Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Komár se zbavil podílu v Nielsen Admosphere

Čerstvý spoluvlastník televize Prima Vladimír Komár opustil firmu na měření sledovanosti.

Zleva Michal Jordan, Tereza Šimečková a Iain Nils Hessey Rügheimer. Zdroj: výroční zpráva firmy

Zleva Michal Jordan, Tereza Šimečková a Iain Nils Hessey Rügheimer. Zdroj: výroční zpráva firmy

Těsně před oznámením majetkového vstupu do televize Prima se Vladimír Komár vzdal svého jiného mediálního aktiva, podílu ve výzkumné společnosti Nielsen Admosphere. Svůj podíl tento týden prodává i druhý investor, Brit Iain Rugheimer. Minoritních 49 % v Nielsen Admosphere nyní vlastní napůl její manažeři Tereza Šimečková a Michal Jordan, přičemž zůstává v platnosti kupní opce majoritního 51% vlastníka, globálního podniku Nielsen.

Ze 49% podílu dosud Komár vlastnil 70 %, po 10 % měli Rugheimer, Šimečková a Jordan. „Dostali jsme od něj nabídku koupit akcie a ta byla taková, že se nedala odmítnout,“ přiblížila odkup Komárova podílu Šimečková. Jak také Médiáři sdělila, stalo se tak toto pondělí 23. ledna, přičemž předtím v pátek Komár rezignoval na členství v dozorčí radě. Tam ho má vystřídat Radka Zavadilová, finanční ředitelka firmy.

Nielsen Admosphere dodává všem tuzemským televizím klíčová data sledovanosti, nezbytný podklad pro prodej reklamního času. Kontrakt na peoplemetrové měření pro televizní asociaci si firma nedávno zajistila na dalších pět let, do roku 2022.