Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Konference Digimedia 2011 probere televizi „od bible do digitálního světa“

Šestý ročník tradiční akce chce digitalizaci televize představit jako rychle se měnící konglomerát různých vysílacích platforem.

Téma Digimedia 2011 v kresbě Jiřího Slívy

Téma konference v kresbě Jiřího Slívy

Příští středu 8. června se v sídle České televize na pražských Kavčích horách uskuteční šestý ročník konference Digimedia, letos s široce objímajícím podtitulem „Od bible do digitálního světa“.

Podrobný program najdete na webu pořadající Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace

Médiář.cz je mediálním partnerem akce.

Hlavní témata bloků Digimedia 2011

  • Obsah vysílání a budoucnost programování TV
  • Původní televizní a filmová tvorba jako základna kulturní identity národa
  • Od bible k digitálním televizím

Šestý ročník konference Digimedia, který pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace ve středu 8. června 2011 v kongresovém sále České televize na Kavčích horách, chce digitalizaci televize představit jako rychle se měnící konglomerát různých vysílacích platforem.

V něm dochází k souboji operačních systémů (Nokia – Symbian, Google – Android, Apple – iOS, Windows Media 7), jehož rozuzlení nelze dnes předvídat. SmartTV, mobilní a ipadové aplikace nebo HbbTV budou přinášet televizní vysílání k divákům na zcela jiných nosičích než jakým po léta byla televize. Televize vládne i sociálním sítím, nová média však ovlivňují vznik nových programových schémat a jejich vnímání. Jejich součástí by měla zůstat původní TV a filmová tvorba jako základna kulturní identity národa.

Hosty budou přední televizní manažeři

K tomu všemu se budou vyjadřovat odborníci z branže, zástupci České televize Milan Fridrich, Andrea Majstorovičová, Václav Myslík, Robert Kvapil a Pavel Hanuš, z televize Nova její ředitel Jan Andruško spolu s programovou ředitelkou Alex Ruzek, z Prima TV finanční ředitel Vladimír Pořízek a ředitel bruselské Asociace komerčních televizí Ross Biggam.

Diskuze vedené známým producentem a publicistou Tomášem Baldýnským o podpoře původní televziní a filmové tvorby se zúčastní režiséři Milan Cieslar, Saša Gedeon a F. A. Brabec. Ti se vyjádří k tématu „Je původní tvorba obchod nebo investice do kulturní úrovně národa?“.

Má stát investovat do původní tvorby – a jak?

Na to naváže diskuze na téma: Kdo má podporovat původní tvorbu – stát nebo jednotliví producenti a televize? Jak má stát investovat do původní tvorby – přímo prostřednictvím fondů nebo prostředky z případné reklamy v České televizi anebo systémem daňových úlev a podobných nástrojů motivovat producenty a televize?

Do této diskuze druhého programového bloku se zapojí zástupce MK ČR (přijde buď ministr Jiří Besser, nebo zástupce odboru kinematografie, pod který spadá významný financiér českých filmů pro kina i televizi Státní fond pro rozvoj a podporu kinematografie), vrcholoví manažeři všech velkých televizí včetně generálního ředitele televize Nova Jana Andruško, finančního ředitele televize Prima Vladimíra Pořízka, obchodního ředitele České televize Roberta Kvapila a jejího ředitele výroby Václava Myslíka.

Pro všechny je motivací téma diskuze: „Českou televizi si platíme všichni. Je fakt sledování reklamy na ČT nepřijatelný? Kdo vytváří tento tlak? Diváci nebo konkurence?“

Hlas z Bruselu

Významným zahraničním hostem bude generální ředitel Asociace evropských komerčních televizí z Bruselu Ross Biggam, který ve své prezentaci doloží, že komerční televize v Evropě diverzifikují svůj program podle nových digitálních platforem. Na příkladech významných broadcasterů Německa, Francie, Británie a Itálie se účastníci konference dozví o současných evropských trendech jak programových tak technologických i o tom, jak jsou provázány.

Vše už tu bylo…

Jak fragmentace společnosti a vývoje televizních technologií ovlivňuje vývoj informačních a kulturních funkcí televizního vysílání, přednese ve své prezentaci Pavel Hanuš z ČT. Více o ní napovídá podtitul, který dal název celému třetímu bloku a který si pořádající Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace vybrala jako motto konference: „Od bible do digitálního světa“.

Televizní program tvoří základ toho, co nejvíce proklikávají uživatelé sociálních sítí. Čemu všemu jsou lidé schopni a ochotni věnovat pozornost? Tím se bude zabývat Dominik Hrodek z agentury Ogilvy Interactive, který popíše i nová média a jejich vliv na vznik nových programových schémat a jejich vnímání.

Nová média, nový obsah, nové technologie – to vše se souběžně překotně vyvíjí. Na konferenci bude představena platforma Videoscape přinášející digitální TV a on-line obsah v kombinaci se sociálními médii a komunikačními aplikacemi.