Značka koupelen Jika firmy Laufen CZ spustila 21. září tříměsíční projekt internetového „bublinkového“ rádia Bubble. Na projektu spolupracuje s agenturou WMC/Grey, v níž vzniklo vlastní rozhlasové studio. „Řekli jsme si, že bychom mohli přijít s nějakým novým projektem, který opravdu pomůže při úklidu koupelny,“ prohlásil na dnešní tiskové konferenci kreativní ředitel WMC/Grey David Suda. Internetové rádio je hlavní součástí podzimní kampaně Jiky s cílem představit novinky a benefity jejích produktů.
Rádio běží od 21. září a podle Sudy se inspirovalo už existujícími projekty, jako je třeba streamovací služba Spotify. Bubble nevysílá živě, ale je v něm nahráno zhruba 10 hodin materiálu. Rádio poběží v první fázi po dobu tří měsíců, v případě úspěchu déle, a každý týden v něm mají přibývat další pořady. „Věřím, že ke konci dosáhneme na 40 hodin nahraného programu,“ uvedl Suda. Podle něj rádio cílí zejména na ženy ve věku nad třicet let, které v Česku nejčastěji uklízejí koupelny. Rádio tvoří několik pořadů, na jejichž náplni agentura spolupracuje s herci, spisovateli i s novináři.
Prvním ze sérií je Čistotéka, jedenáct půlhodinových hudebních pořadů, představujících různé hudební žánry. Dalším pořadem je Knihomolka, čtení audioknihy. V současnosti je podle Sudy namluven Deníček moderního fotra od Dominika Landsmana, ukázka z knihy Bábovky od Radky Třeštíkové a připravuje se čtení Báry Nesvadbové, včetně četby její připravované nové knihy, která by měla vyjít letos na podzim.
Čtenářkám je určen pořad Čas na časák, což má být listování lifestylovými časopisy Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Dolce Vita a podobně. Součástí rádia je i Filmová sprcha, pořad se recenzemi filmových novinek v podání kritika Kamila Fily, doplněné o komentáře z ČSFD.cz. Návodným pořadem jsou Mývalovy tipy, rady, jak najlépe na úklid koupelny. Pro rodiny s dětmi je určen pořad Výletník, obsahující tipy, kam na rodinné výlety.
V dalším průběhu existence rádia by měl přibýt pořad V koupelně s..., kde by se měly objevit rozhovory se známými lidmi, vtipný pořad hereckých improvizátorů Od sucha k suchu a Gastrotoulky, pro něž se zatím vybírá protagonista.
Podle průzkumu, který pro Laufen realizovala výzkumná agentura Ipsos ve spolupráci s PR agenturou Native PR, uklízí 91 % lidí v Česku koupelnu alespoň jednou týdně, a 12 % dokonce každý den. Koupelnu nejčastěji (ve dvou třetinách domácností) uklízejí ženy, v případě 15 % domácností se partneři střídají. Rádio poslouchá u úklidu 19 % dotázaných, 5 % si u úklidu koupelny zpívá.