Je noc a já jsem se vrátil domů z úžasné schůzky, která trvala celý večer. Jsem tak plný dojmů, že mi připadá, že snad ani nemá cenu polarizovat čtenářskou obec vyhroceným textem. Vlastně ani nevím, co psát, jsem tak nějak spokojený s čirým bytím a nechce se mi k tomu nic moc dodávat.
Budu tedy věcný, snad se to jednou konečně povede. Pravděpodobně je to výjimka, tak bude fajn, když se pokusíte vychutnat si ji.
Od minulého pátku zuří na českém internetu fight mezi Gambrinem a jeho opravdu hodně nepovedeným spotem Signál, a hatery ze Zlatopramenu, kteří si dovolili natočit parodii.
Mám pocit, že se to dělalo skoro samo. Parodovat tak nešťastný nápad lze spoustou způsobů - něco o tom vím, také jsem dodával pár konceptů na parodii spotu Signál. Tak například:
Gambáč točí spot Signál. Herci zkoušej a mají blbý kecy, že je to neba, obraz je zatmavenej, barvy blbý, hrajou blbě. Někdo ze štábu jim podá začerněnej / rozpixelovanej Zlaťák a v tu chvíli začnou hrát pořádně, má to koule, jedno oko nezůstane suchý. Pak to chce filmový šťáb vzít naostro, jenže před tímhle jetím ten jeden Zlaťák dojde, tak se rozhodnou, že na to prostě serou. Jdou domů. Nasranej klient a agoška říkají, že mají padáka. Parta na ně ukazuje fakáče a jde si koupit do olezlý místní Jednoty aspoň jeden Zlaťák. Ať mají pocit, že stojí za to žít.
I když kamarádi z Greye bohužel nepoužili tenhle koncept, troufám si tvrdit, že to dali velmi dobře. Kvalita exekuce musela být zákonitě o dost výš než originál, aby nedošlo k tomu, že to bude třeba chvílemi trapné, málo vtipné a tak. Mohlo se to snadno stát, nestalo se, dobrá práce. Navíc se povedlo parodii vyrobit ještě, když je předloha v povědomí. Ano, tohle můžu.
Také O2 spustilo chvilku po Zlaťáku nový překvapivě dobrý spot Internet v mobilu vycházející z vizuální řeči filmu Inception.
Co mě na tom od první chvíle šokuje je, že mě to neuráží, neštve, nenudí a představa schvalovacího procesu uvnitř korporace, jakou je O2, mě vzrušuje, neboť si ji nejsem schopen představit. Každopádně zbylo tam toho opravdu hodně.
Samozřejmě, že nevíme, jak vypadala první verze, ale záleží na tom? Tahle práce je rozhodně to nejlepší od O2 za hodně dlouhou dobu. Co na tom, že dělá podle slov mých přátel z Facebooku z uživatele smartphonu nesvéprávného blbečka? Všichni rádi využíváme v životě zkratek a necháváme se vést.
AukroCity představilo LamaDeals, další vtipnou parodii na nesmyslné dealy na českých slevomatech atd. Vytvořte si sami jakkoliv degenskou stránku s dealem a pak ji nasdílejte. Fajn nápad.
Co nechápu, je název. Slovo „lama“ zná jen velmi malý počet uživatelů internetu jako synonymum neschopného uživatele. Zbytek lidí si prostě řekne „je to debil“. Je tedy otázkou, zdali branding a naming neměl jít tímto směrem.
No a závěrem mě upřímně šokuje nesnesitelná lehkost, s jakou Budějovický Budvar natočil podivný spot, který nechápu, jakým zázrakem jim funguje, nicméně funguje neuvěřitelně. Je to spot na Nealko, což mi dává smysl ještě daleko míň. Poprosil bych chytré čtenáře, aby mi to v komentářích vysvětlili, jestli jim tohle opravdu připadá vtipné.