Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Kreativním ředitelem Outbreaku Petr Hanousek, agentura jde s šeptandou k televizi

Agentura Outbreak částečně mění směr a rozšiřuje svůj záběr o standardní mediální kanály.

Petr Hanousek. Foto: Outbreak

Petr Hanousek. Foto: Outbreak

Agentura Outbreak, která se od roku 2007 zaměřuje na marketing alternativní formou word-of-mouth (šeptanda, neformální sdělení mezi zákazníky), částečně mění směr a rozšiřuje svůj záběr o standardní mediální kanály. Reklamním agenturám „poleze do zelí“ využíváním televize.

„Klienti začali našim pracem alokovat postupně větší rozpočty a my se tak dostávali k projektům, kde jsme už v základních strategiích doporučovali zasévat nebo podporovat ‚šeptandová‘ témata i dalšími kanály,“ vysvětluje spolumajitel agentury Ivo Laurin, „PR, on-linem, rádiem, tiskovou inzercí, outdoorem a nakonec i televizí. V některých případech jsme tyto kanály řidili sami, někdy jsme jen dodávali téma spolupracujícím agenturám.“

Outbreak zároveň rozšiřuje tým, kreativním ředitelem agentury se stal Petr Hanousek.

„Příchodem Petra Hanouska, který má za sebou řadu úspěšných nadlinkových kampaní pro Kofolu, Budvar, Nike nebo Oskara (dnes Vodafone), získáváme ambici integrovat řadu komunikačních kanálů přímo v Outbreaku. Včetně nadlinkových, od strategie po exekuci,“ doplnil Laurin.

Hanousek býval redaktorem deníku MF Dnes, pak reportérem a režisérem v České televizi, jako kmenový člen publicistického pořadu Fakta – natočil mimo jiné proslulou reportáž o poslancích coby termitech [přepis ve formátu .doc].

Po kontroverzi, které reportáž vyvolaly, odešel do vznikající agentury Kaspen, poslední čtyři roky spolupracoval s komunikačním ateliérem Yinachi. Je držitelem cen Louskáček i Effie.

Šeptanda pomohla vymezit se, zůstává

Majitelé agentury Outbreak Ivo Laurin a David Farkaš (každý má po 50 %) mají za to, že co nejintezivnější šeptanda, zapojení zákazníka do kampaně, má být cílem i kampaní ve standardních komunikačních kanálech.

Přiznávají zároveň, že specializovat se na šeptandu byl v roce 2007 pragmatický krok, jak získat pozornost klientů. Proto i titul „Word-of-Mouth Evangelists, Advertising Atheists“ na vizitkách:

„Tenhle bulvární titulek pro nás zafungoval dobře především v prvních dvou letech fungování Outbreaku. Přispěl i k tomu, že jsme se poměrně snadno dostávali do pozice spíkrů na místních i zahraničních konferencích a díky tomu nakonec získávali byznys. Nešlo o nějaké vnitřní odmítnutí ATL, byl to funkční bulvár.“

Vlastní výzkum Outbreaku před čtyřmi lety v Česku potvrdil závěry amerických výzkumníků z Keller Fay, že spouštěčem debat o značkách je hned po zážitcích se značkou reklama. Keller Fay navíc mluví o synergickém efektu sdělení přijímaného třeba od známého a zároveň z médií.

„Drtivou většinu práce jsme vzhledem k velké specializaci získávali bez tendrů. Dostali jsme se tak k práci pro atraktivní značky a firmy a hodně jsme se naučili. Dělali jsme pro Unilever, Nestlé, InBev i DOX. Z Las Vegas jsme si dovezli bronzovou Wommy za Ostravar Bazal,“ vypočítávají Laurin s Farkašem.

Nabídku klientům nehodlají měnit úplně. „Nestáváme se full-service agenturou. Gros naší práce zůstane v projektových zakázkách,“ prohlásil Ivo Laurin.