a Vochomůrka, Štaflík a Špagetka, koťata či postavičky z Pohádek z Větrné Lhoty.

Podmínky získání knih jsou následující. Za každých 200 korun nákupu nebo zakoupení partnerského produktu zákazník obdrží jeden bod. Ten si nalepí na speciální kartičku dostupnou ve všech prodejnách Albert. Za každých deset bodů si pak vybere jednu z osmi nových knížek s večerníčkovými příběhy.

Sympatická iniciativa. Snad ještě není pozdě a čtení pohádek nevymře.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

ČSOB má 10.000 „prémiových“ klientů

ČSOB na konci května představila novou službu zaměřenou na bonitní klienty. Cílí na lidi, kteří disponují měsíčním příjmem na účet nad 50.000 Kč, depozity minimálně 1,5 milionu Kč nebo hypotékou ve výši alespoň 3 miliony Kč. Od začátku si dala banka za cíl do konce roku získat zhruba 65.000 klientů – jak ze stávajících klientů banky, tak nových. V polovině srpna oznámila, že klientů v novém programu má zatím 10.000. „Odpovídá to našim ambiciózním plánům. Zároveň věříme, že toto tempo udržíme i v dalších měsících,“ sdělila Médiáři mluvčí Pavla Hávová. Banka plánuje od podzimu podpořit službu dlouhodobou kampaní v onlinu a na vybraných venkovních plochách v Praze.

Jednou z oceňovaných novinek služby jsou prý služby osobního asistenta. „Osobní asistent už pomohl stovkám klientů – od zabezpečení i těžko dostupných vstupenek až například po zajištění fotografie Cristiana Ronalda s vlastnoručním podpisem či pomoci při autonehodě rodičů klienta v zahraničí,“ upřesňuje Michal Prokeš, lídr programu Premium. Klienti využívají asistenta i v souvislosti s plánováním dovolených a výletů, a to jak u nás, tak v zahraničí.

Billa v Česku zvýšila tržby o 1 %

Supermarketům Billa meziročně stoupl zisk v Čechách o 6 % na 361 milionů Kč, informovaly o tom Hospodářské noviny. Billa, která spolu s Penny Marketem patří pod německou skupinu Rewe, zvýšila tržby o 1 % na 21,6 miliardy Kč. Síť Billa u nás provozuje nad 200 poboček, loni k nim přibylo navíc 43 poboček Stop & Shop ve spolupráci s benzínovými pumpami Shell

Je dobře, že se konečně většina obchodních řetězců dostala do černých čísel. Ziskovost retailu je však pořád velmi nízká, zejména ve srovnání s výrobci. Prezidentské pohádky o nemravně vysokých maloobchodních marží nějak nefungují, i když je na Zemi živitelce zase určitě příští týden uslyšíme.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Billu považuju za jeden z těch lepších potravinářských řetězců, takže pokud této skupině budou růst tržby, budu rád, když to bude znamenat, že Češi opouštějí ultradiskonty a přesunují se směrem ke kvalitnější nabídce.
Václav Loubek

U&Sluno má nového generálního ředitele

Jiří Bílý je novým generálním ředitelem U&Sluno

Jiří Bílý je novým generálním ředitelem U&Sluno

Na pozici generálního ředitele ostravské IT společnosti U&Sluno, jež se stará o klienty jako Ahold, Tesco, Globus či síť Coop Jednota v oblastech distribuce a logistiky, byl jmenován její dosavadní prozatímní ředitel Jiří Bílý. Na pozici vystřídal Radka Hartmana, který působil v čele firmy od roku 2013. Bílý působil v U&Sluno v letech 2000 až 2003, po šestileté pauze se pak vrátil do firmy na pozici key account manager. Od roku 2013 zastával pozici obchodního a marketingového ředitele, což se ani se jmenováním na nový post nezmění. 

Hodnocení jako v Reklamní katovně

Oslovujeme přední české odborníky na maloobchod, instore marketing a retail marketing s tím, aby hodnotili novinky v oboru. Kdo tentokrát přispěl?

  • Tomáš Krásný - 25 let ve výzkumu trhu a obchodu, zakladatel Incoma Research, poté v mezinárodním managementu sítě GfK. Dnes partner ve společnost Blue Strategy, poradce a content manager konferencí včetně Retail Summitu a Retail in Detail.
  • Václav Loubek - 15 let v reklamě, dříve šéfredaktor časopisu Sign mediální domu Economia a časopisu Signs & Promotion agentury Events & Promotion. Momentálně působí v marketingu a radí zadavatelům, jak správně pracovat s instore aplikacemi. 

Zpravodajství z retailu a spotřební koš podporuje společnost Global Marketing a její projekt

Distribuce POS